17 Apr 2023

Class 11 Biology chapter 1 Assamese Medium Question Answer

Class 11 Biology chapter 1 Assamese Medium Question Answer

Class 11 Biology chapter 1 Assamese Medium Question Answer


Class 11 Biology chapter 1 Assamese Medium Question Answer: The Living World (জীৱজগত) is the chapter 1 from class 11 Science Biology. Here you'll get Class 11 Biology chapter 1 Assamese Medium Question Answer/Class 11 Biology chapter 1 জীৱজগত Assamese Medium.




Class 11 Biology notes in Assamese | The Living World Class 11 Biology chapter 1 Main Points Summary


The living world is rich in variety. Millions of plants and animals have been identified and described but a large number still remains unknown. The very range of organisms in terms of size, colour, habitat, physiological and morphological features make us seek the defining characteristics of living organisms. 


জীৱ জগতখন (The living world) বৈচিত্ৰ্যৰে চহকী।  লাখ লাখ উদ্ভিদ আৰু প্ৰাণী চিনাক্তকৰণ আৰু বৰ্ণনা কৰা হৈছে যদিও বৃহৎ সংখ্যক এতিয়াও অজ্ঞাত।  আকাৰ, ৰং, বাসস্থান, শাৰীৰিক আৰু ৰূপগত বৈশিষ্ট্যৰ ক্ষেত্ৰত জীৱৰ অতি পৰিসৰই আমাক জীৱিত জীৱৰ সংজ্ঞায়িত বৈশিষ্ট্য বিচাৰিবলৈ বাধ্য কৰে।


In order to facilitate the study of kinds and diversity of organisms, biologists have evolved certain rules and principles for identification, nomenclature and classification of organisms.


জীৱৰ প্ৰকাৰ আৰু বৈচিত্ৰ্যৰ অধ্যয়নৰ সুবিধাৰ বাবে জীৱবিজ্ঞানীসকলে (biologists) জীৱৰ চিনাক্তকৰণ (identification), নামকৰণ (nomenclature) আৰু শ্ৰেণীবিভাজনৰ (classification) বাবে কিছুমান নিয়ম আৰু নীতি উদ্ভাৱন কৰিছে।


The branch of knowledge dealing with these aspects is referred to as taxonomy. The taxonomic studies of various species of plants and animals are useful in agriculture, forestry, industry and in general for knowing our bio-resources and their diversity. 


এই দিশসমূহৰ সৈতে জড়িত জ্ঞানৰ শাখাটোক শ্ৰেণীবিভাজন বুলি কোৱা হয়।  বিভিন্ন প্ৰজাতিৰ উদ্ভিদ আৰু প্ৰাণীৰ শ্ৰেণীবিভাজনৰ অধ্যয়ন কৃষি, বন, উদ্যোগ আৰু সাধাৰণতে আমাৰ জৈৱ-সম্পদ (bio-resources) আৰু ইয়াৰ বৈচিত্ৰ্য জনাৰ বাবে উপযোগী।


The basics of taxonomy like identification, naming and classification of organisms are universally evolved under international codes. 


জীৱৰ চিনাক্তকৰণ, নামকৰণ আৰু শ্ৰেণীবিভাজনৰ দৰে শ্ৰেণীবিভাজনৰ মূল কথাসমূহ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় (universally) সংহিতাৰ অধীনত সাৰ্বজনীনভাৱে বিকশিত হৈছে।


Based on the resemblances and distinct differences, each organism is identified and assigned a correct scientific / biological name comprising two words as per the binomial system of nomenclature. 


সাদৃশ্য আৰু সুকীয়া পাৰ্থক্যৰ ভিত্তিত প্ৰতিটো জীৱক চিনাক্ত কৰি নামকৰণৰ দ্বিপদ ব্যৱস্থা অনুসৰি দুটা শব্দৰে গঠিত এটা সঠিক বৈজ্ঞানিক / জৈৱিক নাম নিৰ্ধাৰণ কৰা হয়।


An organism represents/occupies a place or position in the system of classification. There are many categories/ranks and are generally referred to as taxonomic categories or taxa. 


এটা জীৱই শ্ৰেণীবিভাজন ব্যৱস্থাত কোনো স্থান বা স্থানক প্ৰতিনিধিত্ব কৰে/দখল কৰে।  বহুতো শ্ৰেণী/ৰেংক আছে আৰু সাধাৰণতে ইয়াক শ্ৰেণীবিভাজন শ্ৰেণী বা ট্যাক্সা (taxa) বুলি কোৱা হয়।


All the categories constitute a taxonomic hierarchy. Taxonomists have developed a variety of taxonomic aids to facilitate identification, naming and classification of organisms. 


সকলো শ্ৰেণীয়ে এটা শ্ৰেণীবিভাজন স্তৰ (taxonomic hierarchy) গঠন কৰে।  জীৱৰ চিনাক্তকৰণ, নামকৰণ আৰু শ্ৰেণীবিভাজনৰ সুবিধাৰ বাবে শ্ৰেণীবিভাজনবিদসকলে (Taxonomists) বিভিন্ন ধৰণৰ শ্ৰেণীবিভাজনৰ সহায়ক বিকশিত কৰিছে।


These studies are carried out from the actual specimens which are collected from the field and preserved as referrals in the form of herbaria, museums and in botanical gardens and zoological parks.


