25 May 2025

HS 2nd Year logic and philosophy Common MCQ for HS 2026

HS 2nd Year logic and philosophy Common MCQ for HS 2026

HS 2nd Year logic and philosophy Common MCQ for HS 2026


HS 2nd Year logic and philosophy Common MCQ for HS 2026: Induction, its kinds (আগমন আৰু ইয়াৰ প্ৰকাৰ) is the chapter 1 from  class 12 logic and philosophy. Here you can avail HS 2nd Year logic and philosophy Common MCQ for HS 2026.




Logic and Philosophy class 12 chapter 1 question answer

To prepare for the HS 2026 Common MCQ exam in Logic and Philosophy, focus on understanding the core concepts and principles within each chapter. This includes the different schools of thought in logic and philosophy, key thinkers and their ideas, and common arguments used in philosophical discourse.



Logic and Philosophy class 12 question Answer Assamese Medium

১। অনুমান এক প্ৰকাৰৰ কি প্ৰক্ৰিয়া ?

(ক) মানসিক প্ৰক্ৰিয়া

(খ) দৈহিক প্ৰক্ৰিয়া

(গ) ৰাসায়নিক প্ৰক্ৰিয়া

(ঘ) ভৌতিক প্ৰক্ৰিয়া

উত্তৰঃ (ক) মানসিক প্ৰক্ৰিয়া



২। সত্যতা তৰ্কবিজ্ঞানৰ কি ?

(ক) জ্ঞান

(খ) আদৰ্শ

(গ) সমস্যা

(ঘ) দৰ্শন

উত্তৰঃ (খ) আদৰ্শ



৩। তলৰ কোনটো আগমনৰ উপাদান নহয় ?

(ক) প্ৰেৰণকাৰী

(খ) বাৰ্তা

(গ) প্ৰতিক্ৰিয়া

(ঘ) ব্যৱসায়

উত্তৰঃ (ঘ) ব্যৱসায়



৪। অযান্ত্ৰিক আগমন বুজাবলৈ কোনটো উদাহৰণ উপযুক্ত ?

(ক) মাইক

(খ) ই-মেইল

(গ) হাতৰ ইঙ্গিত

(ঘ) মোবাইল 

উত্তৰঃ (গ) হাতৰ ইঙ্গিত



৫। সত্যতা কেই প্ৰকাৰৰ ?

(ক) এক প্ৰকাৰৰ

(খ) দুই প্ৰকাৰৰ

(গ) তিনি প্ৰকাৰৰ

(ঘ) চাৰি প্ৰকাৰৰ 

উত্তৰঃ (খ) দুই প্ৰকাৰৰ



৬। এটা যুক্তি কেইটা বচনৰ দ্বাৰা গঠিত ?

(ক) এটা

(খ) দুটা

(গ) দুটা বা তাতোধিক

(ঘ) ওপৰৰ এটাও নহয়

উত্তৰঃ (গ) দুটা বা তাতোধিক



৭। পৰিমাণ অনুসৰি বচন কেইপ্ৰকাৰৰ ?

(ক) এক প্ৰকাৰৰ

(খ) দুই প্ৰকাৰৰ

(গ) তিনি প্ৰকাৰৰ

(ঘ) চাৰি প্ৰকাৰৰ 

উত্তৰঃ (খ) দুই প্ৰকাৰৰ



৮। এটা যুক্তিত কেইটা অংশ থাকে ? 

(ক) এটা অংশ

(খ) দুটা অংশ

(গ) তিনিটা অংশ

(ঘ) চাৰিটা অংশ

উত্তৰঃ (খ) দুটা অংশ



৯। আগমণৰ সমস্যা সমাধানৰ বাবে কেইটা মৌলিক নীতিৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল ?

(ক) এটা 

(খ) দুটা 

(গ) তিনিটা

(ঘ) চাৰিটা 

উত্তৰঃ (খ) দুটা



Logic and Philosophy Class 12 Question Answer English Medium

১০। পাশ্চাত্য তৰ্কবিজ্ঞানত অনুমানক কেইটা ভাগত বিভক্ত কৰা হৈছে ? 

(ক) এটা ভাগত

(খ) দুটা ভাগত

(গ) তিনিটা ভাগত

(ঘ) চাৰিটা ভাগত

উত্তৰঃ (খ) দুটা ভাগত



১১। সমাজত মানুহে আগমন কিয় কৰে ?

(ক) অসুখী হবলৈ

(খ) নিজৰ তথ্য ৰাখিবলৈ

(গ) ভাব আৰু তথ্য আদান-প্ৰদান কৰিবলৈ

(ঘ) চিন্তা লুকুৱাবলৈ

উত্তৰঃ (গ) ভাব আৰু তথ্য আদান-প্ৰদান কৰিবলৈ



১২। কম্পিউটাৰ ব্যৱহাৰ কৰি আগমন কৰাৰ পদ্ধতিক কি কোৱা হয় ?

