28 May 2025

Class 10 Social Science Chapter 6 Common MCQ for HSLC 2026

Class 10 Social Science Chapter 6 Common MCQ for HSLC 2026

Class 10 Social Science Chapter 6 Common MCQ for HSLC 2026


Class 10 Social Science Chapter 6 Common MCQ for HSLC 2026: অর্থনৈতিক ভূগােলঃ বিষয়বস্তু আৰু সম্পদ is the chapter 6 from Class 10 Social Science Geography Section Chapter 1. Here you can avail Class 10 Social Science Chapter 6 Common MCQ for HSLC 2026. 


Class 10 Social Geography Chapter 1 Common MCQ for HSLC 2026

১। তলৰ কোনটো নবীকৰণযোগ্য সম্পদ ?
(ক) সূৰ্য্যৰ পোহৰ
(খ) কয়লা
(গ) খনিজ তেল
(ক) প্রাকৃতিক গেছ
উত্তৰঃ (ক) সূৰ্য্যৰ পোহৰ


২। তলৰ কোনটো সম্পদ নবীকৰণযোগ্য নহয় ?
(ক) পানী
(খ) ৰ'দৰ পোহৰ
(গ) উদ্ভিদ
(ঘ) প্রাকৃতিক গেছ
উত্তৰঃ (ঘ) প্ৰাকৃতিক গেছ


৩। তলৰ কোনটো অনবীকৰণযোগ্য সম্পদ ?
(ক) বায়ুমণ্ডল
(খ) পানী
(গ) শস্য
(ঘ) কয়লা
উত্তৰঃ (ঘ) কয়লা


৪। অর্থনৈতিক ভূগোল ৰ অন্যতম গুৰুত্বপূৰ্ণ শাখা।
(ক) ভৌতিক ভূগোল
(খ) মানৱ ভূগোল
(গ) অর্থনৈতিক ভূগোল
(ঘ) আঞ্চলিক ভূগোল
উত্তৰঃ (খ) মানৱ ভূগোল


৫। অর্থনৈতিক ভূগোলৰ পিতৃস্বৰূপ কোন ?
(ক) জর্জ ছিজহ'ম 
(খ) চি এফ জোনছ
(গ) জি জি ডার্কেনৱল্ড
(ঘ) জিমাৰমেন
উত্তৰঃ (ক) জর্জ ছিজহ'ম 


৬। তলৰ কোনটো তৃতীয় পর্যায়ৰ বৃত্তিত অন্তর্ভুক্ত নহয় ?
(ক) পৰিবহণ
(খ) যোগাযোগ
(গ) খনিজ সম্পদ সংগ্রহ
(ঘ) পর্যটন
উত্তৰঃ (গ) খনিজ সম্পদ সংগ্রহ


৭। তলৰ কোনটো অর্থনৈতিক ভূগোলৰ উপক্ষেত্র নহয় ?
(ক) কৃষি ভূগোল
(খ) প্রাকৃতিক ভূগোল
(গ) সম্পদ ভূগোল
(ঘ) পৰিকল্পনা আৰু উন্নয়ন ভূগোল
উত্তৰঃ (খ) প্রাকৃতিক ভূগোল


৮। তলৰ কোনটো বৃত্তি প্রাথমিক নহয় ?
(ক) মাছ ধৰা
(খ) বনজ সম্পদ সংগ্রহ
(গ) উৎপাদন প্রক্রিয়া
(ঘ) কৃষি কার্যকলাপ
উত্তৰঃ (গ) উৎপাদন প্রক্রিয়া


৯। তলৰ কোনটো কথা সত্য-
(ক) ৰাসায়নিক কীটনাশক সম্পদ
(খ) ৰাসায়নিক কীটনাশক এটা গুণ
(গ) ৰাসায়নিক কীটনাশক জৈৱিক সম্পদ
(ঘ) ওপৰৰ সকলোবোৰ কথা ভুল
উত্তৰঃ (ঘ) ওপৰৰ সকলোবোৰ কথা ভুল


Social Studies MCQs with Answers PDF Class 10 | Social Science Class 10 MCQ Assamese Medium


১০। তলত দিয়া ধৰণৰ বৃত্তিত খনন অন্তর্ভুক্ত কৰা হৈছে।
(ক) প্রাথমিক বৃত্তি
(খ) মাধ্যমিক বৃত্তি
(গ) তৃতীয় পৰ্যায়ৰ বৃত্তি
(ঘ) চতুর্থাংশ দখল
উত্তৰঃ (ক) প্রাথমিক বৃত্তি


১১। নিৰপেক্ষ বস্তুবোৰ হৈছে।
(ক) উপযোগী
(খ) ক্ষতিকাৰক
(গ) উপযোগী বা ক্ষতিকাৰক নহয়
(ঘ) কেতিয়াবা উপযোগী, কেতিয়াবা ক্ষতিকাৰক
উত্তৰঃ (গ) উপযোগী বা ক্ষতিকাৰক নহয়