এই অধ্যয়নসমূহ প্ৰকৃত নমুনাৰ পৰা কৰা হয় যিবোৰ পথাৰত সংগ্ৰহ কৰি হাৰ্বেৰিয়া, সংগ্ৰহালয় আৰু উদ্ভিদ উদ্যান (botanical gardens) আৰু প্ৰাণীবিজ্ঞান উদ্যানৰ (zoological parks) ৰূপত ৰেফাৰেল হিচাপে সংৰক্ষণ কৰা হয়।


It requires special techniques for collection and preservation of specimens in herbaria and museums. Live specimens, on the other hand, of plants and animals, are found in botanical gardens or in zoological parks. 


ইয়াৰ বাবে বনৌষধি আৰু সংগ্ৰহালয়ত নমুনা সংগ্ৰহ আৰু সংৰক্ষণৰ বাবে বিশেষ কৌশলৰ প্ৰয়োজন।  আনহাতে উদ্ভিদ আৰু প্ৰাণীৰ জীৱন্ত নমুনা উদ্ভিদ উদ্যান বা প্ৰাণীবিজ্ঞান উদ্যানত পোৱা যায়।


Taxonomists also prepare and disseminate information through manuals and monographs for further taxonomic studies. Taxonomic keys are tools that help in identification based on characteristics.


শ্ৰেণীবিভাজনবিদসকলে (Taxonomists) অধিক শ্ৰেণীবিভাজন অধ্যয়নৰ বাবে হাতপুথি আৰু মনোগ্ৰাফৰ জৰিয়তেও তথ্য প্ৰস্তুত আৰু প্ৰচাৰ কৰে।  শ্ৰেণীবিভাজন কি' হৈছে এনে সঁজুলি যিয়ে বৈশিষ্ট্যৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি চিনাক্তকৰণত সহায় কৰে।



The Living World Class 11 Biology Notes


For an organism to be living, there are some features that are imperative. Some of these are:


এটা জীৱ জীয়াই থকাৰ বাবে কিছুমান বৈশিষ্ট্য আছে যিবোৰ অতি প্ৰয়োজনীয়। ইয়াৰে কিছুমান হ’ল-


  • Growth (বৃদ্ধি)

  • Reproduction (প্ৰজনন)


Tactile sensation, Ability to sense the environment (স্পৰ্শ অনুভূতি, পৰিৱেশ অনুভৱ কৰাৰ ক্ষমতা)


  • Metabolism (বিপাকীয় ক্ৰিয়া)

  • Self-organize (স্ব-সংগঠিত)

  • Mortality (মৃত্যুৰ হাৰ)



Since all processes occur in the protoplasm, Huxley rightly called it as the physical basis of life. It exhibits all the properties of life, hence it is known as the living matter.


যিহেতু সকলো প্ৰক্ৰিয়া প্ৰ’ট’প্লাজমত (protoplasm) সংঘটিত হয়, গতিকে হাক্সলেই (Huxley) ইয়াক জীৱনৰ ভৌতিক ভিত্তি বুলি সঠিকভাৱে অভিহিত কৰিছিল।  ই জীৱৰ সকলো ধৰ্ম প্ৰদৰ্শন কৰে, সেয়েহে ইয়াক জীৱিত পদাৰ্থ বুলি জনা যায়।


Biologists have evolved certain protocols to identify, name (nomenclature) and classify organisms facilitating different kinds of study of diversity observed in organisms. This branch of knowledge that deals with various aspects of the classification of organisms are referred to as taxonomy.


জীৱবিজ্ঞানীসকলে (Biologists) জীৱত পৰ্যবেক্ষণ কৰা বৈচিত্ৰ্যৰ বিভিন্ন ধৰণৰ অধ্যয়নত সহায়ক হোৱাকৈ জীৱক চিনাক্ত, নামকৰণ (nomenclature) আৰু শ্ৰেণীবিভাজনৰ বাবে কিছুমান প্ৰট’কল বিকশিত কৰিছে।  জীৱৰ শ্ৰেণীবিভাজনৰ বিভিন্ন দিশৰ সৈতে জড়িত এই জ্ঞানৰ শাখাটোক শ্ৰেণীবিভাজন বুলি কোৱা হয়।


Taxonomic studies and observance of different species of plants and animals are beneficial in a myriad of departments such as forestry, agriculture, industry, bio-resources and their diversity, etc. On the basis of distinct differences and resemblances, every organism can be identified and assigned an appropriate scientific or biological name.


