4 Jul 2025

HS 2nd Year Education Chapter 2 Common Long Question Answer for HS 2026

HS 2nd Year Education Chapter 2 Common Long Question Answer for HS 2026

HS 2nd Year Education Chapter 2 Common Long Question Answer for HS 2026


HS 2nd Year Education Chapter 2 Common Long Question Answer for HS 2026: Non-formal Education (অগতানুগতিক শিক্ষা) is the chapter 2 from class 12 Education NCERT. Here you can avail HS 2nd Year Education Chapter 2 Common Long Question Answer for HS 2026. 



Class 12 Education Chapter 2 Important Question Answer for HS 2026

অগতানুগতিক শিক্ষাই বুজায় আনুষ্ঠানিক বিদ্যালয় ব্যৱস্থাৰ বাহিৰত সংঘটিত হোৱা সংগঠিত শৈক্ষিক কাৰ্য্যকলাপ. ইয়াক নমনীয় আৰু সুলভ হ'বলৈ ডিজাইন কৰা হৈছে, প্ৰায়ে বিশেষ গোট যেনে স্কুলৰ বাহিৰৰ শিশু বা কৰ্মৰত প্ৰাপ্তবয়স্কৰ নিৰ্দিষ্ট প্ৰয়োজনীয়তা পূৰণ কৰে। অগতানুগতিক শিক্ষাত বিভিন্ন পদক্ষেপ যেনে সম্প্ৰদায়ভিত্তিক শিক্ষণ, প্ৰাপ্তবয়স্ক শিক্ষা কাৰ্যসূচী, আৰু বৃত্তিমূলক প্ৰশিক্ষণ আদি অন্তৰ্ভুক্ত হ’ব পাৰে। 



HS 2nd Year Education Assamese Medium Common for HS Final 2026 | Non-formal Education Class 12 Common

১। মুক্ত শিক্ষাৰ চাৰিটা গুৰুত্বপূৰ্ণ বৈশিষ্ট উল্লেখ কৰা।

উত্তৰঃ মুক্ত শিক্ষা হ’ল আধুনিক শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ এক নব্য সংযোজন যি শিক্ষাই আনুষ্ঠানিক শিক্ষাৰ নীতি আৰু সীমাবদ্ধতাসমূহ দূৰ কৰি সমাজৰ সকলো ব্যক্তিৰ বা নাগৰিক বা শিক্ষার্থীৰ বাবে শিক্ষাৰ প্রয়োজনসমূহক পূৰণ কৰে আৰু শিক্ষা গ্রহণৰ সুবিধা প্রদান কৰে ।


মুক্ত শিক্ষাৰ চাৰিটা গুৰুত্বপূৰ্ণ বৈশিষ্ট্য হ'ল: সুবিধা, নমনীয়তা, সুলভতা আৰু বিকেন্দ্ৰীকৰণ। এইবোৰে শিক্ষাৰ্থীক তেওঁলোকৰ সুবিধা অনুসৰি শিক্ষা গ্ৰহণ কৰাৰ সুযোগ দিয়ে। মুক্ত শিক্ষাৰ চাৰিটা গুৰুত্বপূৰ্ণ বৈশিষ্ট্য তলত উল্লেখ কৰা হ'ল - 


(১) সুবিধাঃ মুক্ত শিক্ষাই শিক্ষাৰ্থীক তেওঁলোকৰ পছন্দৰ স্থান আৰু সময়ত শিকিবলৈ সুবিধা প্ৰদান কৰে। ইয়াত নিয়মীয়া শ্ৰেণী কোঠাৰ বাধ্যবাধকতা নাই।

(২) নমনীয়তাঃ মুক্ত শিক্ষা আনুষ্ঠানিক শিক্ষাৰ দৰে কঠোৰ নহয়। ই শিক্ষাৰ্থীক তেওঁলোকৰ নিজৰ গতিত শিকিবলৈ আৰু নিজৰ গতিপথ বাছি ল'বলৈ অনুমতি দিয়ে।