১২। তলৰ কোনটো প্রাকৃতিক সম্পদৰ উদাহৰণ ?
(ক) টকা
(খ) সময়
(গ) সূৰ্য্যৰ পোহৰ
(ঘ) জ্ঞান
উত্তৰঃ (গ) সূৰ্য্যৰ পোহৰ


১৩। তলৰ কোনটো মানৱসৃষ্ট সম্পদ ?
(ক) নদী
(খ) খনিজ তেল
(গ) বন
(ঘ) জলসিঞ্চনৰ খাল
উত্তৰঃ (ঘ) জলসিঞ্চনৰ খাল


১৪। তলৰ কোনটো মানৱসৃষ্ট সম্পদ নহয় ?
(ক) প্রযুক্তিবিদ্যা
(খ) উদ্যোগ
(গ) সৌৰশক্তি
(ঘ) কার্যালয়
উত্তৰঃ (গ) সৌৰশক্তি


১৫। তলৰ কোনটো অজৈৱিক সম্পদ ?
(ক) বায়ু
(খ) শস্য
(গ) ভেঁকুৰ
(ঘ) বেক্টেৰিয়া
উত্তৰঃ (ক) বায়ু


১৬। তলৰ কোনটো সম্পদ নবীকৰণযোগ্য নহয় ?
(ক) শস্য
(খ) মানুহ
(গ) লোহা
(ঘ) সূৰ্যৰ পোহৰ
উত্তৰঃ (গ) লোহা


১৭। তলৰ কোনটো প্রাণী বিলুপ্ত হ'বলৈ ওলাইছে ?
(ক) এশিঙীয়া গঁড়
(খ) নল গাহৰি
(গ) জিৰাফ
(ঘ) মিথুন
উত্তৰঃ (খ) নল গাহৰি


১৮। বিৰল প্ৰজাতিৰ প্ৰাণীৰ উদাহৰণ হ'ল
(ক) এশিঙীয়া গঁড়
(খ) নল গাহৰি
(গ) জিৰাফ
(ঘ) মিথুন
উত্তৰঃ (খ) নল গাহৰি


১৯। IUCN কেতিয়া গঠন হৈছিল ?
(ক) ১৯৪৮ চনত 
(খ) ১৯৪৯ চনত 
(গ) ১৯৫০ চনত 
(ঘ) ১৯৮৬ চনত 
উত্তৰঃ (ক) ১৯৪৮ চনত 


Class 10 Social Science Previous Years MCQ Question Answer 

২০। তলৰ কোনটো আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় সম্পদৰ অন্তৰ্গত ?
(ক) শিক্ষা
(খ) শিক্ষানুষ্ঠান
(গ) কয়লা
(ঘ) মহাসাগৰ
উত্তৰঃ (ঘ) মহাসাগৰ


২১। তলৰ কোনটো বৃত্তি প্রাথমিক নহয় ?
(ক) খেতি
(খ) বেংক আৰু অন্যান্য বিত্তীয় প্রতিষ্ঠান
(গ) মাছ ধৰা
(ঘ) বন সম্পদ আহৰণ
উত্তৰঃ (খ) বেংক আৰু অন্যান্য বিত্তীয় প্রতিষ্ঠান


২২।  তলৰ কোনটো 'সম্পদ'ৰ ক্ষেত্ৰত প্রযোজ্য নহয় ?
(ক) বিনিময় কৰিব নোৱাৰি
(খ) বজাৰ মূল্য নাই
(গ) মানৱ কল্যাণ আনে
(ঘ) উপযোগিতা আৰু ক্ষতিকাৰক দুয়োটা প্ৰভাৱ থাকিব পাৰে
উত্তৰঃ (ঘ) উপযোগিতা আৰু ক্ষতিকাৰক দুয়োটা প্ৰভাৱ থাকিব পাৰে


২৩। 'এক্স' শ্ৰেণীৰ এজন ছাত্ৰৰ পিতৃয়ে বেটাৰী ৰিক্সা চলাই ৰিক্সাৰ দ্বাৰা জীৱিকা উপার্জন কৰে। তেওঁৰ বৃত্তি অন্তর্গত
(ক) প্রাথমিক বৃত্তি
(খ) মাধ্যমিক বৃত্তি
(গ) তৃতীয় পৰ্যায়ৰ বৃত্তি
(ঘ) চতুৰ্থ স্তৰৰ দখল
উত্তৰঃ (গ) তৃতীয় পৰ্যায়ৰ বৃত্তি


২৪। "সম্পদ হ'বলৈ যিকোনো সামগ্ৰীৰ দুটা বৈশিষ্ট্য হ'ব লাগে যেনে কার্যক্ষমতা আৰু উপযোগিতা" এইটো কাৰ বক্তব্য ?
(ক) জিমাৰমেন
(খ) জর্জ চিম্বোলা
(গ) চি এফ জোনছ
(ঘ) ডার্কেনৱাল্ড
উত্তৰঃ (ক) জিমাৰমেন


