Project Writing on Regional Aspiration in North-East India: Demand for Autonomy for HS 2nd Year
Project Writing on Regional Aspiration in North-East India: Demand for Autonomy for HS 2nd Year: The main idea behind project work is to make sure that the learner does their own research and comes up with practical solutions to the concept they are trying to learn or the problem that they are trying to solve. Here you can avail Project Writing on Regional Aspiration in North-East India: Demand for Autonomy for HS 2nd Year.
Regional Aspiration in North-East India: Demand for Autonomy Project Class 12 Political Science | Political Science Project Writing HS 2nd Year HS 2026
সুচীপত্ৰঃ
১। ঘোষণা পত্র
২। প্রমানীকৰণ
৩। কৃতজ্ঞতা
৪। আৰম্ভণি
৫। অঞ্চলটোৰ স্বায়ত্ব শাসনৰ দাবীসমূহৰ প্ৰকাশ
৬। অঞ্চলটোৰ স্বায়ত্তশাসনৰ দাবীৰ কাৰণ
৭। ঐতিহাসিক প্ৰসংগ আৰু আকাংক্ষাৰ শিপা
৮। স্বায়ত্ব শাসনৰ দাবীৰ ফলশ্ৰুতি
৯। ভাৰতীয় সংবিধানৰ ভূমিকা আৰু ৰাজ্যৰ সঁহাৰি
১০। উপসংহাৰ
১১। সহায়ক
উত্তৰ পূৱত আঞ্চলিক আকাংশা আৰু স্বায়ত্ব শাসনৰ দাবী HS 2nd Year Political Science Project Writing
আৰম্ভনি/পাতনিঃ উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চল এক অপৰিসীম সাংস্কৃতিক আৰু জাতিগত বৈচিত্ৰ্যৰ অঞ্চল, প্ৰায়ে ইয়াৰ অনন্য ইতিহাস আৰু ভাৰতৰ বাকী অংশৰ পৰা আপেক্ষিকভাৱে বিচ্ছিন্নতাৰ বৈশিষ্ট্য। স্বাধীনতাৰ পিছৰ সময়ছোৱাত অধিক স্বায়ত্তশাসন আৰু আত্মনিয়ন্ত্ৰণৰ আঞ্চলিক আকাংক্ষাসমূহ এক পুনৰাবৃত্তিমূলক বিষয়বস্তু হৈ আহিছে, যিটো অৱহেলাৰ অনুভূতি আৰু সুকীয়া সাংস্কৃতিক পৰিচয়সমূহ সুৰক্ষিত কৰাৰ ইচ্ছাৰ পৰা উদ্ভৱ হৈছে।
উত্তৰ-পূব ভাৰতত স্বায়ত্তশাসনৰ আঞ্চলিক আকাংক্ষা ঐতিহাসিক বিচ্ছিন্নতা, সুকীয়া সাংস্কৃতিক পৰিচয়, আৰু প্ৰান্তীয়কৰণৰ ভাৱৰ দ্বাৰা পৰিচালিত হয়, যাৰ ফলত ৰাজ্য আৰু স্বায়ত্তশাসিত পৰিষদকে ধৰি বৃহত্তৰ আত্মশাসনৰ বিভিন্ন দাবীৰ সৃষ্টি হয়।