(৩) সুলভতাঃ মুক্ত শিক্ষাই সকলোৰে বাবে শিক্ষাৰ সুযোগ সৃষ্টি কৰে, বিশেষকৈ যিসকলে আনুষ্ঠানিক শিক্ষাৰ পৰা বঞ্চিত হৈছে বা যিসকলে আন কামৰ বাবে সময় উলিয়াব নোৱাৰে।

(৪) বিকেন্দ্ৰীকৰণঃ মুক্ত শিক্ষাই কেন্দ্ৰীভূত শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ পৰা আঁতৰি আহি স্থানীয় আৰু আঞ্চলিক পৰ্যায়ত শিক্ষা প্ৰদান কৰে। ইয়াৰ ফলত শিক্ষাৰ্থীসকলে তেওঁলোকৰ নিজৰ পৰিৱেশৰ সৈতে খাপ খোৱা শিক্ষা লাভ কৰিব পাৰে।



২। দূৰ শিক্ষা কি ? দূৰ শিক্ষাৰ প্ৰকৃতি সম্পৰ্কে তোমাৰ পৰিচিত দেখুওৱা। 

উত্তৰঃ অগতানুগতিক শিক্ষাৰ অন্যতম দিশ হ'ল দূৰ শিক্ষা। দূৰ শিক্ষা হৈছে এনে এক শিখন ব্যৱস্থা য'ত শিক্ষাৰ্থী আৰু শিক্ষকৰ পাৰস্পৰিক যোগাযোগ নোহোৱাকৈ শিক্ষা গ্ৰহণ কৰিব পাৰে। ইয়াত দূৰত্ব আৰু তথ্য-প্ৰযুক্তিৰ ব্যৱহাৰ কৰি শিক্ষা প্ৰদান কৰা হয়। 


দূৰশিক্ষা ব্যৱস্থাত শিক্ষাৰ্থীয়ে নিজৰ সুবিধা অসুবিধা অনুসৰি কোনো পাঠ্যক্ৰম আৰম্ভ আৰু শেষ কৰিব পাৰে। দূৰত্ব শিক্ষা কাৰ্যকৰী কৰিবলৈ হ'লে আত্ম অধ্যয়নৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিব লাগিব। এনে শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ কেতবোৰ উল্লেখনীয় প্ৰকৃতি তলত আলোচনা কৰা হ'ল- 


(১) নমনীয়তাঃ দূৰ শিক্ষাই শিক্ষাৰ্থীক নিজৰ সুবিধা অনুযায়ী শিক্ষা গ্ৰহণ কৰাৰ সুযোগ দিয়ে। তেওঁলোকে নিজৰ সময় আৰু স্থান বাছি লৈ শিকিব পাৰে।

(২) সৰ্বজনীনতাঃ দূৰ শিক্ষাৰ যোগেদি দূৰত্বৰ বাধা নেওচি যিকোনো ঠাইতে থকা লোকে শিক্ষা গ্ৰহণ কৰিব পাৰে। বিশেষকৈ গ্ৰামাঞ্চলৰ লোকে দূৰ শিক্ষাৰ জৰিয়তে সুবিধা লাভ কৰে।

(৩) কম খৰচঃ দূৰ শিক্ষা সাধাৰণতে পৰম্পৰাগত শিক্ষাৰ তুলনাত কম খৰচী হয়। ইয়াৰ বাবে যাতায়ত বা বাসস্থানৰ খৰচ নোহোৱা হয়।

(৪) তথ্য-প্ৰযুক্তিৰ ব্যৱহাৰঃ দূৰ শিক্ষাত ইণ্টাৰনেট, অনলাইন প্লেটফৰ্ম আৰু অন্যান্য তথ্য-প্ৰযুক্তিৰ ব্যৱহাৰ কৰা হয়।

(৫) শিক্ষাৰ্থী কেন্দ্ৰিকঃ দূৰ শিক্ষাত শিক্ষাৰ্থীক কেন্দ্ৰ কৰি শিক্ষা প্ৰদান কৰা হয়। তেওঁলোকৰ নিজৰ গতি অনুসৰি শিকিব পাৰে।

