28 Jun 2025

HS 2nd Year Education Chapter 1 Common Long Question Answer for HS 2026

HS 2nd Year Education Chapter 1 Common Long Question Answer for HS 2026

HS 2nd Year Education Chapter 1 Common Long Question Answer for HS 2026


HS 2nd Year Education Chapter 1 Common Long Question Answer for HS 2026: The development of secondary education in India (ভাৰতবৰ্ষ আৰু অসমৰ মাধ্যমিক শিক্ষা) is the chapter 1 from class 12 Education NCERT. Here you can avail HS 2nd Year Education Chapter 1 Common Long Question Answer for HS 2026. 



Class 12 Education Chapter 1 Important Question Answer for HS 2026

অসমকে ধৰি ভাৰতৰ মাধ্যমিক শিক্ষাৰ বিকাশ নীতি সংস্কাৰ, আয়োগৰ পৰামৰ্শ, প্ৰতিষ্ঠানিক পৰিৱৰ্তন আদিৰ সৈতে বহুমুখী প্ৰক্ৰিয়া হৈ আহিছে।  মূল মাইলৰ খুঁটিসমূহৰ ভিতৰত ১৯৫২ চনত মাধ্যমিক শিক্ষা আয়োগ (মুডালিয়াৰ আয়োগ), কোঠাৰী আয়োগ (১৯৬৪-৬৬), ১৯৮৬ চনৰ নতুন শিক্ষা নীতি স্থাপন আদি অন্যতম।


মুডালিয়াৰ আয়োগে মাধ্যমিক শিক্ষাৰ পুনৰ্গঠনত গুৰুত্ব আৰোপ কৰাৰ বিপৰীতে কোঠাৰী আয়োগে বৃত্তিমূলক শিক্ষা আৰু "কৰ্ম অভিজ্ঞতা"ৰ পোষকতা কৰিছিল। নতুন শিক্ষা নীতিৰ লক্ষ্য আছিল মাধ্যমিক শিক্ষাত অভিনৱ ধাৰণা প্ৰৱৰ্তন কৰা।



HS 2nd Year Education Assamese Medium Common for HS Final 2026 | The development of secondary education in India Class 12 Common

১। মুডালিয়াৰ আয়োগে মাধ্যমিক শিক্ষাৰ লক্ষ্য সম্পৰ্কে আগবঢ়োৱা পৰামৰ্শ সমুহ বৰ্ণনা কৰা।

উত্তৰঃ মুডালিয়াৰ আয়োগে মাধ্যমিক শিক্ষাৰ লক্ষ্য সম্পৰ্কে কেইটামান গুৰুত্বপূৰ্ণ পৰামৰ্শ আগবঢ়াইছিল। ইয়াৰে মুখ্য পৰামৰ্শসমূহ হ'ল- শিক্ষাৰ দ্বাৰা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ মাজত নেতৃত্বৰ গুণ বিকাশ কৰা, নাগৰিকৰ দায়িত্ববোধ বৃদ্ধি কৰা, আৰু তেওঁলোকক ভৱিষ্যতৰ জীৱনৰ বাবে প্ৰস্তুত কৰা। 


মুডালিয়াৰ আয়োগে মাধ্যমিক শিক্ষাক ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ ব্যক্তিগত বিকাশৰ বাবে এক শক্তিশালী ভেঁটি হিচাপে গঢ় দিয়াৰ ওপৰত জোৰ দিছিল। মুডালিয়াৰ আয়োগে মাধ্যমিক শিক্ষাৰ লক্ষ্য সম্পৰ্কে আগবঢ়োৱা পৰামৰ্শসমূহ হ'ল —


(১) ব্যক্তিত্বৰ বিকাশঃ শিক্ষাৰ জৰিয়তে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ শাৰীৰিক, মানসিক আৰু আধ্যাত্মিক দিশৰ বিকাশ ঘটোৱা।

(২) নাগৰিকৰ দায়িত্ববোধঃ শিক্ষাৰ দ্বাৰা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ মাজত এক দায়িত্বশীল নাগৰিক হিচাপে গঢ় লোৱাত সহায় কৰা।

(৩) বৃত্তিগত শিক্ষাঃ শিক্ষাৰ দ্বাৰা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক ভৱিষ্যতৰ জীৱনৰ বাবে প্ৰস্তুত কৰা আৰু তেওঁলোকৰ মাজত বৃত্তিগত দক্ষতা বৃদ্ধি কৰা।

(৪) সৃজনীশীলতাৰ বিকাশঃ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ মাজত লুকাই থকা সৃজনীশীল প্ৰতিভা বিকশিত কৰা।