(ক) মৌখিক আগমন

(খ) ডিজিটেল আগমন

(গ) লিখিত আগমন

(ঘ) অযান্ত্ৰিক আগমন

উত্তৰঃ (খ) ডিজিটেল আগমন



১৩। নিম্নোক্ত অনুমানৰ প্ৰকাৰসমূহৰ কোনটো প্ৰকৃত আগমন নহয় ?

(ক) বৈজ্ঞানিক আগমন

(খ) যুক্তি সাদৃশ্যাত্মক আগমন

(গ) অবৈজ্ঞানিক আগমন

(ঘ) পূর্ণ আগমন

উত্তৰঃ (খ) যুক্তি সাদৃশ্যাত্মক আগমন



১৪। যেতিয়া একেটা সময়তে পঠিওৱা বাৰ্তাই পুণৰ উত্তৰ দিয়া যায়, তেন্তে সেই আগমনক কি কোৱা হয় ?

(ক) একমুখী আগমন

(খ) দ্বিমুখী আগমন

(গ) মৌখিক আগমন

(ঘ) লিখিত আগমন

উত্তৰঃ (খ) দ্বিমুখী আগমন



১৫। নিম্নোক্ত আগমনৰ প্ৰকাৰসমূহৰ কোনটোত আগমনাত্মক জাঁপ নাথাকে ?

(ক) বৈজ্ঞানিক আগমন

(খ) সাদৃশ্যমূলক অনুমান

(গ) পূর্ণ আগমন

(ঘ) অবৈজ্ঞানিক আগমন

উত্তৰঃ (গ) পূৰ্ণ আগমন



১৬। উদ্যোগত উৎপাদন বৃদ্ধিৰ বাবে কুশল কৰ্মচাৰীৰ সৈতে আগমন কিদৰে সহায়ক হ’ব পাৰে ?

(ক) দণ্ড দিব পাৰি

(খ) নিৰ্দেশ সহায়েৰে কাৰ্যক্ষমতা বৃদ্ধি

(গ) আত্মবিশ্বাস হ্ৰাস

(ঘ) পুৰস্কাৰ ঘোষণা

উত্তৰঃ (খ) নিৰ্দেশ সহায়েৰে কাৰ্যক্ষমতা বৃদ্ধি



১৭। নিম্নোক্ত আগমনৰ প্ৰকাৰসমূহৰ কোনটোত আগমনাত্মক জাঁপ থাকে ?

(ক) পূর্ণ আগমন

(খ) সাদৃশ্যমুলক অনুমান

(গ) ঘটনা সংযোজন

(ঘ) যুক্তি সাদৃশ্যানুমান

উত্তৰঃ (গ) সাদৃশ্যমূলক অনুমান



১৮। যদি একোখন সভাত সকলোৱে কোৱাটো ভালকৈ বুজা নাযায়, তেন্তে আগমনৰ কোন উপাদানটো ব্যৰ্থ হৈছে ?

(ক) প্ৰেৰণকাৰী

(খ) মাধ্যম

(গ) বাৰ্তা

(ঘ) প্ৰতিক্ৰিয়া

উত্তৰঃ (গ) বাৰ্তা



১৯। যদি মোবাইল আগমন ব্যৱস্থাত নেটৱৰ্ক সমস্যাৰ বাবে শব্দ পোৱা নাযায়, তেন্তে কোনটো বাধা হ’ব ?

(ক) শাৰীৰিক

(খ) প্ৰযুক্তিগত

(গ) মানসিক

(ঘ) সাংস্কৃতিক

উত্তৰঃ (খ) প্ৰযুক্তিগত



২০। যদি প্ৰেৰণকাৰীৰ ভাষা আৰু গ্ৰাহকৰ ভাষা বেলেগ হয়, তেন্তে আগমন ব্যৰ্থ হ’ব পাৰে—এই পৰিস্থিতিটোক কি কোৱা হয় ?

(ক) প্ৰযুক্তিগত বাধা

(খ) সাংস্কৃতিক বাধা

(গ) ভাষাগত বাধা

(ঘ) ৰাজনৈতিক বাধা

উত্তৰঃ (গ) ভাষাগত বাধা



২১। যদি শিক্ষকক ছাত্র-ছাত্ৰীয়ে নুশুনে, তেন্তে আগমন ব্যৰ্থতাৰ মূল কাৰণটো কি হ’ব পাৰে ?

(ক) শিক্ষক অযোগ্য

(খ) শিক্ষকৰ বাৰ্তা আকর্ষণীয় নহয়

(গ) ছাত্র-ছাত্ৰী অসুস্থ

(ঘ) সময়ৰ অন্ত পৰিল 

উত্তৰঃ (খ) শিক্ষকৰ বাৰ্তা আকর্ষণীয় নহয়


No comments:

Post a Comment

Kindly donnot paste any SPAM link. Thank you very much for reading, Happy learning.