(৬) বিভিন্ন মাধ্যমঃ দূৰ শিক্ষাত বিভিন্ন মাধ্যম যেনে অনলাইন পাঠ্যক্ৰম, ভিডিঅ' বক্তৃতা, অনলাইন আলোচনা চক্ৰ আদিৰ জৰিয়তে শিক্ষা প্ৰদান কৰা হয়।

(৭) নিৰৱচ্ছিন্ন শিক্ষাঃ দূৰ শিক্ষাই জীৱনজোৰা শিক্ষাৰ এক সুযোগ দিয়ে। কোনো লোকে নিজৰ কেৰিয়াৰ বা জ্ঞান বৃদ্ধিৰ বাবে দূৰ শিক্ষাৰ সুবিধা ল'ব পাৰে।



৩। অগতানুগতিক শিক্ষা গণতান্ত্ৰিক নীতিৰ ওপৰত প্ৰতিষ্ঠিত আলোচনা কৰা।

উত্তৰঃ অগতানুগতিক শিক্ষা গণতান্ত্ৰিক নীতিৰ ওপৰত প্ৰতিষ্ঠিত। এই শিক্ষাত সকলোৰে বাবে সম সুযোগ, সহযোগিতা, আৰু ব্যক্তিৰ বিকাশৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়া হয়। ইয়াৰ দ্বাৰা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক নিজৰ মতামত প্ৰকাশ কৰিবলৈ আৰু সমালোচনাত্মকভাৱে চিন্তা কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰা হয়।


অগতানুগতিক শিক্ষা হৈছে এক এনেকুৱা শৈক্ষিক পদ্ধতি যিয়ে আনুষ্ঠানিক শিক্ষাৰ গতানুগতিক পৰিসৰৰ বাহিৰলৈ গৈ শিক্ষাৰ্থীসকলক জ্ঞান আৰু দক্ষতা আহৰণ কৰাত সহায় কৰে। এই শিক্ষাত নিম্নলিখিত গণতান্ত্ৰিক নীতিসমূহ প্ৰতিফলিত হয় - 


(১) সম সুযোগঃ অগতানুগতিক শিক্ষাই সকলোৰে বাবে শিক্ষাৰ সমান সুযোগ সৃষ্টি কৰে। ইয়াৰ দ্বাৰা বিভিন্ন পটভূমিৰ লোকসকলে তেওঁলোকৰ নিজ নিজ সুবিধা আৰু আগ্ৰহ অনুসৰি শিকিব পাৰে। এই শিক্ষাই শিক্ষাৰ্থীক নিজৰ গতিৰে শিকিবলৈ আৰু তেওঁলোকৰ ব্যক্তিগত প্ৰয়োজনীয়তা পূৰণ কৰিবলৈ অনুমতি দিয়ে। 

(২) সহযোগিতাঃ অগতানুগতিক শিক্ষাত সহযোগিতা আৰু দলীয় কামৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়া হয়। ইয়াৰ জৰিয়তে শিক্ষাৰ্থীসকলে পৰস্পৰে পৰস্পৰৰ পৰা শিকিবলৈ আৰু তেওঁলোকৰ জ্ঞান আৰু অভিজ্ঞতা ভাগ-বতৰা কৰিবলৈ উৎসাহিত হয়। এই সহযোগিতামূলক শিক্ষাই তেওঁলোকক একতা আৰু সামাজিক দায়িত্ববোধ গঢ়ি তুলিবলৈ সহায় কৰে।

(৩) ব্যক্তিৰ বিকাশঃ অগতানুগতিক শিক্ষাই শিক্ষাৰ্থীসকলৰ ব্যক্তিগত বিকাশৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়ে। ইয়াৰ জৰিয়তে শিক্ষাৰ্থীসকলে তেওঁলোকৰ নিজস্ব আগ্ৰহ, দক্ষতা আৰু প্ৰতিভা অনুসৰি শিকিবলৈ উৎসাহিত হয়। ইয়াৰ ফলত তেওঁলোকে আত্মবিশ্বাসী আৰু আত্ম-প্ৰেৰিত ব্যক্তি হিচাপে গঢ় লৈ উঠিব পাৰে।