ইষ্টাৰ্ণ ইণ্ডিয়া ট্ৰাইবেল ইউনিয়ন গঠন আৰু পিছলৈ সদৌ পাহাৰীয়া নেতা সন্মিলনৰ দৰে ডাঙৰ আন্দোলনে অসমৰ বাহিৰত পৃথক জনজাতীয় ৰাজ্যৰ দাবীত আগভাগ লৈছিল, যাৰ ফলত অৱশেষত মেঘালয়, মিজোৰাম, অৰুণাচল প্ৰদেশৰ সৃষ্টি হৈছিল। বডো, কাৰ্বি, আৰু ডিমাছাৰ দৰে অন্যান্য গোটৰ চলি থকা দাবীসমূহৰ সমাধানৰ বাবে কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে ভাৰতৰ ফেডাৰেল গাঁথনিৰ বিধানসমূহ ব্যৱহাৰ কৰি স্বায়ত্তশাসিত পৰিষদ গঠন কৰিছে, যেনে কাৰ্বি আংলং, ডিমা হাছাও আৰু বডোলেণ্ড স্বায়ত্তশাসিত পৰিষদ আৰু জিলা পৰিষদ ।
এই প্ৰকল্পটোৱে আঠখন ৰাজ্যক সামৰি লোৱা ভাৰতৰ উত্তৰ-পূব অঞ্চলটোক জটিল আৰ্থ-ৰাজনৈতিক পৰিৱেশৰ সৈতে বৈচিত্ৰ্যপূৰ্ণ অঞ্চল হিচাপে পৰিচয় কৰাব । ই আঞ্চলিক আকাংক্ষা আৰু স্বায়ত্তশাসনৰ দাবীক সংজ্ঞায়িত কৰিব, বিচ্ছিন্নতাবাদী আন্দোলনৰ পৰা পৃথক কৰি ইয়াৰ আন্তঃসংযোগৰ লগতে অঞ্চলটোৰ ৰাজনীতিত আধিপত্য বিস্তাৰ কৰা মূল বিষয়সমূহৰ ওপৰত আলোকপাত কৰা হ'ব:
অঞ্চলটোৰ স্বায়ত্ব শাসনৰ দাবীসমূহৰ প্ৰকাশ
নতুন ৰাজ্য গঠনঃ এই আন্দোলনসমূহৰ এটা ডাঙৰ পৰিণতি আছিল পূৰ্বৰ অসম ৰাজ্যৰ পৰা নাগালেণ্ড (১৯৬৩), মেঘালয়, মিজোৰাম, অৰুণাচল প্ৰদেশ (১৯৭২)কে ধৰি কেইবাখনো নতুন ৰাজ্যৰ সৃষ্টি।
স্বায়ত্তশাসিত পৰিষদঃ নতুন ৰাজ্য সৃষ্টি কৰি পূৰণ কৰিব নোৱাৰা জনগোষ্ঠীৰ দাবীসমূহৰ প্ৰতি লক্ষ্য ৰাখি সংবিধানৰ ষষ্ঠ অনুসূচীৰ দৰে বিধানৰ সহায়ত স্বায়ত্তশাসিত পৰিষদ গঠন কৰা হৈছে, যেনে অসমৰ বডো আৰু কাৰ্বিসকলৰ বাবে।
সশস্ত্ৰ সংগ্ৰাম আৰু বিচ্ছিন্নতাবাদী আন্দোলনঃ কিছুমান ক্ষেত্ৰত দাবীৰ ফলত সশস্ত্ৰ সংঘাতৰ সৃষ্টি হয়, যেনেঅসম চৰকাৰৰ দুৰ্ভিক্ষ আৰু অনুভূত অৱহেলাৰ প্ৰতি সঁহাৰি জনাই মিজো নেচনেল ফ্ৰণ্টে (MNF) আৰম্ভ কৰা সংঘাত। ইয়াৰ ফলত অৱশেষত শান্তি চুক্তি আৰু মিজোৰাম ৰাজ্যৰ সৃষ্টি হয়।
Also Read:
অঞ্চলটোৰ স্বায়ত্তশাসনৰ দাবীৰ কাৰণ
জাতিগত আৰু সাংস্কৃতিক পৰিচয়ঃ অনুভূত একাকাৰীকৰণৰ বিৰুদ্ধে অনন্য থলুৱা সংস্কৃতি, ভাষা আৰু পৰম্পৰা সংৰক্ষণ কৰাৰ প্ৰবল ইচ্ছাই এটা প্ৰাথমিক চালক।
অনুভূত অৱহেলা আৰু অৰ্থনৈতিক পিছপৰাঃ কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ অৰ্থনৈতিক অৱহেলা, আন্তঃগাঁথনিৰ অভাৱ, আৰু অপৰ্যাপ্ত সম্পদ আবণ্টনৰ ব্যাপক অনুভূতিয়ে অসন্তুষ্টিক ইন্ধন যোগাইছে।
প্ৰব্ৰজনৰ সমস্যাঃ চুবুৰীয়া দেশ আৰু ভাৰতৰ অন্যান্য প্ৰান্তৰ পৰা অবৈধ প্ৰব্ৰজনকাৰীৰ আগমনে জনগাঁথনিগত উদ্বেগ সৃষ্টি কৰাৰ লগতে বৃহৎ আন্দোলনৰ সূচনা কৰিছে, যেনে অসম আন্দোলন (১৯৭৯-১৯৮৫), যিটো মূলতঃ বিদেশী বিৰোধী আন্দোলন আছিল।
