4 May 2023

উদ্যোগী হওঁ আহাঁ Class 10 Assamese Chapter 6 Question Answer

উদ্যোগী হওঁ আহাঁ Class 10 Assamese Chapter 6 Question Answer

উদ্যোগী হওঁ আহাঁ Class 10 Assamese Chapter 6 Question Answer


উদ্যোগী হওঁ আহাঁ Class 10 Assamese Chapter 6 Question Answer: উদ্যোগী হওঁ আহা is the chapter 6 from class 10 HSLC Assamese (MIL) SEBA text-book অসমীয়া সাহিত্য চয়নিকা. Here in this post you can avail উদ্যোগী হওঁ আহাঁ Class 10 Assamese Chapter 6 Question Answer. 




উদ্যোগী হওঁ আহা Class 10 MIL Question Answer SEBA 

In this post you can avail Class 10 Assamese Chapter 6, Class 10 Assamese Chapter 6 Question Answer, Class 10 Assamese Chapter 6 Question Answer Assamese, Class 10 Assamese Chapter 6 Question Answer in Assamese, Class 10 Assamese Medium, Class 10 Assamese Question Answer, Class 10 Assamese Chapter 6 all Question Answer, Class 10 Assamese Chapter 6 Question Answer Seba, Class 10 Assamese Lesson 6 Question Answer. 


  


উদ্যোগী হওঁ আহা Class 10 পাঠভিত্তিক প্রশ্নোত্তৰ | Class 10 উদ্যোগী হওঁ আহা Question Answer 



অসমীয়া সাহিত্য চয়নিকা

অধ্যায় ৬


উদ্যোগী হওঁ আহাঁ


                                                                              -দেৱজিৎ ভূঞা



প্ৰশ্নৱলী

 ভাৱ-বিষয়কঃ


১। চমুকৈ প্ৰশ্নৰ উত্তৰ দিয়াঃ


(ক) দশম শ্ৰেণীৰ শ্ৰেণীকোঠাত সোমোৱা শ্ৰেণী-শিক্ষক গৰাকীৰ নাম কি ?

উত্তৰঃ দশম শ্ৰেণীৰ শ্ৰেণীকোঠাত সোমোৱা শ্ৰেণী-শিক্ষক গৰাকীৰ নাম হ'ল প্ৰকাশ গোস্বামী। 


(খ) শ্ৰেণী-শিক্ষকগৰাকীয়ে আলোচনা কৰিবলৈ লোৱা নতুন বিষয়টো কি আছিল ?

উত্তৰঃ শ্ৰেণী-শিক্ষকগৰাকীয়ে আলোচনা কৰিবলৈ লোৱা নতুন বিষয়টো আছিল এজন ব্যক্তিয়ে কেনেকৈ নিজকে এজন উদ্যোগী হিচাপে গঢ়ি তুলিব পাৰে । 


(গ) এজন উদ্যোগী আৰু কৰ্মহীন নিবনুৱাৰ মাজত থকা ক্ষুদ্র ব্যৱধান কি ? 

উত্তৰঃ এজন উদ্দোগী আৰু কৰ্মহীন নিবনুৱাৰ মাজত থকা ক্ষুদ্র ব্যৱধান হ'ল এলাহ। 


(ঘ) এজন সফল উদ্যোগী হ'বলৈ কি কি গুণৰ প্ৰয়োজন ?

উত্তৰঃ এজন সফল উদ্যোগী হ'বলৈ ধৈর্য, একাগ্রতা, নিয়মানুবর্তিতা, সময়ানুবর্তিতা, আত্মবিশ্বাস আৰু হাৰ নমনা মনোবৃত্তি আদি গুণৰ প্ৰয়োজন ।


(ঙ) ককা ক'লা কোম্পানীৰ বিজ্ঞাপনটোত কোৱা কথাটো কি ?

উত্তৰঃ ককা ক'লা কোম্পানীৰ বিজ্ঞাপনটোত কোৱা কথাটো হ'ল - "Eat cricket, sleep cricket, dream cricket, drink cricket."


(চ) নাৰায়ণ মূর্ত্তী কোন ? 

উত্তৰঃ নাৰায়ণ মূর্ত্তী হ'ল ইন্‌ফচিচ কোম্পানীৰ প্ৰতিষ্ঠাপক । তেওঁ ভাৰতবৰ্ষ তথা বিশ্বৰ এজন সফল উদ্যোগী বা আন্ট্রাপিনিওৰ।


(ছ) বিজিতে ছাৰক উদ্যোগী সম্পর্কে কি কৈছিল ?

উত্তৰঃ বিজিতে ছাৰক উদ্যোগী সম্পর্কে কৈছিল যে উদ্যোগীসকল হ'ল এনে ব্যক্তি যিয়ে নিজে ব্যবসায় বা উদ্যোগ আৰম্ভ কৰি কোনো বস্তু বা কম উদ্যোগী হোৱা সেৱা বিক্ৰী কৰি নিজৰ জীৱিকা উলিওৱাৰ লগতে আনকো কর্ম সংস্থান দিবলৈ সক্ষম হয়।


(জ) প্রথম অৱস্থাত উদ্যোগীয়ে কি কৰিবলৈ সাজু থাকিব লাগিব ?

উত্তৰঃ প্রথম অৱস্থাত এজন উদ্যোগীয়ে জোতা চিলাইৰ পৰা চণ্ডী পাঠ সকলো কৰিবলৈ সাজু থাকিব লাগিব। লগতে সৰুতে চাইকেল শিকাৰ দৰে পৰি উঠিবলৈও সাজু থাকিব লাগিব।


(ঝ) টমাচ আলভা এডিচনে ইলেকট্রিক বাঘ তৈয়াৰ কৰাত বাৰে বাৰে বিফল হৈ কি কৈছিল ? 