বন, কৃষি, উদ্যোগ, জৈৱ সম্পদ আৰু ইয়াৰ বৈচিত্ৰ্য আদি অসংখ্য বিভাগত বিভিন্ন প্ৰজাতিৰ উদ্ভিদ আৰু প্ৰাণীৰ শ্ৰেণীবিভাজন অধ্যয়ন আৰু পৰ্যবেক্ষণ উপকাৰী উপযুক্ত বৈজ্ঞানিক বা জৈৱিক নাম নিৰ্ধাৰণ কৰা হৈছে।




Biodiversity (জৈৱ বৈচিত্ৰ্য)


Biodiversity refers to the total number and types of organisms found on earth. Terms used as part of the classification are


জৈৱ বৈচিত্ৰ্যই পৃথিৱীত পোৱা মুঠ জীৱৰ সংখ্যা আৰু প্ৰকাৰক বুজায়।  শ্ৰেণীবিভাজনৰ অংশ হিচাপে ব্যৱহৃত শব্দসমূহ হ’ল


Nomenclature – The process of rendering scientific names to organisms. ICBN and ICZN were advanced to appoint scientific names for plants and animals separately. The scientific name has two segments – the generic name and specific epithet. This arrangement of providing name with two components is called as Binomial Nomenclature given by Carolus Linnaeus. Example: Homo sapiens. Here ‘Homo’ is the generic name and sapiens is the specific epithet.


নামকৰণ – জীৱক বৈজ্ঞানিক নাম দিয়াৰ প্ৰক্ৰিয়া।  গছ-গছনি আৰু প্ৰাণীৰ বাবে পৃথকে পৃথকে বৈজ্ঞানিক নাম নিৰ্ধাৰণ কৰিবলৈ আইচিবিএন আৰু আইচিজেএন উন্নত কৰা হৈছিল।  বৈজ্ঞানিক নামটোৰ দুটা খণ্ড আছে – সাধাৰণ নাম আৰু নিৰ্দিষ্ট উপনাম।  দুটা উপাদানৰ সৈতে নাম প্ৰদানৰ এই ব্যৱস্থাক কেৰ'লাছ লিনিয়াছে দিয়া বাইনোমিয়াল নামকৰণ বুলি কোৱা হয়।  উদাহৰণ: হোমো চেপিয়েন্স।  ইয়াত ‘হোমো’ হৈছে সাধাৰণ নাম (generic name) আৰু চেপিয়েন্স (sapiens) হৈছে নিৰ্দিষ্ট উপনাম।



Rules for Nomenclature (নামকৰণৰ বাবে নিয়ম)


  • Each name has two words – the genus and the specific epithet
  • প্ৰতিটো নামৰ দুটা শব্দ আছে – প্ৰজাতি আৰু নিৰ্দিষ্ট উপনাম


  • When expressed, should be independently underlined when written manually and should be italics when printed.
  • প্ৰকাশ কৰাৰ সময়ত, হাতেৰে লিখাৰ সময়ত স্বতন্ত্ৰভাৱে আণ্ডাৰলাইন কৰিব লাগে আৰু প্ৰিন্ট কৰাৰ সময়ত ইটালিক হ'ব লাগে ।


  • Names should be written in Latin.
  • নাম লেটিন ভাষাত লিখিব লাগে ।


  • Generic name begins with upper case and the specific name begins with lower case.
  • সাধাৰণ নামটো ডাঙৰ আখৰেৰে আৰম্ভ হয় আৰু নিৰ্দিষ্ট নামটো সৰু আখৰেৰে আৰম্ভ হয় ।



Classification – it is the process of assigning creatures in specific classes or groups considering some defined characters. These groups are known as taxa.


শ্ৰেণীবিভাজন – ই হৈছে কিছুমান নিৰ্দিষ্ট চৰিত্ৰ বিবেচনা কৰি নিৰ্দিষ্ট শ্ৰেণী বা গোটত জীৱক নিযুক্ত কৰাৰ প্ৰক্ৰিয়া।  এই গোটবোৰক ট্যাক্সা বুলি জনা যায় । 


Taxonomy – it is the process of identification, nomenclature and organisation of life forms considering the inner and outer cell structure, biological data and advancement process.


শ্ৰেণীবিভাজন – ই হৈছে আভ্যন্তৰীণ আৰু বাহ্যিক কোষৰ গঠন, জৈৱিক তথ্য আৰু উন্নতি প্ৰক্ৰিয়া বিবেচনা কৰি জীৱৰূপৰ চিনাক্তকৰণ, নামকৰণ আৰু সংগঠনৰ প্ৰক্ৰিয়া । 


Systematics – investigating life forms in association with identification, nomenclature, arrangement and evolutionary correspondence. Linnaeus used Systema Naturae as the title of his publication.


পদ্ধতিবিজ্ঞান – চিনাক্তকৰণ, নামকৰণ, ব্যৱস্থা আৰু বিৱৰ্তনশীল চিঠিপত্ৰৰ সৈতে জড়িত জীৱৰূপৰ অনুসন্ধান।  লিনিয়াছে নিজৰ প্ৰকাশনৰ শিৰোনাম হিচাপে চিষ্টেমা নেচাৰে ব্যৱহাৰ কৰিছিল ।



Taxonomic Categories (শ্ৰেণীবিভাজনৰ শ্ৰেণীসমূহ)


It depicts the rank or level in the hierarchical arrangement in ascending order. The seven mandatory categories as listed below:


Kingdom —> Division —> Class —> Order —> Family —> Genus —> Species


ইয়াত স্তৰভিত্তিক ব্যৱস্থাত থকা ৰেংক বা স্তৰটো আৰোহী ক্ৰমত চিত্ৰিত কৰা হৈছে। তলত উল্লেখ কৰা সাতটা বাধ্যতামূলক শ্ৰেণী:


ৰাজ্য —> বিভাজন —> শ্ৰেণী —> ক্ৰম —> পৰিয়াল —> প্ৰজাতি —> প্ৰজাতি


Kingdom: includes different phyla of animals and different plant divisions.


