Project Writing on Illegal immigration and its impact on Assamese people for HS 2nd Year
Project Writing on Illegal immigration and its impact on Assamese people for HS 2nd Year: The main idea behind project work is to make sure that the learner does their own research and comes up with practical solutions to the concept they are trying to learn or the problem that they are trying to solve. Here you can avail Project Writing on Illegal immigration and its impact on Assamese people for HS 2nd Year.
Illegal immigration and its impact on Assamese people Class 12 Political Science | Political Science Project Writing HS 2nd Year HS 2026
অবৈধ প্ৰব্ৰজন আৰু ইয়াৰ অসমীয়াৰ ওপৰত প্ৰভাৱ
সুচীপত্ৰঃ
১। ঘোষণা পত্র
২। প্রমানীকৰণ
৩। কৃতজ্ঞতা
৪। আৰম্ভণি
৫। অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ বিষয়ে আলোচনা
৬। অসমত অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ ঐতিহাসিক পটভূমি
৭। অসমীয়া মানুহৰ ওপৰত জনগাঁথনিগত প্ৰভাৱ
৮। আইনী আৰু সাংবিধানিক ব্যৱস্থা
৯। সম্ভাৱ্য সমাধান
১০। উপসংহাৰ
১১। সহায়ক
Also Read:
অবৈধ প্ৰব্ৰজন আৰু ইয়াৰ অসমীয়াৰ ওপৰত প্ৰভাৱ HS 2nd Year Political Science Project Writing
আৰম্ভনি/পাতনিঃ ভাৰতৰ উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ এখন ৰাজ্য অসম চহকী সংস্কৃতি, বৈচিত্ৰময় জাতি-জনগোষ্ঠী, আৰু অনন্য ভাষিক ঐতিহ্যৰ বাবে পৰিচিত। কিন্তু দশক দশক ধৰি অসমে বিশেষকৈ চুবুৰীয়া দেশ বাংলাদেশৰ পৰা অহা অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ ৰূপত এক গুৰুতৰ প্ৰত্যাহ্বানৰ সন্মুখীন হৈ আহিছে। এই বিষয়টোৱে অসমীয়া মানুহৰ সামাজিক, অৰ্থনৈতিক, ৰাজনৈতিক, সাংস্কৃতিক জীৱনত গভীৰ প্ৰভাৱ পেলাইছে। অবৈধ অনুপ্ৰৱেশ কেৱল জনসংখ্যাৰ গতিবিধিৰ প্ৰশ্ন নহয়; ই অসমৰ খিলঞ্জীয়াৰ পৰিচয়, অস্তিত্ব, অধিকাৰৰ বিষয় হৈ পৰিছে।