(৪) সমালোচনামূলক চিন্তাঃ অগতানুগতিক শিক্ষাই শিক্ষাৰ্থীসকলক সমালোচনামূলকভাৱে চিন্তা কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰে। ইয়াৰ জৰিয়তে তেওঁলোকে বিভিন্ন তথ্য আৰু পৰিস্থিতিৰ বিশ্লেষণ কৰিবলৈ আৰু নিজৰ মতামত গঠন কৰিবলৈ শিকে। ইয়াৰ ফলত তেওঁলোকে নিজৰ চাৰিওকাষে থকা সমাজ আৰু বিশ্বক ভালদৰে বুজি পাবলৈ সক্ষম হয়।

(৫) মুক্ত আলোচনা আৰু মত বিনিময়ঃ অগতানুগতিক শিক্ষাই শিক্ষাৰ্থীসকলক নিজৰ মতামত মুকলিকৈ প্ৰকাশ কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰে। ইয়াৰ জৰিয়তে তেওঁলোকে নিজৰ ধাৰণা আৰু বিশ্বাস আনৰ সৈতে বিনিময় কৰিবলৈ শিকে, যাৰ ফলত তেওঁলোকৰ মাজত এক সুস্থ আলোচনাৰ পৰিৱেশ সৃষ্টি হয়।

(৬) গণতান্ত্ৰিক মূল্যবোধঃ অগতানুগতিক শিক্ষাই গণতান্ত্ৰিক মূল্যবোধ যেনে- স্বাধীনতা, সমতা, ন্যায় আৰু সহযোগিতা আদিৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়ে। ইয়াৰ জৰিয়তে শিক্ষাৰ্থীসকলক এক সুস্থ আৰু গণতান্ত্ৰিক সমাজ গঠনৰ বাবে সাজু কৰা হয়।



৪। অগতানুগতিক শিক্ষা কি ? বৰ্তমান সমাজত অগতানুগতিক শিক্ষাৰ গুৰুত্বসমূহ বৰ্ণনা কৰা।

উত্তৰঃ অগতানুগতিক শিক্ষা হৈছে আনুষ্ঠানিক শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ বাহিৰত পোৱা জ্ঞান আৰু দক্ষতা। ইয়াৰ ভিতৰত বিভিন্ন ধৰণৰ অভিজ্ঞতা, প্ৰশিক্ষণ, আৰু স্ব-অধ্যয়ন আদি অন্তৰ্ভুক্ত। 


বৰ্তমান সমাজত অগতানুগতিক শিক্ষাৰ গুৰুত্ব বহু বেছি, কাৰণ ই ব্যক্তি আৰু সমাজ দুয়োটাৰে বিকাশৰ বাবে অপৰিহাৰ্য। অগতানুগতিক শিক্ষাৰ গুৰুত্বসমূহ হ'ল - 


(১) ব্যক্তিগত বিকাশঃ অগতানুগতিক শিক্ষা ব্যক্তিয়ে নিজৰ আগ্ৰহ আৰু প্ৰয়োজন অনুসৰি গ্ৰহণ কৰিব পাৰে। ইয়াৰ ফলত তেওঁলোকৰ আত্মবিশ্বাস বৃদ্ধি হয় আৰু তেওঁলোকে নিজৰ লক্ষ্যত উপনীত হ'ব পাৰে।

(২) বৃত্তিগত বিকাশঃ অগতানুগতিক শিক্ষাৰ যোগেদি নতুন দক্ষতা আৰু জ্ঞান আহৰণ কৰিব পাৰি, যিটোৱে আপোনাক নতুন বৃত্তি গ্ৰহণ কৰাত সহায় কৰে। বিশেষকৈ বৰ্তমানৰ দ্ৰুতগতিত সলনি হোৱা প্ৰযুক্তিবিদ্যাৰ যুগত ইয়াৰ প্ৰয়োজনীয়তা অধিক।