উত্তৰঃ টমাচ আলভা এডিচনে ইলেকট্রিক বাঘ তৈয়াৰ কৰাত বাৰে বাৰে বিফল হৈ কৈছিল যে “মই বিফল হোৱা নাই। মাত্র বুজিলোঁ যে ১০০০০ ধৰণে ই কাম নকৰে”।



Class 10 Assamese Chapter 6 Question Answer SEBA

২। চমুকৈ বুজাই লিখাঃ


(ক) উদ্যোগী পুৰুষ সিংহৰ সমান, এলেহুৱা কাপুৰুষৰ নিচান ।  'শিক্ষকগৰাকীয়ে কিয় এনেদৰে ক'লে বুজাই লিখা।

উত্তৰঃ উদ্যোগী পুৰুষ সিংহৰ সমান, এলেহুৱা কাপুৰুষৰ নিচান ।' ইয়াৰ অৰ্থ এয়ে যে এজন উদ্যোগী অৰ্থাৎ আন্ট্ৰাপিনিওৰ আৰু কৰ্মহীন নিবনুৱাৰ মাজত থকা ক্ষুদ্ৰ ব্যৱধান হল এলাহ । আচলতে সকলোতকৈ সহজ কাম হল এজন উদ্যোগী বা আন্ট্ৰাপিনিওৰ হোৱা। কিয়নো ইয়াৰ বাবে কোনো বিশ্ববিদ্যালয়ৰ ডাঙৰ ডিগ্ৰী নালাগে। ইয়াৰ বিপৰীতে আটাইতকৈ কঠিন কাম হল এজন সফল উদ্যোগী হোৱা।



(খ) সফল উদ্যোগী হ'বলৈ কিয় কঠিন ?

উত্তৰঃ এজন সফল উদ্যোগী হবৰ বাবে লাগিব ধৈৰ্য, একাগ্ৰতা, নিয়মানুবৰ্তিতা, সময়ানুবৰ্তিতা, আত্মবিশ্বাস আৰু হাৰ নমনা মনোবৃত্তি আদি গুনৰ প্ৰয়োজন । সকলোৰে এই গুণবোৰ নাথাকে । সেইবাবে সফল উদ্যোগী হ'বলৈ কঠিন ।



(গ) এজন উদ্যোগী হ'বলৈ যোৱাটোও চাইকেল চলাবলৈ শিকাৰ দৰে একক প্রচেষ্টাৰে কৰা কাম বুলি শিক্ষকগৰাকীয়ে কিয় কৈছে বুজাই লিখা।

উত্তৰঃ শিক্ষকগৰাকীয়ে চাইকেল চলাবলৈ শিকাৰ উদাহৰণ ব্যৱহাৰ কৰি উদ্যোগী হ’বলৈ অধ্যৱসায়, একগ্ৰতা, ধৈৰ্য্য আদিৰ দৰে গুণবোৰৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ বিষয়ে গুৰুত্ব আৰোপ কৰে । সৰুতে চাইকেল চলাবলৈ শিকোতে বহুতেই প্ৰথম অৱস্থাত বিফল হয়, বাধা আৰু প্ৰত্যাহ্বানৰ সম্মুখীন হয় কিন্তু যিয়ে পৰি উঠি বাৰে বাৰে বিফল হোৱাৰ পিছত ও আকৌ চাইকেল চলাবলৈ দৃঢ়প্ৰতিজ্ঞ হৈ প্ৰচেষ্টা কৰে তেওঁলোকে সফল হয় । ঠিক একেই উদ্যোগী সকলৰ ক্ষেত্ৰতো বিপদ, প্ৰত্যাহ্বান আৰু বিফলতাৰ সন্মুখীন হোৱাটোও জড়িত হৈ থাকে। এজন সফল উদ্যোগী হবলৈ ধৈৰ্য, অভিযোজন আৰু অবিৰত প্ৰচেষ্টাৰ সৈতে বাধাসমূহ অতিক্ৰম কৰি নিজৰ লক্ষ্যত উপনীত হ’বলৈ অধ্যৱসায়ৰ অতি প্ৰয়োজনীয়।



(ঘ) উদ্যোগী কোনসকল ব্যক্তিক কোৱা হয় বুজাই লিখা ।

উত্তৰঃ নিজৰ ইচ্ছামতে নিজৰ সময়সূচী ঠিক কৰি নিজৰ উদ্ভাৱনা আৰু কৰ্মশক্তিৰে নিজকে প্ৰতিষ্ঠা কৰা প্ৰতিজন ব্যক্তিয়েই একো একোজন উদ্যোগী । যিয়ে নিজে ব্যৱসায় বা উদ্যোগ আৰম্ভ কৰি কোনো বস্তু বা সেৱা বিক্ৰী কৰি নিজৰ জীৱিকা উলিওৱাৰ লগতে আনকো কৰ্ম সংস্থান দিবলৈ সক্ষম হয় সেই সকল ব্যক্তিক উদ্যোগী বুলি কোৱা হয় । 



৩। ইন্‌ফ'চিচ কোম্পানীৰ প্ৰতিষ্ঠাপক কোন ? তেওঁ ভাৰতবৰ্ষ তথা বিশ্বৰ এজন সফল উদ্যোগী হোৱাৰ আঁৰৰ কাহিনীটো বৰ্ণনা কৰা।