১৯৪৭ চনত ভাৰতৰ স্বাধীনতাৰ পিছত অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ সমস্যাই প্ৰাধান্য লাভ কৰে আৰু ১৯৭১ চনত বাংলাদেশ মুক্তি যুদ্ধৰ পিছত তীব্ৰতৰ হৈ পৰে।তেতিয়াৰ পৰাই বৃহৎ সংখ্যক নথি-পত্ৰবিহীন প্ৰব্ৰজনকাৰীয়ে অসমত প্ৰৱেশ কৰি স্থায়ীভাৱে বসতি স্থাপন কৰি জনগাঁথনিৰ ভাৰসাম্যৰ পৰিৱৰ্তন ঘটাইছে বুলি অভিযোগ উঠিছে। এই প্ৰকল্পৰ জৰিয়তে অসমৰ অবৈধ অনুপ্ৰৱেশ পৰীক্ষা কৰি অসমীয়া মানুহৰ ওপৰত ইয়াৰ প্ৰভাৱ সমালোচনাত্মকভাৱে বিশ্লেষণ কৰাৰ প্ৰয়াস কৰা হৈছে।
অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ বিষয়ে আলোচনা
অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ অৰ্থ হ’ল উপযুক্ত আইনী নথি বা অনুমোদন অবিহনে ৰাষ্ট্ৰীয় সীমান্ত পাৰ হৈ মানুহৰ চলাচল। অসমৰ প্ৰেক্ষাপটত ইয়াৰ প্ৰধানকৈ বাংলাদেশৰ পৰা নদী আৰু বনাঞ্চলৰ কাষৰ ছিদ্ৰযুক্ত সীমান্তৰে প্ৰৱেশ কৰা নথি-পত্ৰবিহীন প্ৰব্ৰজনকাৰী জড়িত হৈ আছে। অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ ক্ষেত্ৰত কেইবাটাও কাৰকে অৰিহণা যোগায় —
- চুবুৰীয়া অঞ্চলৰ অৰ্থনৈতিক দুৰ্দশা আৰু দৰিদ্ৰতা
- ৰাজনৈতিক অস্থিৰতা আৰু বানপানীৰ দৰে প্ৰাকৃতিক দুৰ্যোগ
- ছিদ্ৰযুক্ত আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় সীমান্ত
- অসমত মাটিৰ উপলব্ধতা আৰু কৰ্মসংস্থাপনৰ সুবিধা
প্ৰব্ৰজন নিজেই এক বিশ্বব্যাপী পৰিঘটনা যদিও অবৈধ অনুপ্ৰৱেশে সমস্যাজনক হৈ পৰে যেতিয়া ই স্থানীয় সম্পদত হেঁচা প্ৰয়োগ কৰে আৰু খিলঞ্জীয়া জনসাধাৰণৰ অধিকাৰৰ প্ৰতি ভাবুকি কঢ়িয়াই আনে।
অসমত অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ ঐতিহাসিক পটভূমি
অসমলৈ অবৈধ অনুপ্ৰৱেশ হঠাতে আৰম্ভ হোৱা নাছিল। ব্ৰিটিছ শাসনৰ সময়ত বৃহৎ সংখ্যক লোকক অসমলৈ প্ৰব্ৰজন কৰি মাটিৰ খেতি আৰু চাহ বাগিচাত কাম কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰা হৈছিল। স্বাধীনতাৰ পিছত ভৌগোলিক সান্নিধ্য আৰু সাংস্কৃতিক সাদৃশ্যৰ বাবে প্ৰব্ৰজন অব্যাহত আছিল।
১৯৭১ চনৰ পিছত বাংলাদেশ মুক্তিযুদ্ধৰ সময়ত লাখ লাখ শৰণাৰ্থী ভাৰতত প্ৰৱেশ কৰাৰ পিছত পৰিস্থিতি অধিক ভয়াৱহ হৈ পৰে। যদিও যুদ্ধৰ পিছত বহুতে ঘূৰি আহিছিল, তথাপিও উল্লেখযোগ্য সংখ্যক অবৈধভাৱে পুনৰ অসমত থাকিছিল। সময়ৰ লগে লগে ইয়াৰ ফলত অসমীয়া মানুহৰ মাটি, সংস্কৃতি, ৰাজনৈতিক কণ্ঠ হেৰুৱাই ব্যাপক চিন্তাৰ সৃষ্টি হয়।