ৰাজ্য: ইয়াত প্ৰাণীৰ বিভিন্ন প্ৰজাতি আৰু বিভিন্ন উদ্ভিদৰ বিভাজন অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হয়।


Division/Phylum: incorporates related classes as a division in plants and phylum in animals


বিভাজন/বংশ: উদ্ভিদ আৰু জীৱ-জন্তুৰ বংশ হিচাপে বিভাজন হিচাপে আনুষংগিক শ্ৰেণীসমূহ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হয়


Class: Many orders related to each other are incorporated into a class.


শ্ৰেণী: ইটোৱে সিটোৰ লগত জড়িত বহুতো ক্ৰম এটা শ্ৰেণীত অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হয়।


Order: includes a few related families


ক্ৰম: সম্পৰ্কীয় কেইটামান পৰিয়াল অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে


Family: it is an assembly of related genera


পৰিয়াল: ই আনুষংগিক বংশৰ এক সমাবেশ


Genus: a gathering of related animal categories having similar characters


প্ৰজাতি: একে চৰিত্ৰৰ সম্পৰ্কীয় প্ৰাণী শ্ৰেণীৰ সমাৱেশ


Species: the essential unit in classification, species refers to the individuals from any animal group that are firmly related, obtained from a typical ancestor which can interbreed to produce offsprings which are fertile themselves.


প্ৰজাতি: শ্ৰেণীবিভাজনৰ অপৰিহাৰ্য একক, প্ৰজাতি বুলিলে যিকোনো প্ৰাণী গোটৰ ব্যক্তিক বুজোৱা হয় যিবোৰ দৃঢ়ভাৱে সম্পৰ্কিত, এটা সাধাৰণ পূৰ্বপুৰুষৰ পৰা পোৱা যিয়ে আন্তঃপ্ৰজনন কৰি নিজেই উৰ্বৰ সন্তান উৎপন্ন কৰিব পাৰে।


Taxonomic Aids: Taxonomic aids refers to the techniques, stored information and procedures useful in identification and classification of entities. They are:


শ্ৰেণীবিভাজনমূলক সহায়ক: শ্ৰেণীবিভাজনৰ সহায়কসমূহে সত্তাসমূহ চিনাক্তকৰণ আৰু শ্ৰেণীবিভাজনত উপযোগী কৌশল, সংৰক্ষিত তথ্য আৰু পদ্ধতিসমূহক বুজায়।  তেওঁলোক হৈছে:



Herbarium: A book, case, or room containing an orderly collection of dried plants is called Herbarium. It develops interest in Nature for the activists in it. It can be used to gain knowledge and be updated about plants and their scientific names and even compare various samples. It is a small scale it can be proactive to do. One can make projects too from it for schools, colleges and research institutions.


হাৰ্বেৰিয়ামঃ শুকান উদ্ভিদৰ শৃংখলাবদ্ধ সংগ্ৰহ থকা কিতাপ, কেচ বা কোঠাক হাৰ্বেৰিয়াম বোলা হয়।  ইয়াৰ কৰ্মীসকলৰ বাবে প্ৰকৃতিৰ প্ৰতি আগ্ৰহ গঢ় লৈ উঠে।  ইয়াৰ সহায়ত জ্ঞান আহৰণ কৰিব পাৰি আৰু উদ্ভিদ আৰু ইয়াৰ বৈজ্ঞানিক নাম সম্পৰ্কে আপডেট হ’ব পাৰি আনকি বিভিন্ন নমুনাৰ তুলনাও কৰিব পাৰি।  ই এটা সৰু পৰিসৰ ইয়াক কৰিবলৈ সক্ৰিয় হ’ব পাৰে।  ইয়াৰ পৰাই স্কুল, কলেজ আৰু গৱেষণা প্ৰতিষ্ঠানৰ বাবেও প্ৰজেক্ট বনাব পাৰি।


Museums: It is a repository, having an assembly of different plant and animal samples preserved for study and further information source. Here the entities are preserved either as dry samples or in additive arrangements. It usually has an accumulation of skeletons of animals too.


সংগ্ৰহালয়: ই এটা ভঁৰাল, ইয়াত অধ্যয়ন আৰু অধিক তথ্যৰ উৎসৰ বাবে সংৰক্ষিত বিভিন্ন উদ্ভিদ আৰু প্ৰাণীৰ নমুনাৰ সমাবেশ আছে।  ইয়াত সত্তাবোৰ হয় শুকান নমুনা হিচাপে বা যোগকৰণ ব্যৱস্থাত সংৰক্ষিত কৰা হয়।  ইয়াত সাধাৰণতে জীৱ-জন্তুৰ কংকালৰো সঞ্চয় থাকে।



Museum in an institution where artistic and educational materials are exhibited to the public. The material available for observation and study is called a collection.