উত্তৰঃ ইন্‌ফচিচ কোম্পানীৰ প্ৰতিষ্ঠাপক নাৰায়ণ মূৰ্তি । দক্ষিণ ভাৰতৰ কৰ্ণাটক ৰাজ্যৰ এখন নিম্ন মধ্যবিত্ত পৰিয়ালত তেওঁৰ জন্ম হৈছিল । তেখেতৰ সৰুৰে পৰা উদ্যোগী হোৱাৰ প্ৰবল হেঁপাহ আৰু হাবিয়াস আছিল । তেঁও অভিযান্ত্ৰিক শিক্ষা সমাপ্ত কৰি কিছুদিন চাকৰি কৰাৰ পাছতে তেওঁ চাকৰি ত্যাগ কৰি ছফ্টৰনিকছ (Softronics) নামৰ কোম্পানী এটা প্ৰতিষ্ঠা কৰে যদিও প্ৰতিষ্ঠা হোৱাৰ ডেৰ বছৰ পিছতে দেউলীয়া হৈ কোম্পানীটো বন্ধ হয় । কোম্পানীটো বন্ধ হৈ যোৱাৰ পাছত তেওঁ পুনৰ চাকৰিত যোগদান কৰে যদিও অৱশেষত চাকৰি বাদ দি কেইজনমান বন্ধুৰ লগ হৈ ইনফ'চিছ (Infosys) নামৰ কোম্পানী আৰম্ভ কৰে । এই কাৰ্য্যত তেওঁৰ পত্নীয়ে নিজৰ সাচতীয়া ধনৰ পৰা দহ হাজাৰ টকা অৰিহনা যোগাই । প্ৰথম অৱস্থাত বহুতো বাধা, ঘাত-প্ৰতিঘাতৰ সন্মুখীন হব লগা হৈছিল । কিন্তু নব্বৈৰ দশকত তেতিয়াৰ বিত্তমন্ত্ৰীয়ে ভাৰতীয় অৰ্থনীতিক মুকলি কৰি দিয়াত ইনফ'চিছৰ হাতলৈ অফুৰন্ত সুযোগ আৰু সুবিধা আহে । সময়ৰ শৰ সময়ত মৰাৰ পাছত নাৰায়ণ মূৰ্ত্তী আৰু তেওঁলোকৰ কোম্পানীয়ে পাছলৈ ঘূৰি চাব লগা নহল । আজি নাৰায়ণ মূৰ্তি বিশ্বৰ অন্যতম সফল আৰু সুপৰিচিত উদ্যোগী। 



 ৪। “ছাৰ, এজন উদ্যোগী হ'বৰ বাবে শিক্ষাগত অৰ্হতা কেনেধৰণৰ হ'ব লাগিব ?”—এইদৰে কোনে সুধিছিল। তাৰ উত্তৰত শিক্ষকে কি কৈছিল বুজাই লিখা।

উত্তৰঃ  “ছাৰ, এজন উদ্যোগী হ'বৰ বাবে শিক্ষাগত অৰ্হতা কেনেধৰণৰ হ'ব লাগিব ?”—এইদৰে প্ৰীতমে সুধিছিল । 


শিক্ষকে বুজাই কৈছিল যে, যি ক্ষেত্ৰত উদ্যোগী হ’ব বিচাৰে তাৰ ওপৰত প্ৰয়োজনীয় শিক্ষাগত অৰ্হতা নিৰ্ভৰ কৰে।  ধাবা বা গেলামালৰ দোকানৰ দৰে ব্যৱসায়ৰ বাবে বিশেষ শিক্ষাগত অৰ্হতাৰ প্ৰয়োজন নাই যদিও সফলতাৰ বাবে বুদ্ধিমত্তা আৰু সাধাৰণ জ্ঞানৰ প্ৰয়োজন।  আনহাতে, বিউটি পাৰ্লাৰ বা গাড়ী মেৰামতিৰ গেৰেজ বা মোবাইল ফোন বা টিভিৰ দোকানৰ দৰে ব্যৱসায়ৰ বাবে কামটোত প্ৰয়োজনীয় দক্ষতা আৰু বিশেষজ্ঞতা থকাটো সফলতাৰ বাবে অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ ।  কেৱল আনৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰিলে এনে ব্যৱসায়ত সফলতাৰ নিশ্চয়তা দিব নোৱাৰি বুলিও শিক্ষকগৰাকীয়ে উল্লেখ কৰে।



৫। “এজন উদ্যোগী হোৱা যিমান সহজ, সফল হোৱাটো কিন্তু সিমান সহজ নহয়।”—কথাষাৰ পাঠৰ আধাৰত বুজাই লিখা।

উত্তৰঃ  “এজন উদ্যোগী হোৱা যিমান সহজ, সফল হোৱাটো কিন্তু সিমান সহজ নহয়। ” এই বক্তব্যৰ অৰ্থ হ'ল যিকোনো ব্যক্তিয়ে উদ্যোগী হৈ নিজাকৈ ব্যৱসায় আৰম্ভ কৰিব পাৰে যদিও এই ক্ষেত্ৰত সফলতা লাভ কৰিবলৈ বহুত কষ্ট, অধ্যৱসায়, আৰু সহনশীলতা প্ৰয়োজন হয় । এই কথাটো বুজাবলৈ চাইকেল চলাবলৈ শিকাৰ উপমাটো ব্যৱহাৰ কৰা হৈছে, কিয়নো চাইকেল চলাবলৈ শিকিবলৈ যেনেকৈ অভ্যাস, ধৈৰ্য্য আৰু তললৈ পৰি যোৱাৰ আশংকাৰ সন্মুখীন হ’বলৈ ইচ্ছাৰ প্ৰয়োজন হয় । 


একেদৰে এজন উদ্যোগী হোৱাৰ বাবে মনত সাহস, ৰিস্ক লোৱা আৰু প্ৰত্যাহ্বানৰ সন্মুখীন হোৱাটো জড়িত হৈ থাকে আৰু বিফলতাৰ সন্মুখত অধ্যৱসায় কৰিবলৈ ইচ্ছুকসকলে অৱশেষত সফল হ’ব।  এজন উদ্যোগী হবলৈ কোনো আনুষ্ঠানিক শিক্ষাগত অৰ্হতাৰ প্ৰয়োজন নহয় কিন্তু সেই বিশেষ ক্ষেত্ৰত প্ৰয়োজনীয় জ্ঞান আৰু দক্ষতা থাকিব লাগিব । গতিকে উদ্যোগী হোৱাটো তুলনামূলকভাৱে সহজ হ’ব পাৰে, কিন্তু এই ক্ষেত্ৰত সফলতা লাভ কৰাটো এক কঠিন আৰু চলি থকা প্ৰক্ৰিয়া যাৰ বাবে নিষ্ঠা আৰু কঠোৰ পৰিশ্ৰমৰ প্ৰয়োজন ।