(৫) সামাজিক সংহতিঃ শিক্ষাৰ জৰিয়তে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ মাজত সামাজিক সংহতি আৰু একতাৰ ভাৱ বৃদ্ধি কৰা।

(৬) সাংস্কৃতিক বিকাশঃ শিক্ষাৰ দ্বাৰা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ সাংস্কৃতিক জ্ঞান আৰু বুজাবুজি বৃদ্ধি কৰা।


মুডালিয়াৰ আয়োগে এই সকলো দিশৰ ওপৰত গুৰুত্ব দি মাধ্যমিক শিক্ষাৰ লক্ষ্যসমূহ নিৰ্ধাৰণ কৰিছিল।



২। মাধ্যমিক শিক্ষা সংগঠন সম্পৰ্কে কোঠাৰী আয়োগে আগবঢ়োৱা পৰামৰ্শ সমুহ চমুকৈ লিখা।

উত্তৰঃ কোঠাৰী আয়োগে মাধ্যমিক শিক্ষা সংগঠনৰ বাবে কিছু গুৰুত্বপূৰ্ণ পৰামৰ্শ দিছিল। এইবোৰৰ ভিতৰত উল্লেখযোগ্য হ'ল - শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে মাতৃভাষাৰ ব্যৱহাৰ, বৃত্তিমূলক শিক্ষাৰ ওপৰত গুৰুত্ব, শিক্ষকৰ প্ৰশিক্ষণৰ মান উন্নত কৰা, আৰু শিক্ষাৰ এক সাৰ্বজনীন ব্যৱস্থা গঢ়ি তোলা। 


কোঠাৰী আয়োগে মাধ্যমিক শিক্ষাৰ পাঠ্যক্ৰম আৰু পৰীক্ষা পদ্ধতিৰো উন্নতি সাধন কৰাৰ পৰামৰ্শ দিছিল। মাধ্যমিক শিক্ষা সংগঠন সম্পৰ্কে কোঠাৰী আয়োগে আগবঢ়োৱা পৰামৰ্শ সমুহ তলত উল্লেখ কৰা হ'ল —


(১) শিক্ষাৰ মাধ্যমঃ আয়োগে মাধ্যমিক শিক্ষাত মাতৃভাষাৰ ব্যৱহাৰৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিছিল। তেওঁলোকে কৈছিল যে শিক্ষাৰ মাধ্যম হিচাপে মাতৃভাষা ব্যৱহাৰ কৰিলে শিক্ষাৰ্থীসকলে সহজে বুজি পায় আৰু শিকিবলৈ সুবিধা হয়।

(২) বৃত্তিমূলক শিক্ষাঃ মাধ্যমিক শিক্ষাৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ অংশ হিচাপে বৃত্তিমূলক শিক্ষাৰ বিকাশৰ ওপৰত আয়োগে জোৰ দিছিল। তেওঁলোকে কৈছিল যে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক এনে শিক্ষা দিয়া উচিত যাতে তেওঁলোকে পঢ়া-শুনাৰ লগতে কোনো বৃত্তিতো নিয়োজিত হ'ব পাৰে।

(৩) শিক্ষকৰ প্ৰশিক্ষণঃ মাধ্যমিক শিক্ষাৰ মান উন্নত কৰিবলৈ হ'লে শিক্ষকসকলৰ প্ৰশিক্ষণৰ মান উন্নত কৰাটো অতি প্ৰয়োজনীয়। সেয়েহে, আয়োগে শিক্ষকসকলৰ বাবে উন্নত প্ৰশিক্ষণ কাৰ্যসূচীৰ ব্যৱস্থা কৰাৰ পৰামৰ্শ দিছিল।

(৪) পাঠ্যক্ৰম আৰু পৰীক্ষা পদ্ধতিঃ আয়োগে মাধ্যমিক শিক্ষাৰ পাঠ্যক্ৰম আৰু পৰীক্ষা পদ্ধতিৰো কিছু পৰিবৰ্তনৰ পৰামৰ্শ দিছিল। তেওঁলোকে কৈছিল যে পাঠ্যক্ৰম এনে হ'ব লাগে যাতে শিক্ষাৰ্থীসকলে বিভিন্ন বিষয়ৰ জ্ঞান লাভ কৰিব পাৰে আৰু পৰীক্ষা পদ্ধতি এনে হ'ব লাগে যি শিক্ষাৰ্থীৰ সামগ্ৰিক বিকাশৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়ে। 