ভৌগোলিক বিচ্ছিন্নতাঃ কৰা অঞ্চলটোৰ প্ৰত্যাহ্বানমূলক ভূগোল আৰু ভাৰতীয় মূল ভূখণ্ডৰ পৰা বিচ্ছিন্নতাই ৰাষ্ট্ৰীয় ৰাজনৈতিক মূলসুঁতিৰ পৰা ‘অন্যতা’ আৰু দূৰত্বৰ অনুভূতিৰ সৃষ্টি কৰাত অৰিহণা যোগাইছে।
ঐতিহাসিক বিচ্ছিন্নতাঃ এই অঞ্চলটো ভাৰতীয় ইতিহাসৰ মূল সোঁতৰ পৰা বহুলাংশে আঁতৰাই ৰখা হৈছিল আৰু ভৌগোলিক আৰু ৰাজনৈতিকভাৱে দীৰ্ঘদিন ধৰি বিচ্ছিন্ন হৈ আছিল।
অসমৰ আধিপত্যঃ ভাৰতৰ স্বাধীনতাৰ পাছত প্ৰশাসনিক পুনৰ্গঠনৰ ফলত অধিকাংশ জনজাতীয় অঞ্চল অসমৰ প্ৰধানকৈ অসমীয়া ভাষী চৰকাৰৰ অধীনলৈ অনা হয়।
আঞ্চলিক পৰিচয়ৰ উত্থানঃ বিচ্ছিন্নতাৰ ভাগ-বতৰা অভিজ্ঞতা আৰু প্ৰভাৱশালী ৰাজ্য চৰকাৰৰ পৰা অনুভূত সাংস্কৃতিক ভাবুকিৰ ফলত আঞ্চলিক আৰু জনগোষ্ঠীয় পৰিচয়সমূহ শক্তিশালী হৈ উঠিছিল, যাৰ ফলত অধিক স্বায়ত্তশাসনৰ বাবে সংগঠিত আন্দোলনৰ জন্ম হৈছিল।
ঐতিহাসিক প্ৰসংগ আৰু আকাংক্ষাৰ শিপা
ব্ৰিটিছ লিগেচিঃ ব্ৰিটিছৰ প্ৰশাসনিক ব্যৱস্থাই "বৰ্জন কৰা" বা "আংশিকভাৱে বৰ্জন কৰা" অঞ্চল সৃষ্টি কৰিছিল, পাহাৰীয়া জনগোষ্ঠীৰ মাজত এক সুকীয়া পৰিচয় গঢ়ি তুলিছিল আৰু সমভূমিৰ মানুহৰ পৰা তেওঁলোকক আঁতৰাই ৰাখিছিল।
স্বাধীনোত্তৰ সংহতিঃ স্বাধীনতাৰ সময়ত অঞ্চলটোৰ অধিকাংশ অংশ অসমৰ অংশ আছিল। অনা-অসমীয়া জনগোষ্ঠীসমূহে প্ৰান্তীয়তা অনুভৱ কৰাৰ লগতে অসমীয়া ভাষা জাপি দিয়াৰ আশংকা কৰাৰ বাবে সংহতিৰ প্ৰক্ৰিয়াটোৱে প্ৰত্যাহ্বানৰ সন্মুখীন হ’বলগীয়া হৈছিল ৷
প্ৰাৰম্ভিক পুনৰ্গঠনঃ অল পাৰ্টি হিল লিডাৰ্ছ কনফাৰেন্স (APHLC) গঠন আৰু পৰৱৰ্তী ৰাজনৈতিক হেঁচাত ১৯৭২ চনৰ ভিতৰত উত্তৰ-পূবৰ উল্লেখযোগ্য পুনৰ্গঠন হয়, যাৰ ফলত নাগালেণ্ড, মেঘালয়, মিজোৰাম, অৰুণাচল প্ৰদেশ আদি নতুন ৰাজ্যৰ সৃষ্টি হয়। ইয়াৰ দ্বাৰা ভাৰতীয় ৰাজ্যখনে নতুন ফেডাৰেল ইউনিট সৃষ্টিৰ জৰিয়তে আঞ্চলিক পৰিচয়সমূহ গ্ৰহণ কৰিবলৈ ইচ্ছা প্ৰকাশ কৰিছিল।
স্বায়ত্ব শাসনৰ দাবীৰ ফলশ্ৰুতি
নাগালেণ্ড আৰু মিজোৰামঃ এই আন্দোলনসমূহ আৰম্ভ হৈছিল সশস্ত্ৰ দাবীৰ সৈতে জড়িত পূৰ্ণাংগ বিচ্ছিন্নতাবাদী সংগ্ৰাম হিচাপে। অৱশেষত তেওঁলোকে আলোচনাৰ জৰিয়তে বন্দোবস্তৰ জৰিয়তে সিদ্ধান্ত লয়, তেওঁলোকক সম্পূৰ্ণ ৰাষ্ট্ৰপতি আৰু বিশেষ সাংবিধানিক বিধান (যেনে, অনুচ্ছেদ ৩৭১ক আৰু ৩৭১জি) প্ৰদান কৰে।