সদৌ অসম ছাত্ৰ সন্থা (আছু)ৰ নেতৃত্বত অসম আন্দোলনৰ সময়ত (১৯৭৯–১৯৮৫) এই বিষয়টোৱে অবৈধ অনুপ্ৰৱেশকাৰীক ধৰা পেলাই বিতাড়নৰ দাবীত গণ আন্দোলনত পৰিণত হৈছিল। অসমীয়া পৰিচয় ৰক্ষাৰ লক্ষ্যৰে ১৯৮৫ চনত অসম চুক্তি স্বাক্ষৰিত হোৱাৰ লগে লগে এই আন্দোলনৰ শিখৰত উপনীত হয়।
অসমীয়া মানুহৰ ওপৰত জনগাঁথনিগত প্ৰভাৱ
অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ অন্যতম ভয়াৱহ প্ৰভাৱ হৈছে অসমৰ জনগাঁথনিগত গঠনৰ পৰিৱৰ্তন। বহু খিলঞ্জীয়া অসমীয়া জনগোষ্ঠীয়ে নিজৰ গৃহভূমিতে সংখ্যালঘু হোৱাৰ আশংকা কৰে।
কিছুমান জিলাত প্ৰব্ৰজনৰ বাবে জনসংখ্যা তীব্ৰভাৱে বৃদ্ধি পোৱা দেখা গৈছে।
খিলঞ্জীয়া জনগোষ্ঠীসমূহে ৰাজনৈতিক প্ৰতিনিধিত্ব হেৰুৱাৰ বাবে চিন্তা কৰে।
থলুৱা জনসংখ্যা আৰু প্ৰব্ৰজিত সম্প্ৰদায়ৰ মাজত সামাজিক উত্তেজনা বৃদ্ধি পাইছে।
জনগাঁথনিগত ভাৰসাম্যহীনতাৰ আশংকাই অসমীয়া মানুহৰ মাজত নিজৰ ভাষা, পৰম্পৰা, সামাজিক ৰীতি-নীতিৰ সংৰক্ষণক লৈ উদ্বিগ্নতাৰ সৃষ্টি কৰিছে।
ভূমি আৰু সম্পদৰ ওপৰত প্ৰভাৱ
বিশেষকৈ গ্ৰাম্য আৰু কৃষিজীৱী জনগোষ্ঠীৰ বাবে অসমত ভূমি এক অতি প্ৰয়োজনীয় সম্পদ। অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ ফলত —
- চৰকাৰী ভূমি, বনাঞ্চল, জলাশয় আদি বেদখল
- খিলঞ্জীয়া কৃষকৰ বাবে উপলব্ধ কৃষিভূমি হ্ৰাস
- প্ৰাকৃতিক সম্পদৰ ওপৰত বৰ্ধিত হেঁচা
ভূমি বিবাদ বাঢ়ি অহাৰ লগে লগে আৰু পানী, শিক্ষা, স্বাস্থ্যসেৱাৰ দৰে মৌলিক সম্পদৰ সুবিধা অধিক প্ৰতিযোগিতামূলক হৈ পৰাত বহু অসমীয়া মানুহে অৰ্থনৈতিকভাৱে অসুৰক্ষিত অনুভৱ কৰে।
অৰ্থনৈতিক প্ৰভাৱ
অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ প্ৰত্যক্ষ আৰু পৰোক্ষ দুয়োটা অৰ্থনৈতিক পৰিণতি থাকে —
- নেতিবাচক প্ৰভাৱ
- নিম্ন দক্ষতাসম্পন্ন চাকৰিৰ বাবে প্ৰতিযোগিতা বৃদ্ধি
- উদ্বৃত্ত শ্ৰমৰ বাবে মজুৰি কম
- চৰকাৰী কল্যাণমূলক আঁচনিৰ ওপৰত হেঁচা
- স্থানীয় যুৱক-যুৱতীসকলৰ মাজত বৃদ্ধি পোৱা নিবনুৱা সমস্যা
- অনুভূত লাভ
কিছুমানে যুক্তি আগবঢ়ায় যে প্ৰব্ৰজিত শ্ৰমিকে কৃষি আৰু নিৰ্মাণত অৰিহণা যোগায়। কিন্তু বহু অসমীয়া লোকৰ মতে থলুৱা জীৱিকাৰ দীৰ্ঘম্যাদী লোকচানতকৈ অৰ্থনৈতিক লাভৰ পৰিমাণ বেছি নহয়।
সাংস্কৃতিক আৰু ভাষিক প্ৰভাৱ