Kinds of Museums are


  • Art Museum

  • History Museum

  • Applied Science Museum

  • Natural Science Museum


কলাত্মক আৰু শৈক্ষিক সামগ্ৰীসমূহ জনসাধাৰণৰ আগত প্ৰদৰ্শন কৰা প্ৰতিষ্ঠানত সংগ্ৰহালয়।  পৰ্যবেক্ষণ আৰু অধ্যয়নৰ বাবে উপলব্ধ সামগ্ৰীক সংকলন বোলা হয়।


 সংগ্ৰহালয়ৰ ধৰণৰ...


  •  আৰ্ট মিউজিয়াম

  •  ইতিহাস সংগ্ৰহালয়

  •  প্ৰয়োগ বিজ্ঞান সংগ্ৰহালয়

  •  প্ৰাকৃতিক বিজ্ঞান সংগ্ৰহালয়



Zoological park: Here, wild animals are ensured with secured conditions of nature. Renders a good chance to focus on the behavioural aspects and sustenance inclinations for these animals.


প্ৰাণীবিজ্ঞান উদ্যান: ইয়াত বন্যপ্ৰাণীক প্ৰকৃতিৰ সুৰক্ষিত অৱস্থাৰ সৈতে নিশ্চিত কৰা হয়।  এই প্ৰাণীবোৰৰ আচৰণৰ দিশ আৰু জীৱিকাৰ প্ৰৱণতাত মনোনিৱেশ কৰাৰ এটা ভাল সুযোগ প্ৰদান কৰে।


In the early stages, the zoological parks were considered as places of relaxation and enjoyment for public, however, there has been a change in the objective of the purposefulness of these parks.


প্ৰাৰম্ভিক পৰ্যায়ত প্ৰাণীবিজ্ঞান উদ্যানসমূহক জনসাধাৰণৰ বাবে জিৰণি আৰু আনন্দৰ স্থান হিচাপে গণ্য কৰা হৈছিল যদিও এই উদ্যানসমূহৰ উদ্দেশ্যপ্ৰণোদিততাৰ উদ্দেশ্যৰ পৰিৱৰ্তন হৈছে।


The establishment of zoological parks help in providing knowledge about different native and exotic wild mammals, birds, reptiles, fish and flora to the public in general and school children in particular.


প্ৰাণীবিজ্ঞান উদ্যান স্থাপনে সাধাৰণতে জনসাধাৰণ আৰু বিশেষকৈ স্কুলীয়া ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক বিভিন্ন থলুৱা আৰু বিদেশী বন্য স্তন্যপায়ী, চৰাই, সৰীসৃপ, মাছ আৰু উদ্ভিদৰ বিষয়ে জ্ঞান প্ৰদান কৰাত সহায় কৰে।


Botanical Garden: It consists of an accumulation of living plant species developed to identify and also as an information source. Every plant has a label exhibiting its scientific name and family name.


উদ্ভিদ উদ্যান: ইয়াত চিনাক্ত কৰিবলৈ আৰু তথ্যৰ উৎস হিচাপেও বিকশিত কৰা জীৱিত উদ্ভিদ প্ৰজাতিৰ সঞ্চয়ৰে গঠিত।  প্ৰতিটো উদ্ভিদৰ বৈজ্ঞানিক নাম আৰু পৰিয়ালৰ নাম প্ৰদৰ্শন কৰা লেবেল থাকে।





NCERT Solutions for Class 11 Biology Chapter 1 The Living World


EXERCISES (অনুশীলনীৰ প্ৰশ্নোত্তৰ) 


1. Why are living organisms classified ?


১। জীৱৰ বৰ্গীকৰণ কিয় কৰা হয় ?


Ans: The earth contains millions of organisms, these have local names from place to place within a country. This leads to confusion in identifying and studying specific species. Thus living organisms are classified because of the following reasons:


(i) Study of fossils.


(ii) Easy identification.


(iii) Study of organisms of other places.


(iv) Evolution of various taxa can be known.


(v) Grouping helps in study of all types of organisms while it is impossible to study individually all of them.


(vi) It brings out similarities and dissimilarities. They help in knowing relationships among different groups.


উত্তৰঃ পৃথিৱীত লাখ লাখ জীৱ আছে, এইবোৰ সকলোৰে স্থানীয় নাম আছে।  ইয়াৰ ফলত নিৰ্দিষ্ট প্ৰজাতি চিনাক্তকৰণ আৰু অধ্যয়নত বিভ্ৰান্তিৰ সৃষ্টি হয়। সকলো ধৰণৰ জীৱক এটি নিৰ্দিষ্ট নিয়মৰ অধীনত কিছুমান বৰ্গ বা গোটত ভাগ কৰি সজোৱা হয় যাতে জীৱ বিলাকৰ একোটা গোটৰ পাৰস্পৰিক সম্বন্ধ বিচাৰি পোৱা যায় আৰু ইহঁতৰ সহজে চিনাক্ত কৰিব পৰা যায় । সহজ অৰ্থত জীৱৰ অধ্যয়ন সহজ লাভ্য কৰাৰ কাৰণে বৰ্গীকৰণ কৰা হয় ।


 জীৱিত জীৱসমূহক তলত দিয়া কাৰণসমূহৰ বাবে শ্ৰেণীভুক্ত কৰা হয়:


 (ক) জীৱাশ্মৰ অধ্যয়ন।


 (খ) সহজ চিনাক্তকৰণ।


 (গ) অন্য ঠাইৰ জীৱৰ অধ্যয়ন।


 (ঘ) বিভিন্ন ট্যাক্সাৰ বিৱৰ্তন জানিব পাৰি।


 (ঙ) গোটে সকলো ধৰণৰ জীৱৰ অধ্যয়নত সহায় কৰে আনহাতে সকলোবোৰকে পৃথকে পৃথকে অধ্যয়ন কৰাটো অসম্ভৱ।


 (চ) ই সাদৃশ্য আৰু অসাদৃশ্য উলিয়াই আনে।  বিভিন্ন গোটৰ মাজত সম্পৰ্ক জনাত সহায় কৰে।



2. Why are the classification systems changing every now and then ?


২। বৰ্গীকৰণ পদ্ধতিসমূহ মাজে সময়ে কিয় সলনি হৈ থাকে ? 


Ans: Earth is a home for numerous species of plants, animals and microbes. The exact count of these life forms is still unknown.From very early days till now biologists use several characters for classification system. These are morphology, anatomy, cytology, physiology, ontogeny, phylogeny, reproduction, biochemistry, etc. But day by day biologists are learning something new about organisms from their fossil records and using” advanced study techniques such as molecular phylogeny, etc. So their point of view about classification keeps changing. Thus the system of classification is modified every now and then.


উত্তৰঃ এৰিষ্ট’টলৰ পৰা লিনিয়াছৰ সমসাময়িক বিজ্ঞানীসকলে কেতবোৰ চৰিত্ৰিক বৈশিষ্টৰ কাৰণে জীববোৰৰ মাজত শ্ৰেণীবিভাজন কৰিছিল । কিন্তু অধ্যয়নৰ আগ্রগতিৰ লগে লগে কেতবোৰ আসোঁৱাহ তেওঁলোকৰ চকুত ধৰা পৰিছিল । উদাহৰণস্বৰূপে , বহুসংখ্যক জীৱ ওলাইছিল যিবোৰ উদ্ভিদ অথবা প্ৰাণী ৰাজ্যত অন্তৰ্ভুক্ত কৰিব পৰা নগৈছিল । এই খেলিমেলিয়ে  বিজ্ঞালমহলত এক নতুন চিন্তা- চৰ্চাৰ আলোড়ন কৰিলে । সেয়ে আন কছুমান বৈশিষ্ট্য যেনে কোষৰ গঠন, কোষবেৰৰ  গঠন আৰু ধৰ্ম, পৰিপু‌ষ্টি, বাসস্থান, প্ৰজনন বিকাশাত্মক সম্বন্ধ সমূহো বিবেচনাৰ বাবে লোৱা আৰম্ভ হ’ল । ঠিক এনেদৰে বৰ্গীৰণ পদদ্ধতিত হঠাৎ বিশেষ আসোৱাহ পৰিল‌‌ক্ষিত হ’লে আকৌ নতুন চিন্তা চৰ্চাৰ মনোনিৱেশ আৰম্ভ হয় । অৰ্থাৎ শ্ৰেণীবিভাজনৰ বিষয়ে দৃষ্টিভংগী সলনি হৈয়েই থাকে।  এইদৰে বৰ্গীকৰণ পদ্ধতি মাজে মাজে পৰিৱৰ্তন কৰা হয়।



3. What different criteria would you choose to classify people that you meet often ?


৩। তুমি প্ৰায়ে লগ পোৱা মানুহবোৰৰ শ্ৰেণী বিভাজন কৰিবলৈ কি কি নিৰ্ণায়ক বাচনি কৰিবা ? 


Ans: The people that we often meet can be classified on the basis of their sex or gender, the age group in which they fall, profession, education, hobbies, family members, friends, relatives etc.


উত্তৰঃ আমি সততে লগ পোৱা মানুহবোৰৰ তেওঁলোকৰ লিংগ, বয়স, বৰণ, দৈহিক গঠন, পেছা, শিক্ষা, চখ, পৰিয়ালৰ সদস্য, বন্ধু-বান্ধৱী, আত্মীয়-স্বজন আদিৰ ভিত্তিত শ্ৰেণী বিভাজন কৰিব পাৰি।




NCERT Solutions of Class 11 Biology Chapter 1 The Living World


4. What do we learn from identification of individuals and populations ?


৪। ব্যক্তি বিশেষ আৰু জনসংখ্যা চিনাক্ত কাৰণৰ পৰা আমি কি কি শিকিব পাৰো ? 


Ans: The knowledge of characteristic of an individual or its whole population helps in identification of similarities and dissimilarities among the individuals of same kind or between different types of organisms. It helps us to classify the organisms in various categories depending upon these similarities and dissimilarities.


