HS 2nd Year Education Chapter 2 MCQ Question Answer
HS 2nd Year Education Chapter 2 MCQ Question Answer: Non-formal Education (অগতানুগতিক শিক্ষা) is the chapter 2 from class 12 Education NCERT. Here you can avail HS 2nd Year Education Chapter 2 MCQ Question Answer.
Non-formal Education HS 2nd Year MCQ questions | Non-formal Education Question answer
Non-formal education (NFE) is learning that occurs outside of the traditional formal school system, often encompassing adult education, community-based programs, and other structured learning experiences. It's designed to provide skills and knowledge relevant to specific needs, often focusing on personal and social development, and is typically more flexible and adaptable than formal education.
HS 2nd Year Education Chapter 2 Common MCQ Question Answer | Class 12 Education Chapter 2 Common MCQ Question Answer for HS 2026
১। মুক্ত বিশ্ববিদ্যালয় পোন প্ৰথমে ক’ত আৰম্ভ হৈছিল ?
(ক) আমেৰিকা
(খ) ইংলেণ্ড
(গ) মুম্বাই
(ঘ) গুৱাহাটী
উত্তৰঃ (খ) ইংলেণ্ড
২। অগতানুগতিক শিক্ষাৰ মূল উদ্দেশ্য কি ?
(ক) ডিগ্ৰী প্ৰদান কৰা
(খ) আনুষ্ঠানিক শিক্ষাৰ বিকল্প সৃষ্টি কৰা
(গ) সকলো বয়সৰ লোকক শিক্ষা প্ৰদান কৰা
(ঘ) শিক্ষাৰ মান হ্ৰাস কৰা
উত্তৰঃ (গ) সকলো বয়সৰ লোকক শিক্ষা প্ৰদান কৰা
৩। অগতানুগতিক শিক্ষাৰ বৈশিষ্ট্য কোনটো ?
(ক) কঠোৰ পাঠ্যক্রম
(খ) নিয়মিত উপস্থিতি বাধ্যতামূলক
(গ) শিক্ষাৰ্থী কেন্দ্ৰিক আৰু নমনীয়তা
(ঘ) পৰিস্থিতি কেন্দ্ৰিক
উত্তৰঃ (গ) শিক্ষাৰ্থী কেন্দ্ৰিক আৰু নমনীয়তা
৪। অনানুষ্ঠানিক শিক্ষাৰ মূল লক্ষ্য হৈছে:
(ক) ডিগ্ৰী আৰু প্ৰমাণপত্ৰ প্ৰদান কৰা
(খ) আনুষ্ঠানিক শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ সলনি কৰা
(গ) আজীৱন শিক্ষণৰ সুযোগ প্ৰদান কৰা
(ঘ) কেৱল শিশুৰ শিক্ষাৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিব
উত্তৰঃ (গ) আজীৱন শিক্ষণৰ সুযোগ প্ৰদান কৰা
৫। তলৰ কোনটো অনানুষ্ঠানিক শিক্ষাৰ বৈশিষ্ট্য নহয় ?
(ক) স্বেচ্ছামূলক অংশগ্ৰহণ
(খ) গাঁথনিগত পাঠ্যক্ৰম
(গ) শিক্ষাৰ্থীকেন্দ্ৰিক পদ্ধতি
(ঘ) বিষয়বস্তু আৰু প্ৰদানৰ ক্ষেত্ৰত নমনীয়তা
উত্তৰঃ (খ) গাঁথনিগত পাঠ্যক্ৰম
৬। অগতানুগতিক শিক্ষা প্ৰধানকৈ কাক লক্ষ্য কৰি প্ৰদান কৰা হয় ?
(ক) বিশ্ববিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰী
(খ) শিশু আৰু কিশোৰ
(গ) যিসকলে আনুষ্ঠানিক শিক্ষা লাভ কৰিব নোৱাৰে
(ঘ) শিক্ষকসকল
উত্তৰঃ (গ) যিসকলে আনুষ্ঠানিক শিক্ষা লাভ কৰিব নোৱাৰে
৭। অগতানুগতিক শিক্ষা প্ৰদানৰ আন এক গুৰুত্বপূৰ্ণ মাধ্যমক কি শিক্ষা বোলা হয় ?
(ক) বৃত্তিমূলক শিক্ষা
(খ) যোগাযোগ শিক্ষা
(গ) অগতানুগতিক শিক্ষা
(ঘ) আনুষ্ঠানিক শিক্ষা
উত্তৰঃ (খ) যোগাযোগ শিক্ষা
HS 2nd Year Education Chapter 2 Common MCQ Question Answer Assamese Medium | HS 2nd Year Education Chapter 2 Common MCQ Question Answer English Medium
৮। অগতানুগতিক শিক্ষা প্ৰধানকৈ ক'ত প্ৰদান কৰা হয় ?
(ক) বিদ্যালয়ত
(খ) বিশ্ববিদ্যালয়ত
(গ) গাঁও আৰু সমাজ কেন্দ্ৰিক স্থানত
(ঘ) চৰকাৰী কাৰ্যালয়ত
উত্তৰঃ (গ) গাঁও আৰু সমাজ কেন্দ্ৰিক স্থানত
৯। কোনখন বিশ্ববিদ্যালয়ত পোন প্ৰথমবাৰৰ বাবে যোগাযোগ পাঠ্যক্ৰম প্ৰৱৰ্তন কৰা হয় ?