(৩) সমাজৰ বিকাশঃ অগতানুগতিক শিক্ষাৰ জৰিয়তে সমাজৰ উন্নয়নত সহায় কৰিব পাৰি। উন্নত দক্ষতা আৰু জ্ঞান থকা লোকসকলে সমাজৰ সমস্যা সমাধান কৰাত অৰিহণা যোগায়।

(৪) প্ৰযুক্তিৰ ব্যৱহাৰঃ বৰ্তমান সময়ত প্ৰযুক্তিৰ ব্যৱহাৰ অবিহনে কোনো কাম কৰাটো কঠিন। অগতানুগতিক শিক্ষাই ডিজিটেল সাক্ষৰতা বৃদ্ধি কৰাত সহায় কৰে, যাৰ ফলত লোকে ইণ্টাৰনেট আৰু বিভিন্ন ডিজিটেল সঁজুলি ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ শিকিব পাৰে।

(৫) সৃজনশীলতাৰ বিকাশঃ অগতানুগতিক শিক্ষাই শিক্ষাৰ্থীসকলক নতুন ধৰণে চিন্তা কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰে। ইয়াৰ ফলত তেওঁলোকৰ মাজত সৃজনশীলতা বৃদ্ধি হয় আৰু তেওঁলোকে নতুন নতুন ধাৰণা উদ্ভাৱন কৰিবলৈ সক্ষম হয়।

(৬) জীৱনজোৰা শিক্ষাঃ অগতানুগতিক শিক্ষাই জীৱনজোৰা শিক্ষাৰ ধাৰণাটোক প্ৰসাৰিত কৰে। ইয়াৰ জৰিয়তে মানুহে নিজৰ জীৱনৰ শেষলৈকে শিকিবলৈ আগ্ৰহী হৈ থাকে।



৫। মুক্ত শিক্ষাৰ ব্যৱস্থাৰ চাৰিটা সুবিধা আলোচনা কৰা। 

উত্তৰঃ মুক্ত শিক্ষা হ’ল আধুনিক শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ এক নব্য সংযোজন যি শিক্ষাই আনুষ্ঠানিক শিক্ষাৰ নীতি আৰু সীমাবদ্ধতাসমূহ দূৰ কৰি সমাজৰ সকলো ব্যক্তিৰ বা নাগৰিক বা শিক্ষার্থীৰ বাবে শিক্ষাৰ প্রয়োজনসমূহক পূৰণ কৰে আৰু শিক্ষা গ্রহণৰ সুবিধা প্রদান কৰে। মুক্ত শিক্ষাৰ ব্যৱস্থাৰ চাৰিটা সুবিধা তলত আলোচনা কৰা হ'ল - 


(১) সুবিধা অনুযায়ী শিকিব পৰা ব্যৱস্থাঃ মুক্ত শিক্ষাৰ ব্যৱস্থাৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ সুবিধাটো হৈছে যে ইয়াত শিক্ষাৰ্থীয়ে নিজৰ সুবিধা অনুযায়ী শিকিব পাৰে। তেওঁলোকে নিজৰ সময়, গতি আৰু স্থান বাছি ল'ব পাৰে। ইয়াত কোনো বাধ্যবাধকতা নাই, যাৰ ফলত ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলে নিজৰ গতিত পঢ়িব পাৰে।

(২) কম খৰচীঃ মুক্ত শিক্ষাৰ ব্যৱস্থা সাধাৰণতে পৰম্পৰাগত শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ তুলনাত কম খৰচী। ইয়াৰ মূল কাৰণ হৈছে অনলাইন শিক্ষাৰ ব্যৱহাৰ, য'ত শ্ৰেণী কোঠাৰ প্ৰয়োজন নহয় আৰু শিক্ষণ সামগ্ৰীও অনলাইনত উপলব্ধ।