উত্তৰঃ কোনো ব্যক্তি বা ইয়াৰ সমগ্ৰ জনসংখ্যাৰ বৈশিষ্ট্যৰ জ্ঞানে একে ধৰণৰ ব্যক্তিৰ মাজত বা বিভিন্ন ধৰণৰ জীৱৰ মাজত সাদৃশ্য আৰু অসাদৃশ্য চিনাক্ত কৰাত সহায় কৰে।  এই সাদৃশ্য আৰু অসাদৃশ্যৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি জীৱবোৰক বিভিন্ন শ্ৰেণীত ভাগ কৰিবলৈ ই আমাক সহায় কৰে।



5. Given below is the scientific name of Mango. Identify the correctly written name.


৫। তলত আমৰ বৈজ্ঞানিক নাম উল্লেখ কৰা হ’ল । শুদ্ধ উওৰটো চিনাক্ত কৰা ।


    Mangifera Indica


    Mangifera indica


Ans: The correctly written scientific name of mango is Mangifera indica.


উত্তৰঃ আমৰ শুদ্ধকৈ লিখা বৈজ্ঞানিক নাম হৈছে Mangifera indica।




6. Define a taxon. Give some examples of taxa at different hierarchical levels.


৬। টক্সনৰ সূএ লিখা । বৰ্গীকৰণৰ হায়াৰৰ্কিৰ বিভিন্ন স্তৰত থকা টেক্সনবোৰৰ উদাহৰণ দিয়া ?


Ans: Taxon refers to a particular level of hierarchy in the classification of living beings. The examples of taxa at different hierarchical levels are species, genus, order, family, phylum and kingdom.


উত্তৰঃ এক নিৰ্দিষ্ট নীতি নিয়ম মানি জীৱ সমূহক এক বৰ্গানুত্ৰুমত সজোৱা হৈছে । এই  বৰ্গানুত্ৰুমসমূহ হ’ল যথাত্ৰুমে ৰাজ্য, উপৰাজ্য, পৰ্ব, গোএ, গণ, আৰু প্ৰজাতি । এই গোটবোৰৰ একো  একোটাক টেক্সন বোলে । 


উদাহৰণবোৰ  হ’লঃ


টেক্সন উদাহৰণ (ক) ৰাজ্যউদ্ভিদ ৰাজ্য, প্ৰাণীৰাজ্য (খ) পৰ্ব বা বিভাগগুপ্তবীজী, নগ্নবীজী (গ) শ্ৰেণীস্তন্যপায়ী, দ্বিবীজত্ৰী (ঘ) বৰ্গপ্ৰাইমেটচ, ছেপিনডেলিছ (ঙ) গোএহ’মিডি, এনাকাডিয়েচি (চ) গনহ’ম’, মেঙ্গিফেৰা (ছ) প্ৰজাতিজেপিয়েনচ্, ইণ্ডিকা । 




7. Can you identify the correct sequence of taxonomical categories ?


৭। বৰ্গীকৰণৰ গোটবোৰৰ সঠিক ত্ৰুম চিনাক্ত কৰা ? 


(a) Species  —>  Order  —>  Phylum  —>  Kingdom


(b) Genus  —>  Species  —>  Order  —>  Kingdom


(c) Species  —>  Genus  —>  Order  —>  Phylum


Ans: The correct sequence of taxonomical categories is


         (c) Species  —>  Genus  —>  Order  —>  Phylum.


(ক) প্ৰজাতি —>  বৰ্গ —>  পৰ্ব —>  ৰাজ্য 


(খ) গণ —>  প্ৰজাতি —>  বৰ্গ —>  ৰাজ্য 


(গ) প্ৰজাতি —>  গণ —>  বৰ্গ —>  পৰ্ব 


উত্তৰঃ বৰ্গীকৰণৰ গোটবোৰৰ সঠিক ত্ৰুম হ'ল


            (গ) প্ৰজাতি —>  গণ —>  বৰ্গ —>  পৰ্ব



8. Try to collect all the currently accepted meanings for the word ‘species’. Discuss with your teacher the meaning of species in case of higher plants and animals on one hand, and bacteria on the other hand.


Ans: A group of individual organisms with basic similarities is called species. This is the basic unit of classification. Species are defined as individuals who share the same gene pool.


Higher plants and animals: Criteria of reproductive isolation can be used to classify the species.


Bacteria: interbreeding and reproductive isolation cannot be used in case of bacteria here gene pool can be used to classify species.





The Living World Class 11 Biology Chapter 1 Questions Answers


9. Define and understand the following terms:


৯। নিম্নলিখিত শব্দসমূহৰ অৰ্থ আৰু সূএ লিখা 


   (i) Phylum   (ii) Class    (iii) Family    (iv) Order   (v) Genus


  (ক) পৰ্ব         (খ) শ্ৰেণী      (গ) গোএ         (ঘ) বৰ্গ       (ঙ) গণ 


Ans:


(i) Phylum is a taxonomical hierarchy below Kingdom and above Class. It is a taxon with one or more classes organisms with similar characters.


(ক) পৰ্বঃ প্ৰাণী আৰু উদ্ভিদ ৰাজ্যৰ অন্তৰ্গত জীৱৰ পৰস্পৰৰ মাজত কিছুমান স্পষ্ট সাদৃশ্য চাই ৰাজ্যতকৈ সৰু কিছুমান গোটত ভাগ কৰা হয় । এনেবোৰ গোটক পৰ্ব বোলে । উদাহৰণ :- ণ্ডপ্তবীজী উদ্ভিদ সমা‌ংগদেহী উদ্ভিদ , সন্ধীপদী , পৃষ্ঠ দণ্ডী প্ৰাণী ইত্যাদি । 


(ii) Class is a taxonomical hierarchy higher than Order and lower than Phylum. Class includes related to orders of the organisms. Example: Presence of notochord in mammals.