৬। “ভাৰতৰ সৰ্বতোকালৰ এজন সফল ব্যৱসায়ী ধীৰুভাই আম্বানীৰ হাতত মূলধনো নাছিল।”— ধীৰুভাই আম্বানীয়ে হাতত মূলধন আৰু শিক্ষাগত অৰ্হতা নথকাকৈ কেনেকৈ এজন সফল উদ্যোগী হ'ব পাৰিছিল, বৰ্ণনা কৰা।

উত্তৰঃ ভাৰতৰ সৰ্বতোকালৰ অন্যতম সফল উদ্যোগী ধীৰুভাই আম্বানীয়ে উদ্যোগী হিচাপে যাত্ৰা আৰম্ভ কৰাৰ সময়ত বিশেষ মূলধন বা শিক্ষাগত অৰ্হতা নাছিল । মেট্ৰিকতে শিক্ষা সমাপ্ত কৰা ধীৰুভাই আম্বানীয়ে পেট্ৰ’ল ডিপোত তেল ভৰোৱা কাম কৰিবলৈ লৈছিল, য’ত তেওঁৰ কঠোৰ পৰিশ্ৰম আৰু নিষ্ঠাৰ বাবে পেট্ৰ’ল ডিপো মেনেজাৰ পদলৈ পদোন্নতি লাভ কৰিছিল।  


উদ্যোগী হিচাপে নিজকে প্ৰতিষ্ঠা কৰাৰ প্ৰবল ইচ্ছা আছিল বাবেই তেওঁ চাকৰি এৰি নিজাকৈ ব্যৱসায় আৰম্ভ কৰাৰ সিদ্ধান্ত লয় । হাতত বেছি মূলধন নথকা সত্ত্বেও ধীৰুভাই আম্বানীয়ে ব্যৱসায়ৰ বাবে মানুহৰ পৰা টকা ধাৰলৈ লৈ কাপোৰ তৈয়াৰ কৰি পুণৰ ৰাইজকে বেচি অধিক মুনাফা আৰ্জন কৰে আৰু লাভৰ অংশ অংশীদাৰীসকলৰ মাজত বিতৰণ কৰিছিল। মূলধনৰ অভাব উদ্যোগী হোৱাৰ কেতিয়াও অন্তৰায় বা বাধা হব নোৱাৰে । ইয়াৰ বাবে কেৱল এজন ব্যক্তিৰ থাকিব লাগিব আত্মবিশ্বাস, ইচ্ছাশক্তি, আগ্ৰহ, দক্ষতা, স্বাধীনচেতীয়া আৰু সৃষ্টিশীল মন।  


পেট্ৰল পাম্পৰ চাকৰি বাদ দি মোম্বাইৰ এটা ৩৫০ বৰ্গফুটৰ কোঠাৰ পৰা ধীৰুভাই আম্বানীয়ে কাপোৰৰ ব্যৱসায় আৰম্ভ কৰে । কোঠাটোত সম্বল বুলিবলৈ কেৱল এখন টেবুল, তিনিখন চকী, আৰু এটা টেলিফোন আছিল । তেওঁৰ দৃঢ়তা, কঠোৰ পৰিশ্ৰম, আৰু আনতকৈ ডাঙৰ, দ্ৰুত, আৰু আগবাঢ়ি চিন্তা কৰাৰ ক্ষমতা থকাৰ বাবে তেওঁ "ৰিলায়েঞ্চ কমাৰচিয়েল কৰ্পোৰেচন" স্থাপন কৰিবলৈ সক্ষম হয় আৰু পৰৱৰ্তী সময়ত ইয়েই বিখ্যাত ৰিলায়েঞ্চ ইণ্ডাষ্ট্ৰীজ হয়গৈ ।




৭। ছাত্র-ছাত্রীসকলক উদ্যোগী হিচাপে মানসিক ভাৱে প্ৰস্তুত কৰি ৰাখিবলৈ কি কি কৰিব পৰা যায় ?

উত্তৰঃ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীকসকলক উদ্যোগী হিচাপে মানসিকভাৱে প্ৰস্তুত কৰিবলৈ স্কুলীয়া শিক্ষা আৰু কলেজীয়া শিক্ষাৰ পাঠ্যক্ৰমত বৃত্তি মূলক আৰু পেছাদাৰী পাঠ্যক্ৰম অন্তৰ্ভুক্ত কৰিব লাগে যাতে ছাত্র-ছাত্রীসকলে ব্যৱহাৰিক জ্ঞান আহৰণ কৰিব পাৰে । শৈক্ষিক প্ৰতিষ্ঠান সমূহত নিয়মিত কৰ্মশালা, প্ৰশিক্ষণ আদিৰ আয়োজন কৰিব লাগে যাৰ দ্বাৰা তেওঁলোকে উপকৃত হব পাৰে । 


কেৱল চৰকাৰী চাকৰিৰ আশাত অধ্যয়ন কৰাৰ পৰিবৰ্তে যিকোনো উৎপাদশীল বা বৃত্তিমুখী চাকৰি বা নিজাকৈ ব্যৱসায় সৃষ্টি কৰাৰ মানসিকতা গঢ়ি তুলিবলৈ অনুপ্ৰাণিত কৰিব লাগিব । ছাত্র-ছাত্রীসকলে উদ্ভাৱন, সৃষ্টিশীলতা, সমস্যা সমাধানৰ মানসিকতা গঢ়ি তোলাটো অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ। 


ইয়াৰ উপৰিও উদ্যোগীকৰণৰ ক্ষেত্ৰত অধ্যৱসায়, স্থিতিস্থাপকতা, কঠোৰ পৰিশ্ৰমৰ মূল্যৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ।  ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলে বুজিব লাগিব যে এজন উদ্যোগী হিচাপে সফলতা লাভৰ বাবে অধ্যৱসায়, অভিযোজন ক্ষমতা, বিফলতা আৰু বিপৰ্যয়ৰ পৰা শিকিবলৈ ইচ্ছাৰ প্ৰয়োজন।  