অসমীয়া সংস্কৃতি ইয়াৰ ভাষা, উৎসৱ, পৰম্পৰাৰ মাজত গভীৰভাৱে শিপাই আছে। অবৈধ অনুপ্ৰৱেশে আশংকা সৃষ্টি কৰিছে:
- অসমীয়া ভাষাৰ ব্যৱহাৰ হ্ৰাস
- জনগাঁথনিগত পৰিৱৰ্তনৰ বাবে সাংস্কৃতিক পাতল হোৱা
- পৰম্পৰাগত ৰীতি-নীতি আৰু প্ৰথাৰ ক্ষতি
অসমীয়া পৰিচয়ৰ কেন্দ্ৰবিন্দু হৈছে ভাষা। অসমীয়া ভাষী জনসংখ্যাৰ ক্ৰমবৰ্ধমান উপস্থিতিয়ে সাংস্কৃতিক অস্তিত্বৰ প্ৰতি উদ্বেগ তীব্ৰতৰ কৰি তুলিছে।
ৰাজনৈতিক প্ৰভাৱ
অবৈধ অনুপ্ৰৱেশে অসমৰ ৰাজনীতিত যথেষ্ট প্ৰভাৱ পেলাইছে:
- ভোট-বেংক ৰাজনীতিৰ অভিযোগ
- নিৰ্বাচনী তালিকাত হেতালি খেলা
- গণতান্ত্ৰিক প্ৰতিষ্ঠানৰ প্ৰতি অনাস্থা
বহু অসমীয়াই অনুভৱ কৰে যে অবৈধ অনুপ্ৰৱেশকাৰীয়ে নিৰ্বাচনৰ ফলাফলত প্ৰভাৱ পেলায়, খিলঞ্জীয়া জনগোষ্ঠীৰ ৰাজনৈতিক কণ্ঠ দুৰ্বল কৰি পেলায়। ইয়াৰ ফলত ৰাজনৈতিক অশান্তি আৰু কঠোৰ নাগৰিকত্ব পৰীক্ষণ প্ৰক্ৰিয়াৰ দাবী উত্থাপন হৈছে।
সামাজিক উত্তেজনা আৰু নিৰাপত্তাৰ বিষয়
অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ বিষয়টোৱে অৰিহণা যোগাইছে:
- সাম্প্ৰদায়িক উত্তেজনা
- মাজে মাজে হিংসা আৰু প্ৰতিবাদ
- সম্প্ৰদায়ৰ মাজত অনাস্থা
বেছিভাগ প্ৰব্ৰজনকাৰীয়ে শান্তিপূৰ্ণভাৱে জীয়াই থকাৰ বিপৰীতে সঠিক নথিপত্ৰৰ অভাৱে নিৰাপত্তাৰ চিন্তাৰ সৃষ্টি কৰে। অসমীয়া মানুহে প্ৰায়ে অনিয়ন্ত্ৰিত অনুপ্ৰৱেশক বৰ্ধিত অপৰাধ আৰু অস্থিৰতাৰ লগত জড়িত কৰে, যদিও এনে ধাৰণা সতৰ্ক আৰু ন্যায্য পৰীক্ষাৰ প্ৰয়োজন।
আইনী আৰু সাংবিধানিক ব্যৱস্থা
অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ সৈতে মোকাবিলা কৰিবলৈ কেইবাটাও ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰা হৈছে:
- অসম চুক্তি (১৯৮৫)
- ৰাষ্ট্ৰীয় নাগৰিকপঞ্জী (এন আৰ চি)ৰ আপডেট
- সীমান্তৰ বেৰ আৰু চোৰাংচোৱাগিৰি
- বিদেশী ন্যায়াধিকৰণ
এন আৰ চি (NRC) প্ৰক্ৰিয়াৰ লক্ষ্য আছিল প্ৰকৃত ভাৰতীয় নাগৰিকক চিনাক্ত কৰা, কিন্তু ইয়াৰ ফলত মানৱীয় আৰু প্ৰশাসনিক প্ৰত্যাহ্বানও উত্থাপন হৈছিল। মানৱ অধিকাৰৰ সৈতে ৰাষ্ট্ৰীয় নিৰাপত্তাৰ ভাৰসাম্য ৰক্ষা কৰাটো এতিয়াও এক জটিল কাম হৈয়ে আছে।
খিলঞ্জীয়া পৰিচয়ৰ ওপৰত প্ৰভাৱ