(খ) শ্ৰণীঃ পৰস্পৰ সাদৃশ্য থকা এক বা একাধিক বৰ্গৰ সমষ্টিকে শ্ৰেণী বোলে ।উদাহৰণ- একবীজপত্ৰী উদ্ভিদ , দ্বিবীজপত্ৰী উদ্ভিদ ইত্যাদি । 


(iii) Family has a group of related genera with still less number of similarities as compared to genus and species. Example: Fox and dog belongs to the same family. It is a group of entities below Order and above Genus.


(গ) গোএঃ একোটা বৰ্গৰ অন্তৰ্গত জীৱবোৰৰ পাৰস্পৰিক সাদৃশ্য চাই কিছুমান সৰু সৰু গোটত ভাগ কৰা হয় । এনেবোৰ গোটক গোএ বোলে । উদাহৰণ- কুকুৰ, মেকুৰী (মাংসভোজী) , গৰু , ছাগলী (তৃণভোজী) ।


(iv) Order is a taxon below higher than Family and lower than class. Order being a higher category is the assemblage of families which exhibit a few similar characters.


(ঘ) বৰ্গঃ একাধিক ওচৰ সম্বন্ধীয় গোএৰ সমন্বয়ত যি  টক্সনৰ সৃষ্টি হয় তাকেই বৰ্গ বোলে ।উদাহৰণ- প্ৰাণীৰ হ্মেএত কাৰ্নিভৰা বৰ্গটোৱে ফেলিডি নামৰ গোএকেইটা সাঙুৰি লয় ।


(v) Genus comprises a group of related species which has more characters in common in comparison to species of other genera. Ex: Lion, tiger and leopard are classified under genus Panthera. It is above species and below family.


(ঙ) গণঃ একোটা বংশৰ পৰা উদ্ভুত এক বা একাধিক পৰস্পৰ সম্পৰ্কযুক্ত প্ৰজাতিৰ সমষ্টিক গণ বোলে । উদাহৰণ- আলু বা বেঙেনা এই দুয়োটা প্ৰজাতি solanum নামৰ গণৰ অন্তৰ্ভুক্ত ।




10. How is a key helpful in the identification and classification of an organism ?


১০। জীৱৰ চিনাক্তকৰণ আৰু বৰ্গীকৰণৰ ক্ষেত্ৰত ‘কী’ বোৰে কেনেদৰে সহায় কৰে ? 


Ans: A taxonomic key refers to an artificial analytical device used for identifying organisms. Usually, in a key, two contrasting characters are used. The one present in the organism is chosen while other is rejected. Keys are primarily based on stable and reliable characters. Each statement of a key is called a lead. Separate taxonomic keys are used for each taxonomic category like species, family, genus etc. Keys are generally analytical in nature.


উত্তৰঃ কী বা সচাৰকাঠী হ’ল সাদৃশ্য আৰু বৈসাদৃশ্যৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি উদ্ভিদ আৰু প্ৰাণীৰ চিনাক্তকৰণ হোৱা বৰ্গীকৰণৰ অন্য এবিধ আহিলা । দুটা বিপৰীত মুখী পছন্দৰ যিকোনো এটা বাছনি কৰোতে এই ‘কী’ বোৰে সহায় কৰে । ফলত নিজে নিজেই এটা বৈশিষ্ট্য গৃহীত হৈ আনটো নাকচ হয় । চিনাক্তকৰণ প্ৰক্ৰিয়াৰ বাবে বৰ্গীকৰণ ‘কী’ ৰ প্ৰয়োজন । বৰ্গীকৰণ ‘কী’ বিলাক সাধাৰণতে বিশ্লেষাণত্মক ধৰ্মী ।




11. Illustrate the taxonomical hierarchy with suitable examples of a plant and an animal.


Ans: The arrangement of various taxa in a hierarchical order is called taxonomic hierarchy. The hierarchical system of classification was introduced by Linnaeus. Taxonomical hierarchy refers to the classification of organisms into a definite sequence of taxonomic categories starting from the kingdom and going up to species. The illustration of the taxonomic hierarchy is given below.



Species —►Genus —►Family —► Order —► Class


Kingdom —► Phylum or Division


Increasing specificity —►Decreasing specificity



Classification of a plant (Wheat):


Kingdom  –  Plantae


Division   –  Angiospermae


Class         –  Monocotyledonae


Order        –  Poales


Family      –  Poaceae


Genus       – Triticum


Species     –  aestivum



Classification of an animal (Housefly):


Kingdom  –   Animalia


Phylum    –   Chordata


Class        –   Insecta


Order       –   Diptera


Family     –  Muscidae


Genus      –   Musca


Species    –   domestica


Class 11 / HS 1st Year Science Biology English Medium






No comments:

Post a Comment

Kindly donnot paste any SPAM link. Thank you very much for reading, Happy learning.