৮। চমুটোকা লিখাঃ


টমাচ আলভা এডিচন, ৰাডাৰফৰ্ড, আলেকজেণ্ডাৰ গ্রাহামবেল, চেষ্টাৰ কাৰ্লচন, বিল গেটচ, উইলিয়াম শ্বেইক্সপীয়েৰ, জুবিন গাৰ্গ, অংগৰাগ পাপন মহন্ত।


উত্তৰঃ টমাচ আলভা এডিচনঃ সৰ্বকালৰ অন্যতম বিখ্যাত আৰু প্ৰচুৰ উদ্ভাৱক থমাছ আলভা এডিচনে আধুনিক জীৱনত প্ৰচণ্ড প্ৰভাৱ পেলাইছিল, বৈদ্যুতিক লাইট বাল্ব, ফ’ন’গ্ৰাফ, আৰু চলচ্চিত্ৰ কেমেৰা আদি উদ্ভাৱনৰ লগতে টেলিগ্ৰাফ আৰু টেলিফোনৰ উন্নতি সাধনত অৰিহণা যোগাইছিল। ৮৪ বছৰত তেওঁ আচৰিত ধৰণৰ ১০৯৩টা পেটেণ্ট লাভ কৰে। বিকিৰণ আৰু পাৰমাণৱিক পদাৰ্থ বিজ্ঞানৰ ওপৰত তেওঁৰ গৱেষণাই বিজ্ঞানৰ ক্ষেত্ৰখনত যথেষ্ট প্ৰভাৱ পেলাইছিল, যাৰ ফলত আজি আমি ব্যৱহাৰ কৰা বহু প্ৰযুক্তিৰ বিকাশ ঘটে ।


ৰাদাৰফোৰ্ড বাৰ্চাৰ্ড হেইছঃ ৰাদাৰফোৰ্ড বাৰ্চাৰ্ড হেইছ, আমেৰিকান উকীল আৰু ৰাজনীতিবিদ, ১৮২২ চনৰ ৪ অক্টোবৰত জন্ম গ্ৰহণ কৰিছিল । অহিও (Ohio) ৰ গৱৰ্ণৰ হিচাপে কাৰ্যনিৰ্বাহ কৰাৰ পিছত তেওঁ তেওঁ ১৮৭৭ চনৰ পৰা ১৮৮১ চনলৈকে আমেৰিকাৰ ১৯তম ৰাষ্ট্ৰপতি হিচাপে কাৰ্যনিৰ্বাহ কৰে । আমেৰিকাৰ গৃহযুদ্ধৰ পূৰ্বে ৰাদাৰফোৰ্ড. বি. হেইছ আছিল এজন অধিবক্তা আৰু কঠোৰ বিলোপবাদী যিয়ে আদালতৰ কাৰ্য্যবিধিত শৰণাৰ্থী দাসসকলক ৰক্ষা কৰিছিল।  ৰাষ্ট্ৰপতি পদ গ্ৰহণ কৰাৰ পূৰ্বে তেওঁ ইউনিয়ন আৰ্মি আৰু হাউছ অৱ ৰিপ্ৰেজেণ্টেটিভছত কাৰ্যনিৰ্বাহ কৰিছিল ।  তেওঁৰ ৰাষ্ট্ৰপতিত্বই আমেৰিকাৰ ইতিহাসৰ এক টাৰ্নিং পইণ্টক প্ৰতিনিধিত্ব কৰে, কিয়নো ইতিহাসবিদসকলে ইয়াক পুনৰ্গঠনৰ আনুষ্ঠানিক অন্ত বুলি গণ্য কৰে।  ৰিপাব্লিকান "হাফ-ব্ৰিড" দলৰ এজন বিশিষ্ট সদস্য হেইছে দক্ষিণত বৰ্ণগত সমতা অনাৰ প্ৰয়াসত ফেডাৰেল চৰকাৰৰ জড়িততাৰ অন্ত পেলাই দক্ষিণৰ ডেম'ক্ৰেট আৰু হুইগিছ ৰিপাব্লিকান ব্যৱসায়ী দুয়োকে শান্ত কৰিছিল।  ১৮৯৩ চনৰ ১৭ জানুৱাৰীত তেওঁৰ মৃত্যু হয়।

অথবা

ৰাডাৰফৰ্ডঃ ৰাডাৰফৰ্ড আছিল নিউজিলেণ্ডৰ এজন বিখ্যাত পদাৰ্থবিজ্ঞানী।  তেওঁ তেজস্ক্রিয় আধাজীৱনৰ ধাৰণাটো আৱিষ্কাৰ কৰিছিল, যাৰ ফলত কোনো পদাৰ্থৰ ক্ষয় হ’বলৈ কিমান সময় লাগে সেই কথা বুজিবলৈ সহায় হয় ।  ৰাডাৰফৰ্ড পৰমাণুৰ পাৰমাণৱিক তত্ত্বও প্ৰস্তাৱ কৰিছিল, য’ত কোৱা হৈছে যে পৰমাণুৰ কেন্দ্ৰত এটা সৰু, ঘন নিউক্লিয়াছ থাকে য’ত ধনাত্মক আধানযুক্ত প্ৰ’টন থাকে। 


আলেকজেণ্ডাৰ গ্রাহামবেলঃ আলেকজেণ্ডাৰ গ্রাহামবেল আছিল এজন বিখ্যাত উদ্ভাৱক আৰু বিজ্ঞানী যিয়ে টেলিফোন আৱিষ্কাৰ কৰাৰ কৃতিত্ব লাভ কৰে।  ১৮৪৭ চনত স্কটলেণ্ডত জন্মগ্ৰহণ কৰা তেখেতে পিছলৈ কানাডা আৰু তাৰ পিছত আমেৰিকালৈ গুচি যায়।  বেলে শব্দ আৰু যোগাযোগৰ প্ৰতি আগ্ৰহী আছিল আৰু এই ক্ষেত্ৰসমূহৰ সৈতে জড়িত বহুতো উদ্ভাৱনৰ কাম কৰিছিল।  বেল টেলিফোন কোম্পানী প্ৰতিষ্ঠা কৰাৰ লগতে বিমান পৰিবহণৰ ক্ষেত্ৰখনলৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ অৱদান আগবঢ়োৱাৰ বাবেও তেওঁ পৰিচিত।  বেলক সৰ্বকালৰ অন্যতম গুৰুত্বপূৰ্ণ উদ্ভাৱক হিচাপে গণ্য কৰা হয়।