(ক) মুম্বাই বিশ্ববিদ্যালয়
(খ) গুৱাহাটী বিশ্ববিদ্যালয়
(গ) ডিব্ৰুগড় বিশ্ববিদ্যালয়
(ঘ) দিল্লী বিশ্ববিদ্যালয়
উত্তৰঃ (ঘ) দিল্লী বিশ্ববিদ্যালয়
১০। যদি কোনো অঞ্চলত মানুহে বিদ্যালয়লৈ যোৱাৰ সুবিধা নাপায়, তেন্তে অগতানুগতিক শিক্ষাৰ উপযোগিতা ক'ত আছে ?
(ক) বিদ্যালয়ৰ বিকল্প হিচাপে
(খ) উপাৰ্জন বৃদ্ধিৰ বাবে
(গ) সমাজৰ শিক্ষাৰ মান হ্ৰাসৰ বাবে
(ঘ) বিশ্ববিদ্যালয়ৰ অংশ হিচাপে
উত্তৰঃ (ক) বিদ্যালয়ৰ বিকল্প হিচাপে
১১। অগতানুগতিক শিক্ষাৰ ক্ষেত্ৰত "নমনীয়তা" মানে কি ?
(ক) নিয়মিত সময়সূচী
(খ) শিক্ষাৰ্থীৰ প্ৰয়োজন অনুসৰি পাঠ্যক্রম আৰু সময় নিৰ্ধাৰণ
(গ) কঠোৰ নিয়ম পালন
(ঘ) শুধু বিদ্যালয়ত শিক্ষা
উত্তৰঃ (খ) শিক্ষাৰ্থীৰ প্ৰয়োজন অনুসৰি পাঠ্যক্রম আৰু সময় নিৰ্ধাৰণ
১২। অগতানুগতিক শিক্ষাৰ সফলতা কিহৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰে ?
(ক) চৰকাৰী নীতি
(খ) শিক্ষাৰ্থীৰ উৎসাহ আৰু সমাজৰ সহযোগিতা
(গ) বিদ্যালয়ৰ সংখ্যা
(ঘ) কঠোৰ নিয়মাৱলী
উত্তৰঃ (খ) শিক্ষাৰ্থীৰ উৎসাহ আৰু সমাজৰ সহযোগিতা
১৩। শিক্ষাদানৰ পদ্ধতিৰ ভিত্তিত শিক্ষা প্ৰসাৰৰ মাধ্যমসমূহক তিনিটা ভাগত ভাগ কৰিব পাৰি। সেইকেইটা কি কি ?
(ক) আনুষ্ঠানিক শিক্ষা, মুক্ত শিক্ষা, অগতানুগতিক শিক্ষা
(খ) অগতানুগতিক শিক্ষা, যোগাযোগ শিক্ষা, আনুষ্ঠানিক শিক্ষা
(গ) আনুষ্ঠানিক শিক্ষা, অনানুষ্ঠানিক শিক্ষা, অগতানুগতিক শিক্ষা
(ঘ) আনুষ্ঠানিক শিক্ষা, অগতানুগতিক শিক্ষা, দূৰত্ব শিক্ষা
উত্তৰঃ (গ) আনুষ্ঠানিক শিক্ষা, অনানুষ্ঠানিক শিক্ষা, অগতানুগতিক শিক্ষা
১৪। তলৰ কোনটোৱে অনানুষ্ঠানিক শিক্ষাৰ সৰ্বোত্তম সংজ্ঞা দিয়ে ?
(ক) গাঁথনিগত, বিদ্যালয়ভিত্তিক শিক্ষণ
(খ) অগাঁথনিহীন, স্বতঃস্ফূৰ্ত শিক্ষণ
(গ) আনুষ্ঠানিক ব্যৱস্থাৰ বাহিৰত সংগঠিত শৈক্ষিক কাৰ্য্যকলাপ
(ঘ) ব্যক্তিগত অভিজ্ঞতাৰ জৰিয়তে শিক্ষণ
উত্তৰঃ (গ) আনুষ্ঠানিক ব্যৱস্থাৰ বাহিৰত সংগঠিত শৈক্ষিক কাৰ্য্যকলাপ
১৫। অনানুষ্ঠানিক শিক্ষাৰ কাৰ্যসূচীসমূহ প্ৰায়ে এনেদৰে ডিজাইন কৰা হয়:
(ক) আনুষ্ঠানিক বিদ্যালয়ৰ শিক্ষা সলনি কৰা
(খ) সম্প্ৰদায়ৰ নিৰ্দিষ্ট প্ৰয়োজনীয়তা সমূহৰ সমাধান কৰা
(গ) ৰাষ্ট্ৰীয় পাঠ্যক্ৰম কঠোৰভাৱে পালন কৰা
(ঘ) বিশ্ববিদ্যালয়ৰ পৰীক্ষাৰ বাবে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক প্ৰস্তুত কৰা
উত্তৰঃ (খ) সম্প্ৰদায়ৰ নিৰ্দিষ্ট প্ৰয়োজনীয়তা সমূহৰ সমাধান কৰা
No comments:
Post a Comment
Kindly donnot paste any SPAM link. Thank you very much for reading, Happy learning.