হয়তো অবৈধ অনুপ্ৰৱেশৰ আটাইতকৈ গভীৰ প্ৰভাৱ অসমীয়া মানুহৰ মানসিক আৰু আৱেগিক মংগলৰ ওপৰত। নিজৰ মাটিত বাহিৰৰ মানুহ হোৱাৰ ভয়ত আছে:
- পৰিচয়ভিত্তিক আন্দোলনসমূহ শক্তিশালী কৰা
- সাংবিধানিক সুৰক্ষাৰ দাবী বৃদ্ধি
- খিলঞ্জীয়াৰ অধিকাৰ ৰক্ষাৰ আহ্বানৰ সূচনা কৰিলে
বহু অসমীয়া মানুহৰ বাবে বিষয়টো বৈধতাৰ বাহিৰলৈ গৈছে— মৰ্যাদা, স্বীকৃতি, জীয়াই থকাৰ কথা।
সমস্যাটোৰ সমাধানৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰত্যাহ্বান
প্ৰচেষ্টা চলোৱাৰ পিছতো কেইবাটাও প্ৰত্যাহ্বান অব্যাহত আছে:
- আইনী নাগৰিকক অবৈধ অনুপ্ৰৱেশকাৰীৰ পৰা পৃথক কৰাত অসুবিধা
- স্থানচ্যুত পৰিয়ালৰ বাবে মানৱীয় চিন্তা
- ৰাজনৈতিক মতানৈক্য
- আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় কূটনৈতিক সংবেদনশীলতা
সম্ভাৱ্য সমাধান
অসমীয়া স্বাৰ্থ ৰক্ষা কৰি অবৈধ অনুপ্ৰৱেশক সম্বোধন কৰিবলৈ:
- সীমান্ত ব্যৱস্থাপনা শক্তিশালী কৰা
- আইনী কাঠামোৰ ফলপ্ৰসূ ৰূপায়ণ
- খিলঞ্জীয়া জনগোষ্ঠীৰ ভূমি অধিকাৰ সুৰক্ষিত কৰা
- স্থানীয় লোকৰ বাবে অৰ্থনৈতিক উন্নয়ন আৰু কৰ্মসংস্থাপনৰ প্ৰসাৰ
- সাংস্কৃতিক সংৰক্ষণ আৰু ভাষিক শিক্ষাক উৎসাহিত কৰা
আলোচনা, ন্যায়পৰায়ণতা, আৰু সাংবিধানিক মূল্যবোধে সকলো নীতিকে পথ প্ৰদৰ্শন কৰিব লাগিব।
উপসংহাৰ
অবৈধ অনুপ্ৰৱেশ অসমৰ সন্মুখীন হোৱা অন্যতম স্পৰ্শকাতৰ আৰু জটিল সমস্যা। অসমীয়া জনসাধাৰণৰ ওপৰত ইয়াৰ প্ৰভাৱ বহুমাত্ৰিক— জনগাঁথনি, অৰ্থনীতি, সংস্কৃতি, ৰাজনীতি, পৰিচয়ৰ ওপৰত প্ৰভাৱ পেলোৱা। প্ৰব্ৰজন মানৱীয় বিষয় হ’লেও নিয়ন্ত্ৰণহীন অবৈধ অনুপ্ৰৱেশে খিলঞ্জীয়া জনগোষ্ঠীৰ অধিকাৰ আৰু ভৱিষ্যতৰ প্ৰতি ভাবুকি কঢ়িয়াই আনিছে।
মানৱ অধিকাৰক সন্মান জনাই অসমৰ সাংস্কৃতিক ঐতিহ্য ৰক্ষা কৰা এক সুষম পন্থা অপৰিহাৰ্য৷ বৈধ শাসন, সামাজিক সম্প্ৰীতি, আৰু সৰ্বাংগীন উন্নয়নৰ জৰিয়তেহে অসম এক সুস্থিৰ আৰু সুৰক্ষিত ভৱিষ্যতৰ দিশে আগবাঢ়িব পাৰিব য’ত পৰিচয় আৰু মানৱতা দুয়োটা সংৰক্ষিত হৈ থাকে।
সহায়কঃ মোৰ এই প্রকল্পটি প্ৰস্তুত কৰিবলৈ মই কেইবাপ্রকাৰৰ সহায় লবলগীয়া হ’ল যেনে —
১। ইন্টাৰনেট
২। পাঠ্যপুথি
৩। edunation19

No comments:
Post a Comment
Kindly donnot paste any SPAM link. Thank you very much for reading, Happy learning.