চেষ্টাৰ কাৰ্লচনঃ চেষ্টাৰ কাৰ্লচন আছিল এজন আমেৰিকান উদ্ভাৱক যিয়ে ফটোকপিৰ আৱিষ্কাৰৰ সূচনা কৰা প্ৰযুক্তিৰ সৃষ্টি কৰিছিল । ১৯৩০ চনত তেওঁ এই ধাৰণাটো লৈছিল যদিও ইয়াক এটা কাম কৰা যন্ত্ৰলৈ বিকশিত কৰাৰ ক্ষেত্ৰত বহু প্ৰত্যাহ্বানৰ সন্মুখীন হৈছিল।  কিন্তু তেওঁ অটল আছিল আৰু শেষত এটা কোম্পানীৰে অংশীদাৰিত্ব কৰিছিল যিয়ে তেওঁক তেওঁৰ উদ্ভাৱনক বজাৰলৈ অনাত সহায় কৰিছিল । তেওঁৰ কামে নথিপত্ৰ কপি আৰু ছপা কৰাৰ ক্ষেত্ৰত এক বৈপ্লৱিক পৰিৱৰ্তন আনিছিল । 


বিল গেটচঃ বিল গেটচ এজন সুপৰিচিত আমেৰিকান উদ্যোগী, দানবীৰ আৰু ব্যক্তিগত কম্পিউটাৰ উদ্যোগত বৈপ্লৱিক পৰিৱৰ্তন আনিব পৰা প্ৰযুক্তি কোম্পানী মাইক্ৰ’ছফ্ট কৰ্প’ৰেশ্যনৰ সহ-প্ৰতিষ্ঠাপক।  ১৯৫৫ চনৰ ২৮ অক্টোবৰত ৱাশ্বিংটনৰ ছিয়াটলত জন্মগ্ৰহণ কৰা গেটচে সৰুৰে পৰাই কম্পিউটাৰ প্ৰগ্ৰেমিংৰ প্ৰতি তীব্ৰ আগ্ৰহ প্ৰকাশ কৰিছিল।  ১৯৭৫ চনত তেওঁ হাৰ্ভাৰ্ড বিশ্ববিদ্যালয়ৰ পৰা বাদ দি শৈশৱৰ বন্ধু পল এলেনৰ সৈতে মাইক্ৰ’ছফ্ট আৰম্ভ কৰে।গেটছৰ নেতৃত্বত মাইক্ৰ’ছফ্ট বিশ্বৰ অন্যতম বৃহৎ আৰু সফল চফটৱেৰ কোম্পানী হিচাপে পৰিগণিত হয়।  শেহতীয়া বছৰবোৰত গেটচে দানশীলতাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছে, তেওঁৰ ফাউণ্ডেশ্যনৰ জৰিয়তে, যিয়ে বিশ্ব স্বাস্থ্য উন্নত আৰু দৰিদ্ৰতা হ্ৰাসৰ বাবে কাম কৰে।


উইলিয়াম শ্বেইক্সপীয়েৰঃ উইলিয়াম শ্বেইক্সপীয়েৰ এজন ইংৰাজ নাট্যকাৰ আৰু কবি আছিল যিয়ে ১৬ আৰু ১৭ শতিকাত জীয়াই আছিল।  ইংৰাজী ভাষাৰ অন্যতম শ্ৰেষ্ঠ লেখক হিচাপে তেওঁক বহুলভাৱে গণ্য কৰা হয় আৰু ৰোমিঅ’ আৰু জুলিয়েট, হেমলেট, মেকবেথ আদি নাটকৰ বাবে তেওঁ পৰিচিত।  শ্বেইক্সপীয়েৰৰ ৰচনাসমূহ প্ৰতিটো প্ৰধান ভাষালৈ অনুবাদ কৰা হৈছে আৰু আজিও সমগ্ৰ বিশ্বতে পৰিবেশন কৰা হয়।  ইংলেণ্ডৰ ষ্ট্ৰেটফোৰ্ড-আপন-এভনত জন্ম আৰু ডাঙৰ-দীঘল হোৱাৰ বাবে তেওঁক প্ৰায়ে "বাৰ্ড অৱ এভন" বুলি কোৱা হয়।


জুবিন গাৰ্গঃ  জুবিন গাৰ্গ অসম তথা ভাৰতৰ এগৰাকী প্ৰসিদ্ধ কণ্ঠশিল্পী। ইয়াৰ উপৰিও তেওঁ এগৰাকী সংগীত পৰিচালক, গীতিকাৰ আৰু চলচ্চিত্ৰ অভিনেতা । ১৯৯২ চনত ১৯ বছৰ বয়সত তেওঁৰ প্ৰথম এলবাম অনামিকা মুক্তি পোৱাৰ লগে লগে গাৰ্গে পেছাদাৰী সংগীতৰ জগতখনত প্ৰৱেশ কৰে । বিভিন্ন ভাষাত বহু হিট গীত মুকলি কৰাৰ লগতে সংগীত জগতত কৰা কামৰ বাবে কেইবাটাও বঁটা লাভ কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে। তেওঁ অসমৰ বিভিন্ন সামাজিক কাম-কাজত অৱদান আগবঢ়াই আহিছে।  জুবিন গাৰ্গক অসমৰ সাংস্কৃতিক আইকন হিচাপে বহুলভাৱে গণ্য কৰা হয় । 