২৫। অর্থনীতিৰ নীতি অনুসৰি যিবোৰ সামগ্ৰীৰ বিনিময়ত মূল্য থাকে সেইবোৰ হ'ল
(ক) সামগ্রী
(খ) সম্পদ
(গ) ধন-সম্পত্তি
(ঘ) বিনামূলীয়া সামগ্রী
উত্তৰঃ (গ) ধন

২৬। ভূগোলৰ যিটো শাখাত উৎপাদন বিতৰণ, ব্যৱহাৰ আৰু সম্পদৰ বিনিময়ৰ সৈতে জড়িত মানৱ কাৰ্যকলাপৰ অধ্যয়ন স্থানীয় আৰু কালিক প্ৰেক্ষাপটত কৰা হয়, সেই শাখা বুলি জনা যায়
(ক) ভৌতিক ভূগোল
(খ) মানর ভূগোল
(গ) অর্থনৈতিক ভূগোল
(ঘ) আঞ্চলিক ভূগোল
উত্তৰঃ (গ) অর্থনৈতিক ভূগোল


২৭। তলৰ কোনটো বৃত্তি প্রাথমিক বৃত্তিৰ অন্তৰ্গত ?
(ক) কৃষি, ঔদ্যোগিক উৎপাদন, খনিজ নিষ্কাশন
(খ) মাছ ধৰা, বনজ সম্পদ আহৰণ, খনিজ সম্পদ আহৰণ
(গ) যাতায়ত, বজাৰ, পাইকাৰী, পর্যটন, যোগাযোগ আদিৰ লগত জড়িত অর্থনৈতিক কাম-কাজ
(ঘ) সংবাদ মাধ্যমৰ সৈতে জড়িত কৃষি, মাছ ধৰা, আৰু অৰ্থনৈতিক কাম
উত্তৰঃ (খ) মাছ ধৰা, বনজ সম্পদ আহৰণ, খনিজ সম্পদ আহৰণ


২৮। তলৰ কোনটো সম্পদৰ বৈশিষ্ট্য হয় ?
      (i) উপযোগিতা               (ii) গ্রহণযোগ্যতা
      (iii) কার্য্যক্ষমতা             (iv) গতিশীলতা

(ক) (i), (ii) আৰু (ii) শুদ্ধ
(খ) (i), (ii), আৰু (iv) শুদ্ধ
(গ) (ii), (iii), আৰু (iv) শুদ্ধ
(ঘ) (i), (iii), আৰু (iv) শুদ্ধ
উত্তৰঃ (খ) (i), (ii), আৰু (iv) শুদ্ধ


২৯। মানুহৰ অর্থনৈতিক বৃত্তিবোৰ উদাহৰণসহ উল্লেখ কৰা হৈছে
       (a) প্রাথমিক বৃত্তি                       (i) পৰিবহণ ব্যৱস্থা
       (b) মাধ্যমিক বৃত্তি                      (ii) খনিজ সম্পদ আহৰণ
       (c) তৃতীয় পৰ্যায়ৰ বৃত্তি               (iii) নির্মাণ কাৰ্য 
       (d) চতুৰ্থ স্তৰৰ বৃত্তি                   (iv) শিক্ষা আৰু গৱেষণা

শুদ্ধ মিল বিচৰাঃ

(ক) (a)-(ii), (b)-(i), (c)-(iv), (d)-(ii)
(খ) (a)-(ii), (b)-(iii), (c)-(i), (d)-(iv)
(গ) (a)-(i), (b)-(iv), (c)-(iii), (d)-(iii)
(ঘ) (a)-(iv), (b)-(ii), (c)-(i), (d)-(iii)
উত্তৰঃ (খ) (a)-(ii), (b)-(iii), (c)-(i), (d)-(iv)


৩০। নিম্নলিখিত সম্পদসমূহক সিহঁতৰ ভিত্তিৰ সৈতে মিলোৱা আৰু সঠিক উত্তৰ বাচনি কৰা 
        (a) ৰাষ্ট্ৰীয় সম্পদ               (i) উৎপত্তিৰ প্ৰক্ৰিয়াৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি
        (b) জৈৱিক সম্পদ            (ii) গাঁথনিৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি
        (c) মানৱসৃষ্ট সম্পদ           (iii) উপলব্ধতাৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি
        (d) নবীকৰণযোগ্য সম্পদ  (iv) মালিকীস্বত্বৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি

(ক) (a)-iii (b)-ii (c)-iv (d)-
(খ) (a)-ii (b)-iv (c)-i (d)-iii
(গ) (a)-i (b)-iii (c)-ii (d)-iv
(ঘ) (a)-iv (b)-ii (c)-i (d)-iii
উত্তৰঃ (ঘ) (a)-iv (b)-ii (c)-i (d)-iii









No comments:

Post a Comment

Kindly donnot paste any SPAM link. Thank you very much for reading, Happy learning.