বড়ো আন্দোলনঃ বড়োলেণ্ডৰ দাবীয়ে বিদ্যমান ৰাজ্যিক গাঁথনিৰ ভিতৰত স্বায়ত্তশাসনৰ সাধনাৰ উদাহৰণ দাঙি ধৰে। শান্তিপূৰ্ণ সংগঠন আৰু বিদ্ৰোহ দুয়োটাকে সামৰি লোৱা এই আন্দোলনৰ শিখৰত উপনীত হয় ষষ্ঠ অনুসূচীৰ অধীনত বড়োলেণ্ড টেৰিটৰিয়েল কাউন্সিল (বিটিচি) গঠন কৰা, যিটো উপ-আঞ্চলিক আকাংক্ষা পৰিচালনাৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ পৰীক্ষা ।
বড়োসকলৰ নিজৰ অঞ্চলৰ ওপৰত ৰাজনৈতিক আৰু প্ৰশাসনিক নিয়ন্ত্ৰণৰ বাবে আন্দোলন কৰাৰ ইতিহাস বহু পুৰণি। তেওঁলোকৰ আন্দোলনত প্ৰায়ে জনপ্ৰিয় সংগঠন আৰু কেতিয়াবা বিদ্ৰোহ দুয়োটাকে জড়িত হৈ আহিছে। বড়োলেণ্ড স্বায়ত্তশাসিত পৰিষদৰ সৃষ্টি তেওঁলোকৰ প্ৰচেষ্টাৰ এক উল্লেখযোগ্য ফল আছিল।
কাৰ্বি আংলং আৰু ডিমা হাচাওঃ অসমৰ ভিতৰত "স্বায়ত্তশাসিত ৰাজ্য"ৰ বাবে এই জিলাসমূহৰ দাবীয়ে ষষ্ঠ অনুসূচীৰ দৰে বৰ্তমানৰ সাংবিধানিক বিধানৰ জৰিয়তে স্থানীয় বিষয়সমূহৰ ওপৰত অধিক নিয়ন্ত্ৰণৰ চলি থকা আকাংক্ষাক উজ্জ্বল কৰি তুলিছে।
এই জনগোষ্ঠীসমূহেও অধিক স্বায়ত্তশাসন বিচাৰিছিল আৰু জিলা পৰিষদ ব্যৱস্থাৰ অধীনত স্বায়ত্তশাসন প্ৰদান কৰিছিল, যাৰ ফলত অসমৰ অংশ হৈ থাকিও নিজৰ অঞ্চলৰ ভিতৰত কিছু স্বশাসনৰ সুবিধা প্ৰদান কৰা হয়।
ভাৰতীয় সংবিধানৰ ভূমিকা আৰু ৰাজ্যৰ সঁহাৰি
ফেডাৰেল বিধানঃ ভাৰতীয় সংবিধানে বৈচিত্ৰ্যতাক গ্ৰহণ কৰিবলৈ বিভিন্ন ব্যৱস্থা প্ৰদান কৰে, য’ত আভ্যন্তৰীণ সীমা পুনৰ অংকন কৰা আৰু স্বায়ত্তশাসিত জিলা আৰু অঞ্চলৰ বাবে বিশেষ বিধান (পঞ্চম আৰু ষষ্ঠ অনুসূচী) অন্তৰ্ভুক্ত।
আলোচনা আৰু চুক্তিঃ চৰকাৰৰ পন্থাত প্ৰায়ে দমন আৰু ৰাজনৈতিক আলোচনাৰ মিশ্ৰণ জড়িত হৈ আহিছে, যাৰ ফলত সাংবিধানিক কাঠামোৰ ভিতৰত বিতৰ্কিত বিষয়সমূহ নিষ্পত্তি কৰিবলৈ বিভিন্ন চুক্তি (যেনে, মিজো চুক্তি, বড়ো চুক্তি)ৰ সৃষ্টি হৈছে।
প্ৰত্যাহ্বানঃ এই প্ৰচেষ্টাসমূহৰ পিছতো প্ৰত্যাহ্বানসমূহ ৰৈ গৈছে, কিয়নো এটা স্বায়ত্তশাসিত অঞ্চল সৃষ্টিয়ে প্ৰায়ে আন সম্প্ৰদায়ৰ পৰাও একেধৰণৰ দাবীৰ সূচনা কৰে, যাৰ ফলত দাবীৰ "দুষ্টচক্ৰ"ৰ সৃষ্টি হয়।
উপসংহাৰ
উত্তৰ-পূব ভাৰতৰ আঞ্চলিক আকাংক্ষাসমূহ ঐতিহাসিক অভিযোগ, জাতিগত পৰিচয়, আৰু অৰ্থনৈতিক চিন্তাৰ মাজত শিপাই থকা জটিল পৰিঘটনা। ভাৰতীয় গণতান্ত্ৰিক কাঠামোৱে ফেডাৰেল পুনৰ্গঠন আৰু স্বায়ত্তশাসিত পৰিষদৰ জৰিয়তে এই বৈচিত্ৰ্যপূৰ্ণ দাবীসমূহক গ্ৰহণ কৰাত বহুলাংশে সফল হৈছে, বিচ্ছিন্নতাবাদী আন্দোলনসমূহক গণতান্ত্ৰিক অংশগ্ৰহণলৈ ৰূপান্তৰিত কৰিছে। স্থানীয় পৰিচয় আৰু জাতীয় ঐক্যৰ মাজত ভাৰসাম্য ৰক্ষাৰ চলি থকা প্ৰক্ৰিয়াটো উত্তৰ-পূবৰ ভাৰতীয় ফেডাৰেল ৰাজনীতিৰ এক জটিল দিশ হৈয়েই আছে।