অংগৰাগ পাপন মহন্তঃ পাপন নামেৰেও পৰিচিত অংগৰাগ পাপন মহন্ত ভাৰতৰ অসমৰ এগৰাকী জনপ্ৰিয় গায়ক আৰু সংগীত সুৰকাৰ।  লোক, পপ, ইলেক্ট্ৰনিক আদি সংগীতৰ বিভিন্ন ধাৰাত তেওঁ অৱদান আগবঢ়াইছে।  তেওঁৰ সংগীতৰ বাবে কেইবাটাও বঁটা লাভ কৰিছে, য'ত "The Story of Pokhran" ছবিৰ বাবে শ্ৰেষ্ঠ সংগীত পৰিচালনাৰ ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটা আৰু "The Story So Far"ৰ বাবে শ্ৰেষ্ঠ পপ এলবামৰ জিমা বঁটা।  পাপন তেওঁৰ আত্মাস্পৰ্শী কণ্ঠ আৰু সংগীতৰ অনন্য শৈলীৰ বাবে বহুলভাৱে স্বীকৃতি লাভ কৰিছে।




৯। সমার্থক শব্দ লিখাঃ


প্রভাত, কঠিন, এলেহুৱা, ডাঙৰ, চেষ্টা, লগৰীয়া, লক্ষ্য, নিৰৱচ্ছিন্ন, হাবিয়াস, সপোন। 


উত্তৰঃ

প্রভাত  ―  প্রাতঃকাল / ৰাতিপুৱা

কঠিন ―  টান

এলেহুৱা ― অলস / ৰিহাকুৰীয়া

ডাঙৰ ― বৰ 

চেষ্টা ― প্রয়াস 

লগৰীয়া ―  লগ / বন্ধু 

লক্ষ্য ― উদ্দেশ্য 

নিৰৱচ্ছিন্ন ― অবিৰত

হাবিয়াস ― আকাংক্ষা

সপোন ― দিবাস্বপ্ন



১০। বিপৰীতার্থক শব্দ লিখাঃ


নতুন, ক্ষুদ্র, সফল, কর্মহীন, এলেহুৱা, সহজ, সপোন, সুবিধা, আৰম্ভ, জন্ম, সমান।


উত্তৰঃ 

নতুন ― পুৰণি

ক্ষুদ্ৰ ― ডাঙৰ

সফল ― বিফল

কৰ্মহীন ― নিয়োজিত 

এলেহুৱা ― পৰিশ্ৰমী 

সহজ ― টান 

সপোন ― দিঠক

সুবিধা ― অসুবিধা

আৰম্ভ ― শেষ

জন্ম ― মৃত্যু 

সমান ― অসমান



১১। তুমি কথা-বতৰা পাতোঁতে সাৱধান হ'বা।

মনে পঢ়া-শুনা কৰি আছে।

গাড়ী দুখন অগা-পিছাকৈ গৈ আছে।

ওপৰৰ বাক্যকেইটাৰ দৰে তলত দিয়া যুৰীয়া শব্দবোৰেৰে বাক্য সাজাঃ 


ল'ৰা-ছোৱালী , হাত-ভৰি, খুৱাই-বুৱাই, জীৱন-জীৱিকা, পা-পইচা।


উত্তৰঃ ল'ৰা-ছোৱালীঃ‌ সৰু ল’ৰা-ছোৱালী বোৰে বাহিৰত উমলি আছে ।


হাত-ভৰিঃ বাহিৰৰ পৰা আহি হাত-ভৰি ধুই ঘৰত প্ৰবেশ কৰিব লাগে ।


খুৱাই-বুৱাইঃ তাৰ মাকে খুৱাই-বুৱাই তৈয়াৰ কৰি তাক বিদ্যালয়লৈ পঠিয়াই ।


জীৱন-জীৱিকাঃ‌ কৃষকসকলে জীৱন-জীৱিকাৰ বাবে পশুধনৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰে।


পা-পইচাঃ পা-পইচা খৎ উপায়েৰে উপাৰ্জন কৰিব লাগে ।



১২। ভাব সম্প্রসাৰণ কৰাঃ


(ক) উদ্যোগী পুৰুষ সিংহৰ সমান, এলেহুৱা কাপুৰুষৰ সমান ।

উত্তৰঃ"এজন উদ্যোগী সিংহৰ সমান, এলেহুৱা মানুহ এজন কাপুৰুষৰ সমান" উক্ত প্ৰবচন ফাঁকিয়ে বুজাইছে যে এজন উদ্যোগী পুৰুষ সিংহৰ দৰেই শক্তি, সাহসৰ প্ৰতীক আনহাতে এলেহুৱা আৰু শ্ৰম বিমুখ লোক সকলক কাপুৰুষৰ লগত তুলনা কৰা হৈছে । 


উদ্যোগী পুৰুষ সকল সাহসী, তেওঁলোকে জীৱনৰ যিকোনো প্ৰত্যাহ্বান আৰু বিফলতাৰ সৈতে যুঁজিবলৈ সদাই সাজু হৈ থাকে । এলোহুৱা সকলে এইবোৰৰ পৰা পলাই ফুৰে । তেওঁলোকে নিজৰ কৰিবলগীয়া কাম বোৰ আওকাণ কৰি অলখ হৈ বহি থাকে । 


সিংহবোৰে নিজৰ শক্তি, সাহসেৰে নিজৰ দলটোক নেতৃত্ব দিয়াৰ ক্ষমতাৰ বাবে জনাজাত।  একেদৰে এজন উদ্যোগীয়েও বিপদ গ্ৰহণ কৰি, প্ৰত্যাহ্বানৰ সন্মুখীন হৈ সফলতাৰ দিশত আগবাঢ়ি যোৱা এই গুণসমূহ মূৰ্ত কৰি ৰাখে । এলেহুৱা সকলে বিপদ আৰু প্ৰত্যাহ্বানৰ সন্মুখীন হোৱাৰ ভয়ত বহুতো সুযোগ হেৰুৱাবলগীয়া হয় আৰু সফলতাৰ সোৱাদৰ পৰা বঞ্চিত হৈ থাকে । 