(৫) সাৰ্বজনীন মাধ্যমিক শিক্ষাঃ আয়োগে সকলোৰে বাবে মাধ্যমিক শিক্ষাৰ সুযোগ উপলব্ধ কৰাৰ ওপৰত জোৰ দিছিল। তেওঁলোকে কৈছিল যে কোনো শিক্ষাৰ্থীয়ে যাতে আৰ্থিক অনাটন বা অন্য কাৰণত মাধ্যমিক শিক্ষাৰ পৰা বঞ্চিত নহয়, তাৰ বাবে ব্যৱস্থা ল'ব লাগে।

(৬) শিক্ষাৰ গাঁথনিঃ আয়োগে ১০+২+৩ শিক্ষাৰ গাঁথনিৰ পৰামৰ্শ দিছিল, য'ত ১০ বছৰ মাধ্যমিক শিক্ষা, ২ বছৰ উচ্চ মাধ্যমিক শিক্ষা আৰু ৩ বছৰ স্নাতক শিক্ষা থাকিব। 


এই পৰামৰ্শসমূহৰ জৰিয়তে কোঠাৰী আয়োগে ভাৰতবৰ্ষত মাধ্যমিক শিক্ষাৰ এক নতুন দিশ নিৰ্ধাৰণ কৰিছিল।



৩। অসম মাধ্যমিক শিক্ষা আইনত (১৯৬১) উল্লেখ কৰা চাৰিটা প্ৰস্তাৱৰ বিষয়ে লিখা। 

উত্তৰঃ "মাধ্যমিক শিক্ষা আইন "১৯৬১" অসম ৰাজ্যৰ মাধ্যমিক শিক্ষা পৰিচালনাৰ বাবে প্ৰণয়ন কৰা এক আইন। এই আইনখন অসম ৰাজ্য চৰকাৰে প্ৰণয়ন কৰিছিল আৰু তাৰ অধীনত মাধ্যমিক শিক্ষা ব’ৰ্ড গঠন কৰা হৈছিল। 


অসম মাধ্যমিক শিক্ষা আইনৰ জৰিয়তে মাধ্যমিক শিক্ষাৰ মান উন্নত, পৰীক্ষা পৰিচালনা, পাঠ্যক্ৰম প্ৰণয়ন, শিক্ষক প্ৰশিক্ষণকে ধৰি বিভিন্ন বিষয় সামৰি লোৱা হৈছে। অসম মাধ্যমিক শিক্ষা আইন, ১৯৬১-ৰ অধীনত উল্লেখ কৰা চাৰিটা প্ৰস্তাৱ হ'ল —


(১) শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ বিকাশ আৰু নিয়ন্ত্ৰণঃ এই আইনৰ মূল লক্ষ্য আছিল ৰাজ্যখনত মাধ্যমিক শিক্ষাৰ বিকাশ আৰু ইয়াৰ মান উন্নয়ন কৰা। ইয়াৰ বাবে এক সুসংগঠিত শিক্ষা ব্যৱস্থা গঢ়ি তোলাৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়া হৈছিল।

(২) শিক্ষা পৰীক্ষাৰ ব্যৱস্থাঃ মাধ্যমিক শিক্ষাৰ মান নিৰ্ধাৰণ কৰিবলৈ আৰু শিক্ষাৰ্থীসকলৰ জ্ঞানৰ মূল্যাঙ্কন কৰিবলৈ এক সুনিয়ন্ত্রিত পৰীক্ষা ব্যৱস্থাৰ প্ৰৱৰ্তন কৰা হৈছিল।

(৩) শিক্ষকৰ প্ৰশিক্ষণঃ শিক্ষকসকলক উপযুক্তভাৱে প্ৰশিক্ষণ দিয়াৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছিল যাতে তেওঁলোকে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক উন্নত শিক্ষা প্ৰদান কৰিব পাৰে।

(৪) মাধ্যমিক শিক্ষাৰ বাবে পুঁজিৰ ব্যৱস্থাঃ মাধ্যমিক শিক্ষাৰ বিকাশৰ বাবে চৰকাৰে পুঁজিৰ ব্যৱস্থা কৰিব আৰু ব্যক্তিগত খণ্ডকো এই ক্ষেত্ৰত উৎসাহিত কৰিব বুলি উল্লেখ কৰা হৈছিল। 


এই আইনৰ যোগেদি মাধ্যমিক শিক্ষাৰ এক সুষম বিকাশ আৰু মান উন্নয়নৰ বাবে পদক্ষেপ লোৱা হৈছিল।



৪। মাধ্যমিক শিক্ষা সম্পৰ্কে ১৯৮৬ চনৰ জাতীয় শিক্ষা নীতিত উল্লেখ কৰা পৰামৰ্শ সমুহ আলোচনা কৰা। 