(৩) সময়ৰ লগত খাপ খুৱাই ল'ব পৰাঃ মুক্ত শিক্ষা ব্যৱস্থাই শিক্ষাৰ্থীসকলক তেওঁলোকৰ কাম-কাজ আৰু ব্যক্তিগত জীৱনৰ লগত খাপ খুৱাই শিকিবলৈ অনুমতি দিয়ে। ইয়াত সময়ৰ কোনো বাধ্যবাধকতা নাই, গতিকে শিক্ষাৰ্থীসকলে নিজৰ সুবিধা অনুসৰি শিকিব পাৰে।

(৪) ব্যৱহাৰিক জ্ঞানৰ ওপৰত গুৰুত্বঃ মুক্ত শিক্ষা ব্যৱস্থাত ব্যৱহাৰিক জ্ঞান আৰু দক্ষতাৰ ওপৰত অধিক গুৰুত্ব দিয়া হয়। ইয়াৰ জৰিয়তে শিক্ষাৰ্থীসকলে তেওঁলোকৰ শিকি থকা জ্ঞানক প্ৰকৃত জীৱনত ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ শিকে।



৬। মুক্ত শিক্ষা কি ? মুক্ত শিক্ষাৰ লক্ষ্য বা উদ্দেশ্য বোৰৰ বিষয়ে আলোচনা কৰা ।

উত্তৰঃ মুক্ত শিক্ষা হ’ল আধুনিক শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ এক নব্য সংযোজন যি শিক্ষাই আনুষ্ঠানিক শিক্ষাৰ নীতি আৰু সীমাবদ্ধতাসমূহ দূৰ কৰি সমাজৰ সকলো ব্যক্তিৰ বা নাগরিক বা শিক্ষার্থীৰ বাবে শিক্ষাৰ প্রয়োজনসমূহক পূৰণ কৰে আৰু শিক্ষা গ্রহণৰ সুবিধা প্রদান কৰে ।


মুক্ত শিক্ষাৰ বিভিন্ন লক্ষ্যবোৰৰ ভিতৰত উল্লেখযোগ্য লক্ষ্য/উদ্দেশ্যবোৰ হ’ল এনেধৰণৰ - 


(১) সকলো পর্যায়ৰৰ নাগৰিকৰ বাবে শিক্ষাঃ মুক্ত শিক্ষাৰ প্রধান আৰু মূলতঃ লক্ষ্য বা উদ্দেশ্য হ’ল যাতে সকলো নাগৰিকে যাৱতীয়া শিক্ষা পাব/অর্জন করিব পাৰে ।

(২) শিক্ষা আৰু ব্যক্তিৰ মাজত সমন্বয় সাধনঃ মুক্ত শিক্ষাৰ আন এক উল্লেখনীয় লক্ষ্য/উদ্দেশ্য হ’ল শিক্ষাৰ দিশটোক সকলো ব্যক্তিৰ মাজত সংযোগ সাধন কৰি শিক্ষাক এক জীৱনজোৰা প্রক্রিয়া হিচাপে গঢ়ি তুলা ।

(৩) বঞ্চিতলোকসকলৰ বাবে শিক্ষাৰ সুযোগঃ মুক্ত শিক্ষাৰ ব্যৱস্থাই বঞ্চিতলোকসকলৰ বাবে অবিৰতভাৱে শিক্ষা লাভৰ সুযোগ প্রদান কৰিছে ।

(৪) কৰ্মত নিয়োজিত ব্যক্তিসকলৰ বাবে শিক্ষাঃ মুক্ত শিক্ষাৰ আন এক উদ্দেশ্য হ’ল যাতে যিকল লোকে কর্মত নিয়জিত হৈছে আৰু অর্ধশিক্ষা হৈ আছে, তেওঁলোকে এই শিক্ষাব্যৱস্থাৰ মাধ্যমেৰে শিক্ষা গ্রহণ কৰিব পাৰে ।

(৫) প্রথমিক শিক্ষা ব্যৱস্থাক সার্বজনীন কৰি তোলাঃ মুক্ত শিক্ষাৰ এক লেখতলবলগীয়া লক্ষ্য/উদ্দেশ্য হ’ল- প্রাথমিক শিক্ষাক সার্বজনীন কৰি তুলাৰ উদ্দেশ্যে কর্মকর্তাসকলক লাগতিয়াল দক্ষতাৰ শিক্ষা প্রদান কৰা ।