(খ) যি মূলা বাঢ়ে তাৰ দুপাততে চিন।

উত্তৰঃ "যি মূলা বাঢ়ে তাৰ দুপাততে চিন" অসমীয়া সমাজত সততে ব্যৱহাৰ কৰা ই এক ফকৰা যোজনা । সৰু কালতে যে ডাঙৰৰ লক্ষণ ফুটি উঠে সেয়া বুজাবলৈ উক্ত ফকৰা যোজনাটি ব্যাৱহাৰ কৰা হয় । 


মূলা এবিধ ভাল পাচলি । আমি লক্ষ্য কৰিলে দেখা পাম যে গঁজি উঠা মূলাৰ সকলোবোৰ চেহেৰা দেখাত একে নহয় । ইয়াৰ কিছুমান দুৰ্বল আৰু লেহুকা হয়। মূলাখেতি বা মূলাজোপা আগলৈ ভাল হব নে  নহয়, কৃষকে ইয়াৰ দুপাত হোৱাৰ লগে লগেই পাত চাইয়েই বুজিব পাৰে কোনবোৰ  মূলা ডাঙৰ  হ’লে ভাল হ’ব আৰু কোনবোৰ  বেয়া হ’ব। সেয়ে বেয়া পুলিবোৰ  উভালি পেলাই ভাল লক্ষণ থকা পুলিবোৰ  ডাঙৰ  হ’বলৈ দিয়ে । 


মূলাৰ দুপাততে চিন অৰ্থাৎ মূলাৰ প্ৰসংগৰে এইটোৱেই প্ৰতিপন্ন কৰিব বিচাৰিছে যে সৰু কালতেই ল'ৰা ছোৱালীৰ স্বভাৱ, গুন, লক্ষণ আদিৰ পৰা ডাঙৰ হোৱাত কেনেকুৱা হব তাৰ উমান পোৱা যায় । যি ল'ৰা ছোৱালী শৈশৱতেই সজ আচৰণশীল, অধ্যয়ণশীল, পৰিশ্ৰমী হলে ভৱিষ্যতে তেনে ল'ৰা ছোৱালী সফল হোৱাৰ উপৰিও নিজকে সমাজৰ এজন সুনাগৰিক হিচাপে প্ৰতিষ্ঠা কৰিব পাৰে ।



(গ) শুই থকা শিয়ালে হাঁহ ধৰিব নোৱাৰে।

উত্তৰঃ শুই থকা শিয়ালে হাঁহ ধৰিব নোৱাৰে, উক্ত প্ৰবচন ফাঁকিৰ জৰিয়তে শ্ৰম বিমুখ লোকে যে জীৱনত উন্নতি কৰিব নোৱাৰে তাক বুজাবলৈ চেষ্টা কৰা হৈছে । সকলো মানুহে কোনো এটা কামত সফলতা পাবলৈ হ'লে কষ্ট বা শ্ৰম কৰিবই লাগিব । পৰিশ্ৰম অবিহনে কোনো কামতেই কৃতকাৰ্যতা পাব নোৱাৰি । 

এই কথা মানুহৰ লগতে অন্য প্ৰাণীৰ ক্ষেত্ৰটো প্ৰযোজ্য । যিহেতু শিয়ালে নিজৰ পেটৰ ভোক নিবাৰণৰ বাবে হাঁহ চিকাৰ কৰে, তেনে সময়ত যদি চিকাৰ নকৰি আৰামত শুই থাকে, হাঁহে নিজেই কেতিয়াও শিয়ালৰ চিকাৰ হবলৈ নাযায় । একেদৰে মানুহে যদি উপযুক্ত সময়ত নিজৰ কৰ্তব্য দায়িত্ব পালন নকৰি শুই বহি থাকে, সফলতা পোৱাটো কেতিয়াও সম্ভৱ নহয় । 


সময়ত কৰা উচিত প্ৰচেষ্টা আৰু পৰিশ্ৰমৰ যোগেদিহে জীৱনত উন্নতি লাভ কৰিব পাৰি । অৰ্থাৎ আমি সকলোৱে এলেহুৱা নহৈ নিজৰ কাৰ্য আৰু সময়ৰ প্ৰতি গুৰুত্ব প্ৰদান কৰিলেহে আমি আমাৰ কৰ্মত সফলতা লাভ কৰিব পাৰিম ।



১৩। লিংগ পৰিৱৰ্তন কৰা।


শিক্ষক, ছাৰ, ছাত্র, পুৰুষ, বন্ধু ।


উত্তৰঃ


শিক্ষক ― শিক্ষয়িত্ৰী

ছাৰ― বাইদেউ 

ছাত্ৰ ― ছাত্ৰী 

পুৰুষ ― স্ত্ৰী

 বন্ধু ― বান্ধৱী



দশম শ্ৰেণীৰ অসমীয়া 

বৰগীত সকলো প্ৰশ্নোত্তৰ 

মই অসমীয়া সকলো প্ৰশ্নোত্তৰ 


Class 10 Model Question Paper SET I (English)

Class 10 Science Model Paper SET I 

Class 10 Social Science Model Paper SET I


Important MCQ for HSLC 2023

A Letter to God MCQ 

A Tiger in the zoo MCQ 

The Midnight Visitor MCQ 

A Question of Trust MCQ 

Animals MCQ 

A Letter to God VSA for HSLC 2023

Long Walk to Freedom VSA for HSLC 2023

A Tiger in the Zoo VSA for HSLC 2023

The Tale of Custard the Dragon VSA for HSLC 2023


The Midnight Visitor Important VSA

A Letter to God Important Questions Answers 

Long Walk to Freedom Important Questions Answers

The Midnight Visitor Important Questions Answers

The Hack Driver Important Questions Answers


                

First Flight Solutions
• Dust of Snow
• Fire and Ice
• Long Walk to Freedom
• A Tiger in the Zoo
• Two Stories about Flying
• How to tell wild Animals
• The Ball Poem
• From the Diary of Anne Frank
• Amanda
• Animals
• Coorg
• Tea from Assam
• The Trees














No comments:

Post a Comment

Kindly donnot paste any SPAM link. Thank you very much for reading, Happy learning.