উত্তৰঃ ১৯৮৬ চনৰ জাতীয় শিক্ষানীতিত মাধ্যমিক শিক্ষাৰ বাবে কেইটামান গুৰুত্বপূৰ্ণ পৰামৰ্শ আগবঢ়োৱা হৈছিল। ইয়াৰে মূল বিষয়সমূহ হ'ল ১০+২ শিক্ষাৰ কাঠামো, ভাষা, গণিত, বিজ্ঞান আৰু সমাজ বিজ্ঞানৰ ওপৰত গুৰুত্ব দি এক সাধাৰণ পাঠ্যক্ৰম, বৃত্তিমূলক শিক্ষাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰু মুক্ত বিশ্ববিদ্যালয় আৰু দূৰ শিক্ষাৰ ব্যৱস্থা কৰা। 


১৯৮৬ চনৰ জাতীয় শিক্ষানীতিয়ে মাধ্যমিক শিক্ষাৰ বাবে এক নতুন দৃষ্টিভংগী আগবঢ়াইছিল। ১৯৮৬ চনৰ জাতীয় শিক্ষানীতিত উল্লেখ কৰা পৰামৰ্শসমুহ আলোচনা কৰা হ'ল —


(১) শিক্ষাৰ কাঠামোঃ এই শিক্ষানীতিয়ে মাধ্যমিক শিক্ষাৰ বাবে ১০+২ শিক্ষাৰ কাঠামোৰ কথা কৈছিল, য'ত ১০ বছৰ স্কুলীয়া শিক্ষা আৰু ২ বছৰ উচ্চতৰ মাধ্যমিক শিক্ষা থাকিব। এই কাঠামোই ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক উচ্চ শিক্ষাৰ বাবে প্ৰস্তুত কৰাত সহায় কৰিব বুলি আশা কৰা হৈছিল। 

(২) পাঠ্যক্ৰমঃ শিক্ষানীতিয়ে ভাষা, গণিত, বিজ্ঞান আৰু সমাজ বিজ্ঞানৰ দৰে মূল বিষয়সমূহৰ ওপৰত গুৰুত্ব দি এক সাধাৰণ পাঠ্যক্ৰমৰ পৰামৰ্শ দিছিল। ইয়াৰ উদ্দেশ্য আছিল ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক এক শক্তিশালী ভেঁটি দিয়া, যাতে তেওঁলোকে ভৱিষ্যতে যিকোনো বিষয় অধ্যয়ন কৰিবলৈ সাজু হ'ব পাৰে। 

(৩) বৃত্তিমূলক শিক্ষাঃ এই শিক্ষানীতিয়ে মাধ্যমিক স্তৰত বৃত্তিমূলক শিক্ষাৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিছিল। ইয়াৰ দ্বাৰা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক শিক্ষা সমাপ্ত কৰাৰ পিছত তৎক্ষণাত কামৰ বাবে প্ৰস্তুত কৰিব পৰা যাব বুলি আশা কৰা হৈছিল। ইয়াৰ ফলত তেওঁলোকে নিজৰ ভৰণ-পোষণৰ বাবে কাম বিচাৰি পোৱাত সহায় হ'ব। 

(৪) মুক্ত বিশ্ববিদ্যালয় আৰু দূৰ শিক্ষাঃ শিক্ষানীতিখনে মুক্ত বিশ্ববিদ্যালয় আৰু দূৰ শিক্ষাৰ ব্যৱস্থাৰ ওপৰত জোৰ দিছিল। ইয়াৰ দ্বাৰা যিসকল ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে নিয়মীয়া বিদ্যালয়ত পঢ়িব পৰা নাছিল, তেওঁলোকে দূৰ শিক্ষাৰ জৰিয়তে নিজৰ শিক্ষা সমাপ্ত কৰিব পাৰিব। ইয়াৰ ফলত শিক্ষাৰ সুযোগ অধিক বৃদ্ধি হ'ব বুলি আশা কৰা হৈছিল। 


এই শিক্ষানীতিখনে ভাৰতবৰ্ষত শিক্ষাৰ এক নতুন দিশ উন্মোচন কৰিছিল আৰু মাধ্যমিক শিক্ষাৰ মান উন্নয়নত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰিছিল।


Also Read:

PHYSICS MODEL PAPER SET 1 PDF


BIOLOGY MODEL PAPER PDF


CHEMISTRY MODEL PAPER PDF


Also Read




 









No comments:

Post a Comment

Kindly donnot paste any SPAM link. Thank you very much for reading, Happy learning.