সহায়কঃ মোৰ এই প্রকল্পটি প্ৰস্তুত কৰিবলৈ মই কেইবাপ্রকাৰৰ সহায় লবলগীয়া হ’ল যেনে —
১। ইন্টাৰনেট
২। পাঠ্যপুথি
৩। edunation19
HS 2nd Year Swadesh Adhyaya Common MCQ for HS 2026
- HS 2nd Year Swadesh Adhyayan Chapter 1 Common Question for HS 2026
- HS 2nd Year Swadesh Adhyayan Chapter 2 Common Question for HS 2026
- HS 2nd Year Swadesh Adhyayan Chapter 3 Common Question for HS 2026
- HS 2nd Year Swadesh Adhyayan Chapter 4 Common Question for HS 2026
- HS 2nd Year Swadesh Adhyayan Chapter 5 Common Question for HS 2026
- HS 2nd Year Swadesh Adhyayan Chapter 6 Common Question for HS 2026
- HS 2nd Year Swadesh Adhyayan Chapter 7 Common Question for HS 2026
- HS 2nd Year Swadesh Adhyayan Chapter 8 Common Question for HS 2026
HS 2nd Year Political Science Common MCQ for HS 2026
- Chapter 1 : The End of Bipolarity (দ্বি ৰাষ্ট্ৰবাদৰ অৱসান)
- Chapter 2 : Contemporary Centre of Power (ক্ষমতাৰ সমসাময়িক কেন্দ্রস্থলসমূহ)
- Chapter 3 : Contemporary South Asia (সমসাময়িক দক্ষিণ এছিয়া)
HS 2nd Year Education Common MCQ for HS 2026
- Chapter 1 : The development of secondary education in India (ভাৰতবৰ্ষ আৰু অসমৰ মাধ্যমিক শিক্ষা)
- Chapter 2 : Non-formal Education (অগতানুগতিক শিক্ষা)
- Chapter 3 : Current Trends In Education (শিক্ষাৰ সাম্প্ৰতিক ধাৰাসমূহ)
HS 2nd Year Economics Common MCQ for HS 2026
- Chapter 1 : National Income and Related Aggregates (জাতীয় আয় আৰু অন্যান্য ধাৰণা)
- Chapter 2 : Determination of Income and Employment (আয় আৰু নিয়োগ নির্ধাৰণ)
HS 2nd Year Logic and Philosophy Common MCQ for HS 2026
- Chapter 1 : Induction, its kinds (আগমন আৰু ইয়াৰ প্ৰকাৰ)

.jpg)



No comments:
Post a Comment
Kindly donnot paste any SPAM link. Thank you very much for reading, Happy learning.