(৬) বয়স্ক শিক্ষাৰ প্রসাৰতাঃ মুক্ত শিক্ষাৰ আন এক পদক্ষেপ হ’ল বয়স্কসকলৰ শিক্ষা । বয়স্ক মানুহসকলেও যাতে তেওঁলোকৰ লাগতিয়াল শিক্ষা আহৰণ কৰিব পাৰে তাৰ সুযোগ এই শিক্ষাৰ জৰীয়তে প্রদান কৰিছে ।

(৭) ৰাষ্ট্রৰ কল্যাণৰ হকে উৎপাদনমুখী শিক্ষা প্রদানঃ মুক্ত শিক্ষাৰ জৰীয়তে যাতে সকলো ব্যক্তিয়ে উৎপাদনমূলক শিক্ষা আৰু প্রশিক্ষণ পাব পাৰে আৰু লগতে ৰাষ্ট্রৰ কল্যাণ হব পাৰে তাৰ ব্যৱস্থা গ্রহণ কৰিছে ।

(৮) শিক্ষাৰ সামগ্রিক মানদণ্ড উন্নত কৰাঃ মুক্ত শিক্ষাৰ আন এক লক্ষ্য বা উদ্দেশ্য হ’ল শিক্ষাৰ সামগ্রিক দিশৰ উন্নতিৰ বাবে বিভিন্ন পদক্ষেপ গ্রহণ কৰা ।

(৯) শিক্ষাক বাস্তৱমুখী কৰি তুলাঃ মুক্ত শিক্ষাই শিক্ষাক জাতীয় জীৱনৰ সাফল্যতাৰ অর্থে শিক্ষাক বাস্তৱমুখী কৰি তুলাৰ লক্ষ্য বা উদ্দেশ্যৰে আগবাঢ়িছে ৷

(১০) মাধ্যমিক আৰু উচ্চ শিক্ষাক অধিক ফলপ্রসূ কৰি তুলাঃ মুক্ত শিক্ষাই সমাজৰ চাহিদাৰ প্রতি লক্ষ্য বা উদ্দেশ্য আগত ৰাখি মাধ্যমিক আৰু উচ্চ শিক্ষাক আগুৱাই লৈ গৈছে ।

(১১) ঘৰত থাকিয়ে উচ্চ শিক্ষা গ্রহণ কৰিব পৰা সুবিধা প্রদানঃ মুক্ত শিক্ষাব্যৱস্থাই নিজ বাসগৃহত থাকিয়েই উচ্চশিক্ষা লাভ কৰিব পৰা লক্ষ্য বা উদ্দেশ্যৰে শিক্ষাৰ দিশত সুযোগ প্রদান কৰিছে ।

(১২) ব্যক্তিত্ব বিকাশ আৰু ব্যক্তিগত দক্ষতা লাভৰ সুযোগঃ মুক্ত শিক্ষাৰ আন এক উন্নতমানৰ লক্ষ্য বা উদ্দেশ্য হ’ল দূৰ শিক্ষাৰ জৰীয়তে ব্যক্তিত্ব বিকাশ আৰু ব্যক্তিগত দক্ষতা অর্জন কৰাৰ সুযোগ প্রদান কৰা ।


এইদৰে, দূৰ শিক্ষাই বিভিন্ন গুৰুত্বপূর্ণ লক্ষ্য আৰু উদ্দেশ্যসমূহ আগত ৰাখি শিক্ষাব্যৱস্থাক এক আধুনিক ৰূপত পৰিদর্শন কৰিছে আৰু শিক্ষাজগতক এখোজ আগুৱাই নিছে ।


Also Read:

PHYSICS MODEL PAPER SET 1 PDF


BIOLOGY MODEL PAPER PDF


CHEMISTRY MODEL PAPER PDF


Also Read




 











No comments:

Post a Comment

Kindly donnot paste any SPAM link. Thank you very much for reading, Happy learning.